| کد خبر: 228490 |

یک راننده:

◄ دستمزد رانندگان اتوبوس تناسبی با مسئولیت و تخصص آنان ندارد

رانندگان اتوبوس به عنوان کارگر ساده استخدام می شوند و مبنای حقوق آنان نیز، حداقل حقوق وزارت کار بعلاوه مبالغی به عنوان اضافه کار و حق ماموریت قرار می گیرد که این مبالغ هم رقم قابل اعتنایی نیست.

تین نیوز

یک راننده ناوگان سنگین جاده ای تعیین حداقل دستمزد و برابر با یک کارگر ساده برای رانندگان اتوبوس را مورد نقد قرار داد.

به گزارش تین نیوز، مرتضی مرادی به خبرنگار ما گفت: تعیین دستمزد حداقلی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رانندگان پایه یک اتوبوس (رانندگان غیر مالک) تعیین کرده از جمله مواردی است که مورد سواستفاده قرار می گیرد.

وی افزود: مسلم است کارشناسانی که مسئول تعیین این سطح حقوق هستند باید مصالح دولت را نیز در نظر بگیرند زیرا اگر قرار باشد سطح حقوق رانندگان بالاتر برود مبلغ یارانه ای که دولت به عنوان کمک به حق بیمه رانندگان می پردازد نیز افزایش می یابد که در چنین شرایطی دولت یا از پرداختاین یارانه سرباز می زند و یا اظهار ناتوانی می کند.

بیشتر بخوانید: مبنای تعیین حقوق رانندگان عمومی چیست؟

او عنوان کرد: همین موضوع به دستاویزی برای شرکت های حمل و نقل تبدیل شده به طوری که در آگهی استخدام راننده برخی از این شرکت ها، رانندگان اتوبوس به عنوان کارگر ساده استخدام می شوند و مبنای حقوق آنان نیز، حداقل حقوق وزارت کار بعلاوه مبالغی به عنوان اضافه کار و حق ماموریت قرار می گیرد.

این راننده ناوگان سنگین افزود: البته چون سطح پایه حقوق پایین است این مبالغ هم رقم قابل اعتنایی نیست و تناسبی با تخصص، مسئولیت و میزان زحمتی که یک راننده اتوبوس متحمل می شود، ندارد.

به گفته مرادی، با توجه به مبلغ پایین دستمزد که از سوی وزارت کار تعیین شده، حداکثر دریافتی یک راننده ناوگان سنگین مسافری 4.5 میلیون تومان است که شایسته یک راننده نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیررضا گیلان شاهی 3 0

    اینجانب راننده اتوبوس هستم.. چرا تو کشور ما یک راننده پایه یکم به اندازه یک کارگر ساختمانی حقوق نمی گیرد؟؟؟ خوب معلوم است که وزارت رفاه یا مسولین محترم به چشم یک انسان به راننده اتوبوس نگاه نمی کنند.مسولیت سنگین راننده در حفظ جان مسافر یا بیرون شهر یا درون شهری حفظ اتوبوس از تصادف اینها همگی مسولیت یک راننده اتوبوس می باشد. آقای وزیر آیا شما خودتان تا کنون پشت فرمان اتوبوس نشستید؟؟ آیا می دانید که یک راننده وقتی حرکت می کند دقیقا نمی داند به نزد خانواده اش باز خواهد گشت یا نه... چرا کشوری مثل ترکیه اینقدر به راننده ارزش می گذارد ولی کشور ما نه؟؟؟ آیا این انصاف است.. اگر از بینی یک مسافر خون بیاید پدر راننده را در می آورید اما دستمزد با این تورم هیچ... راننده خانواده ندارد؟؟ ما رانندگان اتوبوس خواهش می کنیم یک فکری به حال ما راننده ها بکنید.. من خودم بیمه نیستم چرا؟؟ می گویند سایت بسته است این چه قانونی است به داد ما برسید.

  • Mmmm 6 0

    حقوق راننده ها پایین است به علت اینکه استخدامی های رانندگان اتوبوس و brt توسط شرکت خصوصی انجام می پذیرد اما حقوق راننده ها توسط دولت پرداخت و توسط شرکت خصوصی به حساب رانندگان واریز می شود که متحمل تغییر و تحول شدیدی است لذا بیشتر رانندگان گرامی بخاطر رسمی شدن و بیکار نبودن شان مجبور ن کار کنن و نان آور خانواده شان باشند با تشکر

  • رحمان زارعی شیراز 5 0

    لعنت به این سازمان ۴ملیون پول ازساعت ۵ صبح تا۱۱شب خودتون باشیدهرگزاین کارو نمیکنید

    • فرهاد 2 0

      غیر ممکن است عوام غریبی نکنید

    • ناشناس 1 1

      ایهاناس راننده پست هستم

  • محمد 3 0

    من راننده اتوبوس شهرقم هستم 3ماه حقوق نگرفتیم ایهاالناس 3ماه قسط عقب افتاده 3ماه بدهی واجاره چیکارکنیم یه مسول نیس بفکرماباشه خداازتون نگذره