| کد خبر: 228477 |

اعلام آمادگی خودروسازان داخلی برای افزایش تولید

در پی نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها»، مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور هریک اعلام آمادگی کرده تا با تمام توان ضمن حفظ و ادامه روند جهش تولید، با رفع موانع، با جدیت بیشتری اهداف تولید دنبال شود.

تین نیوز

در پی نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها»، مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور هریک اعلام آمادگی کرده تا با تمام توان ضمن حفظ و ادامه روند جهش تولید، با رفع موانع، با جدیت بیشتری اهداف تولید دنبال شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، ضمن ابراز امیدواری به کسب برکات مادی و معنوی از تقارن سال جدید با اعیاد شعبانیه و متبرک شدن سال ۱۴۰۰ به دو عید نیمه شعبان و جشن ولادت حضرت، ولی عصر (عج)، سال جدید را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند.

به اعتقاد ایشان، دولت کنونی و دولت آینده، بایستی با حمایت‌های همه‌جانبه‌ی قانونی، دولتی و حکومتی از تولید و رفع موانع آن، همت کنند که امسال جهش تولید به معنی واقعی تحقق یابد. بر این اساس شعار سال ۱۴۰۰، «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» است.

در این رابطه مدیران دو خوردوساز بزرگ کشور (ایران‌خودرو وسایپا) در اولین گام ابراز آمادگی برای تحقق این مهم کرده و آمادگی کامل خود برای تحقق شعار سال و ادامه روند افزایش تولید در سال جاری اعلام کرده‌اند.

گروه صنعتی ایران‌خودرو در بیانیه‌ی خود در این رابطه ضمن تاکید بر اینکه اهداف تولید و توسعه را با قوت بیشتری در این گروه خودروسازی دنبال خواهد شد، نقشه راه این گروه صنعتی را به تاسی از فرمایشات مقام عظمای ولایت، بر مبنای تحول در تولید، توسعه محصولات جدید، نوآوری در ارائه خدمات و شکوفایی در صادرات ترسیم کرده است.

طبق اعلام گروه صنعتی ایران‌خودرو، نام‌گذاری سال جدید با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" از سوی مقام معظم رهبری، انگیزه‌ای مضاعف برای جهادگران سنگر تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو است و این خودروساز پس از عینیت بخشیدن به شعار سال جهش تولید، اهتمام خود را به کار خواهد بست تا این راهبرد را با رفع موانع، با جدیت بیشتری دنبال کند و به ایفای وظیفه و تکلیفی که بر عهده دارد، عمل کند.

این خودروساز بزرگ کشور بنا بر فرموده معظم له، در آستانه قرن جدید، با نگاه بلندمدت، برنامه‌های توسعه‌ای خود را دنبال خواهد کرد و در سال جدید با بهره‌گیری از توان داخلی برای شکوفایی هر چه بیشتر جهش تولید تلاش خواهد کرد و می‌کوشد در سال جدید فعالیت‌های ماندگارتری را در حوزه‌های مختلف مالی، اقتصادی، تولید، تحقیق و توسعه، نهضت داخلی‌سازی قطعات، توسعه محصول، صادرات، ارتقای کیفیت و جلب رضایت‌مندی ذی‌نفعان به ثبت برساند.

‌در سالی که گذشت، گروه صنعتی ایران‌خودرو طبق رهنمود‌های مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت و به همت پولادین مردان سنگر مهندسی و تولید در ایران‌خودرو و همچنین سازندگان زنجیره تامین، با تولید ۵۰۱ هزار و ۳۹۹ دستگاه خودرو، جهش تولید را محقق کرده و در کنار توسعه محصولات و قوای محرکه با تکیه بر توان متخصصان کشور، توانست بخش عمده‌ای از تعهدات معوق به مشتریان را ایفا کرده و بیش از ۵۵ درصد از سهم بازار خودروی سواری کشور را در اختیار خود بگیرد. ایران‌خودرو در سال جهش تولید توانست در کنار ارتقا و توسعه پنج محصول فعلی خود، خودروی ایرانی «تارا» را به مرحله تولید انبوه رسانده و در آغازین ماه‌های سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها آماده ورود به بازار کند.

اکنون ایران‌خودرو راه را هموار ساخته تا برای سال ۱۴۰۰، سرافراز و با عزمی استوار، ثابت کند که برای خادمان و دلسوزان عرصه صنعت، «کار، نشد ندارد». طی سال پیش‌رو مسیر توسعه با همت و پشتکار مضاعف دنبال خواهد شد. با توسعه محصولات بر پایه دانش و تخصص جوانان کشور، مسیر صادرات گشایش خواهد یافت و نام ایران سربلند همچون همیشه در جهان خواهد درخشید.

یقینا در این سال با بهره‌گیری از تفکر و اندیشه جهادی و تکیه بر همت و توان و امید و نشاط تک‌تک کارکنان ایران‌خودرو، تنگنا‌ها و ناهمواری‌ها رنگ باخته و دوره تحول جدیدی در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها آغاز خواهد شد.

با رفع موانع، جهش تولید را ادامه می‌دهیم

با فرارسیدن سال ۱۴۰۰ و نامگذاری آن به‌عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز ضمن تبریک سال نو به هموطنان، به پیام رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و آمادگی این گروه خودروسازی را برای ادامه حرکت جهادی در مسیر دو سال گذشته پس از تحقق «رونق تولید» و «جهش تولید» و ادامه آن با اهتمام به موضوع بسیار مهم «رفع موانع تولید» اعلام کرده است.

مدیرعامل این خوردوساز بزرگ، سال ۱۳۹۹ را یکی از سخت‌ترین و بی‌سابقه‌ترین سال‌های تاریخ صنعت و اقتصاد کشور به‌ویژه در بخش تولید خودرو، با همه تجربیات خاص و پیچیده ناشی از تحریم و کرونا، دانسته و اعلام کرده است که جوانان متخصص، غیور و متعهد شاغل در صنعت خودرو و گروه سایپا، با رقم زدن جلوه جدیدی از توانمندی و خودباوری ملی، شگفتی و خشم تحریم‌کنندگان ملت بزرگ ایران را برانگیختند و با تلاش و همت جهادی خود ضمن حفظ روند تولید و افزایش آن، با خروج خودرو‌های با تکنولوژی قدیمی، تولید و عرضه محصولات جدید، به‌روز و مدرنی را آغاز کردند که طلیعه تولد «سایپای نوین» در سال آینده را به رخ می‌کشید.

حفظ رونق تولید و افزایش تولید خودرو نسبت به سال‌های گذشته علی رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم و کرونا، اقدام تاریخی برای توقف تولید پراید، آغاز تولید انبوه و عرضه سه محصول جدید «شاهین»، «ساینا S» و «کوییک S» و معرفی خودرو «آریا» به‌عنوان یک محصول کاملا متفاوت و جدید در تاریخ صنعت خودرو ایران، برنامه عرضه ۱۰ محصول جدید در سه سال آینده، استقرار نظام جدید کیفیت و ارتقای سطح کیفی تمامی محصولات، تداوم پویش بومی‌سازی قطعات با همکاری نیرو‌های مسلح و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان، کاهش حجم تعهدات معوق و به‌روزرسانی تحویل خودرو‌های مشتریان، اطلاع‌رسانی مستمر و شفافیت و پاسخگویی در عرصه رسانه و ارتباط با مخاطبان و نیز چندین دستاورد مهم دیگر در حوزه مالی و اداری، کارنامه گروه سایپا را در سال ۹۹ پربار و ماندگار کرد.

نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب به‌نام سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها"، نشان‌دهنده آن است که نگاه به جریان تولید ملی در کشور، به‌درستی و به‌شکلی اصولی همچنان راهبرد اصلی در مسیر توسعه محسوب می‌شود و راهکار رشد و پیشرفت اقتصادی جامعه از سوی رهبر معظم انقلاب، کسب جایگاه ممتاز در عرصه تولید کالای باکیفیت ایرانی با تکیه بر امکانات موجود در کشور و قابلیت حضور رقابتی در بازار‌های مختلف داخلی و بین‌المللی است؛ بی‌تردید چنین رویکردی حاکی از مسئولیت مهم و جایگاه بی‌بدیل فعالان، دست‌اندرکاران، مدیران و کارکنان عرصه تولید کشور و در رأس آن صنعت خودرو به‌عنوان یک صنعت پیشرو و بنیادین در کشور است تا با نقش‌آفرینی به موقع و دلسوزانه، به وظیفه خود عمل کنند.

در سالی که گذشت، اهتمام جدی و اصلی مدیران سایپا بر تحقق اهداف حفظ جریان تولید و جهش آن قرار داشت تا حرکت این مجموعه صنعتی با راهبرد‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب پیوند خورده و بر اساس توصیه‌ها و رهنمود‌های معظم‌له، نقش صحیح خود را در عرصه صنعت کشور ایفا کند. گروه خودروسازی سایپا همان گونه که در دو سال گذشته موفق به تحقق دو رویکرد «رونق تولید» و «جهش تولید» شد، از بدو ورود به سال ۱۴۰۰، از تمام تجربیات و ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد تا مسیر تولید را پشتیبانی کرده و موانع موجود را به‌طور کامل از سر راه خود بردارد. بی‌شک در این مسیر لازم است که همه ارکان مختلف کشور نیز دست به دست هم داده تا اهداف کلان منطبق با شعار سال ۱۴۰۰ را رقم بزنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.