| کد خبر: 228631 |

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت

کارشناس سازمان هواشناسی از پایداری جو در اکثر مناطق طی امروز تا صبح فردا خبر داد و تاکید کرد که با توجه به کاهش وزش باد در کشور، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی خواهیم بود.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز، امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب و هوای کشور طی چند روز آینده پرداخت و اظهار داشت: در دو روز آینده برای بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به کاهش قابل ملاحظه وزش باد در کشور، از امروز تا صبح فردا احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد.

نقشینه گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از امشب برای برخی نقاط جنوب غرب و فردا در جنوب و غرب و شمال غرب، ارتفاعات و دامنه زاگرس مرکزی و شمالی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و سواحل دریای خزر بارش پیش‌بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: پنجشنبه در برخی از مناطق غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و روز جمعه برای مناطقی از شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و مناطقی از سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز انتظار بارش باران و وزش باد را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: امروز و فردا با افزایش سرعت باد، خیزش گرد و خاک برای مناطقی از جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه گفت: از امروز تا ظهر فردا خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است و جمعه نیز وزش باد گرم جنوبی بر روی سواحل دریای خزر و استان اردبیل را خواهیم داشت که باعث افزایش دمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای در این مناطق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای تهران هم پیش‌بینی می‌شود که آسمان تهران امروز صاف و آفتابی به همراه وزش باد باشد و فردا غبار صبحگاهی در تهران شکل خواهد گرفت.

نقشینه با بیان اینکه در تهران به تدریج افزایش ابر رخ خواهد داد، افزود: از فردا بعد از ظهر بارش پراکنده در تهران را شاهد خواهیم بود.

به گفته و‌ی روز پنجشنبه هم در بعضی از ساعات بارش‌های پراکنده در تهران رخ خواهد داد و بیشینه دمای امروز تهران ۱۸ و فردا ۲۰ و روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۶ درجه خواهد شد و کمینه دما نیز به ۸ درجه خواهد رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.