| کد خبر: 228632 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان اعلام کرد:

افتتاح کردیدور شمال- جنوب باعث ایمن‌ شدن سفرها می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بابهره‌برداری از کریدور شمال جنوب امیدواریم بتوانیم سفری ایمن را برای کاربران راه‌های استان و کشور ایجاد کنیم.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راشد مدرس‌گرجی اظهار داشت: طول راه‌های استان کردستان حدود ۸هزار کیلومتر بوده که یکی از شرح وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حفظ و نگهداری از این راه‌ها است.

وی افزود: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان به عنوان دستگاه بهره‌بردار، راه‌های تازه تأسیس را برعهده می‌گیرد و از این راه‌ها نگهداری می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر فعالیت‌های زیادی در راه‌های روستایی و بزرگراهی در حال انجام است که مهمترین آن کریدور شمال به جنوب بوده که ۳۲۰ کیلومتر آن در استان کردستان قرار دارد و از شهرستان کامیاران و سنندج و دیواندره و در نهایت سقز عبور می‌کند.

مدرس‌گرجی گفت:امیدواریم بابهره‌برداری از کریدور شمال جنوب، بتوانیم سفری ایمن را برای کاربران راه‌های کشور و استان کردستان ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان دستگاه متولی حفظ راه‌های استان در انجام عملیات لکه‌گیری، آسفالت، نصب علائم عمودی و افقی جاده‌ای و ... به صورت مستمر در طول سال فعالیت دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان بیان کرد: در طول سال گذشته حدود ۱۰۰میلیارد تومان در انجام عملیات خط‌کشی، آسفالت، نصب علائم ‌‌و لکه گیری و... در استان هزینه‌ شده و اکثر اعتبارات از محل اعتبارات ملی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تامین شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تعاملاتی که در سال ۹۹ با سازمان مطبوع داشته‌ایم با توجه به تردد راه‌های استان و عملکرد ترانزیتی، بیشتر راه‌های استان کفاف میزان حمل و نقل جاده‌های استان را نمی‌دهد و متأسفانه شاهد وجود ضعف‌هایی در برخی از راه‌های کردستان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان تصریح کرد: خوشبختانه در طول محورهای استان، علائم راهنمایی به اندازه نیاز نصب شده است.

وی افزود: حدود ۲۸ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان وجود دارد که عملیات آشکارسازی و اصلاح این نقاط انجام شده و ۱۴ نقطه نیز رفع خطر و اصلاح شده‌اند که حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکل این نقاط تا به حال هزینه شده است.

مدرس گرجی گفت: در استان حدود ۱۶هزار راننده در قالب بیش از ۷۰ شرکت حمل و نقلی در بحث مسافر و بار فعالیت می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه در سال گذشته، همه رانندگان علی‌رغم وجود مشکلات و شرایط کرونایی با همه وجود پای کار بودند، عنوان کرد: در نوروز ۱۴۰۰ از وضعیت سلامت همه مسافران نوروزی استعلام صورت می‌گیرد و برای هر اتوبوس فقط ۵۰درصد ظرفیت بلیط فروخته می‌شود.

به گزارش تسنیم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان اعلام کرد: در سال گذشته در قالب طرح ابرار حدود ۱۰۰کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده و امیدواریم در طول سال‌جاری نیز جهشی در آسفالت راه‌های روستایی داشته باشیم.

مدرس گرجی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم رانندگان نیز دستورات راهنمایی و رانندگی را بیشتر و بهتر رعایت کنند تا کاهش تصادفات را در استان داشته باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.