| کد خبر: 228647 |

یک کارشناس:

◄ صنعت هوانوردی با برگزاری جلسات تبلیغاتی پیشرفت نمی کند

در حالی که با هدف توسعه و خودکفایی در صنعت هوانوردی تاکنون به چندین شرکت دانش بنیان مجوز تولید قطعات هواپیما ارائه و چند شرکت نیز برای تولید قطعات حساس موتور هواپیما راه اندازی شده، یک کارشناس حمل و نقل معتقد است با روش های دولتی نمی توان به این هدف دست یافت.

تین نیوز

در حالی که با هدف توسعه و خودکفایی در صنعت هوانوردی تاکنون به چندین شرکت دانش بنیان مجوز تولید قطعات هواپیما ارائه و چند شرکت نیز برای تولید قطعات حساس موتور هواپیما راه اندازی شده، یک کارشناس حمل و نقل معتقد است با روش های دولتی نمی توان به این هدف دست یافت.

به گزارش تین نیوز، یک کارشناس حمل و نقل در بخش نظرهای کابران تین نیوز، نوشت: این که ایران در زمینه صنعت هوانوردی پیشرفت کند مایه مباهات است ولی رسیدن به این هدف با روش های دولتی و افرادی که سال هاست فقط ادعا کردند و همچنین با تشکیل شرکت های بودجه خوار، امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: چند پرسش درباره ایران ایر

وی افزود: نمونه آنتونوف 140 نشان داد که با جلسات و شعار و ساختار بوروکراسی دولتی و دستوری نمی توان پیشرفت در صنعتی نمود که بنیادهایش در ایران نیست و همواره نیاز به تجارب حرفه ای هایی دارد  که در ایران نیستند و نمی توانند وجود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: آسیب شناسی صنعت ساخت هواپیما و سفارش هواپیمای جت 100 نفره

این کاربر تین نیوز، عنوان کرد: توصیه می شود به جای جلسات تبلیغاتی، تمرکز بودجه ای، تحقیقاتی، تولیدی، بازاریابی و بازرگانی کشور در تعامل با متخصصان بین المللی در ارجحیت قرار گرفته و بخش های واجد شرایط خصوصی بر ساخت و تولید حداقل یک خودروی استاندارد واقعی ساخت ایران منعطف گردد تا قابلیت صدور به همه بازارها را به صورت واقعی داشته باشد.

او گفت: همچنین لازم است بودجه های تحقیقاتی هزینه شرکت ها و موسساتی شود که حرفه ای بوده و با سرهم کردن کیت های خریداری شده از بازار بین المللی ادعای تولید و دانش بنیان بودن ندارند.

وی افزود: در مجموع می توان گفت با جلسات تبلیغاتی صنعت هوانوردی پیشرفت نمی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.