پیشرفت فیزیکی خط آهن مراغه - ارومیه حدود ۶۲ درصد است
تین نیوز | معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور گفت: خط آهن مراغه - ارومیه تاکنون حدود 62 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در صورت تامین اعتبارات لازم تا پایان سال جاری تا ایستگاه نقده و تا پایان سال 1394 تا ایستگاه ارومیه این مسیر به بهره برداری می رسد.
مسعود نصر آزادانی افزود: راه آهن مراغه - ارومیه به طول 180 کیلومتر در 8 قطعه از ایستگاه مراغه در استان آذربایجان شرقی آغاز و پس از عبور از شهر های ملکان، میاندوآب، مهاباد، محمدیار و نقده وارد شهرستان ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی می شود.
وی یادآورشد: این طرح اتصال ریلی استان آذربایجان غربی را به استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و تهران فراهم می کند و از این طریق باعث توسعه اقتصادی منطقه و افزایش رفاه مردم منطقه خواهد شد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت یادآور شد: عملیات اجرایی راه آهن مراغه - ارومیه از سال 1380 شروع و در شهریور سال 1390 تا ایستگاه میاندوآب 46 کیلومتر از این مسیر و در تیر ماه سال 1392 تا ایستگاه مهاباد و 85 کیلومتر از این مسیر افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
نصرآزادانی در حال حاضر پیشرفت فیزیکی زیرسازی باقی مانده این مسیر را حدود 80 درصد عنوان کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی کل محور با احتساب عملیات روسازی و ساختمان ایستگاه ها در حدود62 درصد است که براساس بررسی های به عمل آمده، جهت تکمیل آن اعتباری بالغ بر حدود 3 هزار میلیارد ریال نیاز است که از محل طرح تملک دارایی سرمایه ای تامین می شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.