◄ تشکیل شرکتهای تعاونی؛ نیاز مبرم صنعت حمل و نقل جاده ای کالا
در بخش حمل و نقل جاده ای در حال حاضر بیش از چهل تا پنجاه درصد مازاد ناوگان وجود دارد، این ناوگان متعلق به مردم است. چگونه می توان شرکت ها را از خود مالکی به سمت شرکت مالکی سوق داد؟!
در حالی که سخنگوی کمیسیون عمران مجلس چندی پیش بر لزوم توانمندسازی شرکت های حمل و نقل تاکید کرد و گفت که لازم است این حمل و نقل جاده ای از خودمالکی به سمت شرکتمالکی تغییر یابد، یک کاربر تین نیوز معتقد است: تنها راهکار، تشکیل شرکت های تعاونی حمل و نقل فراگیر و سازماندهی خودمالکی در قالب تعاونی ها و انحلال سایر شرکت ها به دلیل نداشتن خودرو، است.
به گزارش تین نیوز، البرز حسینی نماینده مجلس این مطلب را آبان ماه امسال در گفت و گو با خبرگزاری «خانه ملت»بیان کرده و گفته بود: رویکرد مجلس و اعضای کمیسیون عمران مجلس به حوزه حمل و نقل جاده ای بسیار مثبت است و یکی دیگر از اهداف، توانمندسازی شرکت های حمل و نقل است تا صنعت حمل و نقل از خودمالکی به سمت شرکتمالکی تغییر یابد.
این اظهارات در حالی مطرح شد که خداداد بکرانی راننده کامیون و فعال حمل و نقلی معتقد است: مشکلات بسیاری در حمل و نقل جاده ای وجود دارد که با شرکت محوری شدن بخش حمل و نقل، نه تنها مرتفع نمی شود بلکه به مشکلات دامن نیز می زند.
وی افزود: حتی در آن زمان که کشور ما در وضعیت مناسب تری قرار داشت هیچ گاه شرکت های حمل و نقل زیر بار هزینه های تحمیلی ناوگان نرفتند و همیشه از مالک بودن و در اختیار داشتن کامیون ملکی فرار کردند، بنابراین اکنون که هزینه های تعمیر و نگهداری ناوگان چندین برابر بیشتر از چند سال قبل شده و نگهداری ناوگان هیچ صرفه اقتصادی برای شرکت و مالک و سرمایه گذار ندارد و کشور نیز با تحریم های عمده حمل و نقلی از جانب غرب روبرو است، به هیج وجه زیر بار این مسئله نمی روند.
سید دلاور موسوی راننده کامیون و یکی دیگر از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای نیز در بخش نظرهای کاربران تین نیوز، تاکید کرد: در بخش حمل و نقل جاده ای در حال حاضر بیش از چهل تا پنجاه درصد مازاد ناوگان وجود دارد، این ناوگان متعلق به مردم است. چگونه می توان شرکت ها را از خود مالکی به سمت شرکت مالکی سوق داد؟!
وی عنوان کرد: 4200 شرکت و موسسه حمل و نقل کالا باید سرمایه ای بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه از بخش خصوصی را به خود منتقل کنند. یعنی یا باید این شرکت ها را با همین وضعیت حفظ کرد و کامیوندار بخش خصوصی را به زور وادار کرد کامیونش را به شرکت منتقل نماید که این امر امکان پذیر نیست و یا باید شرکت های حمل و نقل این سرمایه را با کمک دولت تهیه کنند یعنی هر شرکت باید به طور متوسط ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه برای تملک کامیون آورده داشته باشد.
وی افزود: اما تشکیل شرکت های تعاونی حمل ونقل فراگیر و سازماندهی خودمالکی در قالب تعاونی ها و انحلال دیگر شرکت ها، به دلیل نداشتن خودرو، می تواند اجرایی گردد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.