یک راننده:
◄ دستمزد رانندگان اتوبوس تناسبی با مسئولیت و تخصص آنان ندارد
رانندگان اتوبوس به عنوان کارگر ساده استخدام می شوند و مبنای حقوق آنان نیز، حداقل حقوق وزارت کار بعلاوه مبالغی به عنوان اضافه کار و حق ماموریت قرار می گیرد که این مبالغ هم رقم قابل اعتنایی نیست.
یک راننده ناوگان سنگین جاده ای تعیین حداقل دستمزد و برابر با یک کارگر ساده برای رانندگان اتوبوس را مورد نقد قرار داد.
به گزارش تین نیوز، مرتضی مرادی به خبرنگار ما گفت: تعیین دستمزد حداقلی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رانندگان پایه یک اتوبوس (رانندگان غیر مالک) تعیین کرده از جمله مواردی است که مورد سواستفاده قرار می گیرد.
وی افزود: مسلم است کارشناسانی که مسئول تعیین این سطح حقوق هستند باید مصالح دولت را نیز در نظر بگیرند زیرا اگر قرار باشد سطح حقوق رانندگان بالاتر برود مبلغ یارانه ای که دولت به عنوان کمک به حق بیمه رانندگان می پردازد نیز افزایش می یابد که در چنین شرایطی دولت یا از پرداختاین یارانه سرباز می زند و یا اظهار ناتوانی می کند.
بیشتر بخوانید: مبنای تعیین حقوق رانندگان عمومی چیست؟
او عنوان کرد: همین موضوع به دستاویزی برای شرکت های حمل و نقل تبدیل شده به طوری که در آگهی استخدام راننده برخی از این شرکت ها، رانندگان اتوبوس به عنوان کارگر ساده استخدام می شوند و مبنای حقوق آنان نیز، حداقل حقوق وزارت کار بعلاوه مبالغی به عنوان اضافه کار و حق ماموریت قرار می گیرد.
این راننده ناوگان سنگین افزود: البته چون سطح پایه حقوق پایین است این مبالغ هم رقم قابل اعتنایی نیست و تناسبی با تخصص، مسئولیت و میزان زحمتی که یک راننده اتوبوس متحمل می شود، ندارد.
به گفته مرادی، با توجه به مبلغ پایین دستمزد که از سوی وزارت کار تعیین شده، حداکثر دریافتی یک راننده ناوگان سنگین مسافری 4.5 میلیون تومان است که شایسته یک راننده نیست.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.