| کد خبر: 228510 |

رییس راهداری کشور:

نگهداری راه‌ها نیازمند ۳۰ هزار میلیارد تومان است

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: حفاظت و نگهداری از راه های کشور نیازمند ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز، داریوش امانی در نشست شورای معاونان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: مجموع اعتبارات سال گذشته سازمان راهداری شامل استانی، ملی، اسناد، قیر و غیره هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن اعتبار جاری و مابقی اعتبار عمرانی است.

وی اضافه کرد: اعتبار عمرانی اختصاص یافته برای سازمان راهداری در بخش های مختلف جاده، ساختمان راهداری، مرز و امثالهم ۶ هزار میلیارد تومان است در حالیکه به بیش از پنج برابر این رقم معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان تنها برای نگهداری راه های کشور نیاز است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: کمبود اعتبار عمرانی به معنای دست روی دست گذاشتن نیست بلکه باید به سمت کارهای کم هزینه و استفاده از ظرفیت ها رفت و این موارد به عنوان شاخص عملکرد راهداری استان ها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

امانی با بیان اینکه اساسنامه سازمان راهداری شرکتی یعنی درآمد هزینه است گفت: میزان درآمد راهداری همدان در سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان و اعتبارات استانی و ستادی آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که این به معنای بدهکاری ۴۰ میلیاردی است.

وی ادامه داد: بنابراین باید به دنبال بهره وری با استفاده از کارهای خلاقانه برای افزایش بازده سرمایه پیش رفت.

امانی کاهش میزان متوفیان از ۴۰۶ نفر در سال ۹۸ به ۲۴۰ نفر در سال گذشته را کاری بزرگ دانست و گفت: بر اساس برآورد مادی پژوهشکده وزارت راه در سال ۸۵ ، فوت هر شهروند یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان هزینه بر روی کشور می گذارد با احتساب تورم این رقم هم اینک برای هر نفر پنج میلیارد تومان می رسد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه رقم فوت هر نفر از نظر معنوی قابل محاسبه نیست افزود: از دست رفتن سرپرست خانواده، بروز معضل برای دیگر اعضای خانواده با مرگ والدین، فوت افراد در گروه سنی فعال جامعه، قشر جوان هستند.

 امانی گفت: باید با برنامه ریزی درست اعتبارات را صحیح هزینه کرد چراکه سیاست سازمان راهداری نیز فعالیت های زودبازده و با بالاترین بهره روری است که نمونه آن بازسازی ناوگان به جای خرید دستگاه جدید است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.