| کد خبر: 228418 |

اعلام شهرهای جدید نارنجی و قرمز کرونا؛

هشدار به مسافران: ۷۲ ساعت فرصت دادید که به شهرهای خود بازگردند

ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به دنبال تغییر وضعیت تعدادی از شهرهای کشور به قرمز و نارنجی به مسافرانی که به این شهرها سفر کرده‌اند، ۷۲ ساعت فرصت داد که به مبدا خود بازگردند و اعلام کرد که در غیر این صورت جریمه خواهند شد

تین نیوز

ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به دنبال تغییر وضعیت تعدادی از شهرهای کشور به قرمز و نارنجی به مسافرانی که به این شهرها سفر کرده‌اند، ۷۲ ساعت فرصت داد که به مبدا خود بازگردند و اعلام کرد که در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

این ستاد عصر روز شنبه ۳۰ اسفند ماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شهرهای گلپایگان در استان اصفهان، زرین‌دشت در استان فارس و خاتم در استان یزد شهرهایی هستند که از امروز وضعیت آنها از نارنجی به قرمز تبدیل شده است.

وزارت بهداشت در روزهای گذشته وضعیت شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌های آبادان، اهواز، بندرماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر و کارون در استان خوزستان را قرمز اعلام کرده بود.

علاوه بر ۳۱ شهری که در روزهای گذشته وضعیت آن‌ها نارنجی اعلام شده بود، بر اساس اطلاعیه اخیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وضعیت شهرهای خوانسار و لنجان در استان اصفهان، کنگان، دیلم، گناوه و بوشهر در استان بوشهر، دماوند و فیروزکوه در استان تهران، داراب و مرودشت در استان فارس، بانه و سقز در استان کردستان، بروجرد در استان لرستان، دلیجان در استان مرکزی به نارنجی تبدیل شده است.

در این اطلاعیه همچنین به مسافرانی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده‌اند، ۷۲ ساعت فرصت داده شده که به مبدا خود بازگردند، وگرنه جریمه خواهند شد.

تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا روز جمعه ۲۹ اسفند ماه گفته بود که مبلغ جریمه در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی نیم میلیون تومان خواهد بود.

وضعیت قرمز یا «خیلی پرخطر» به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده باشند.

وضعیت نارنجی یا «پرخطر» هم شرایطی را شامل می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم شش نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری شوند و در وضعیت زرد یا «خطر متوسط» این رقم به دست‌کم سه نفر از صدهزار نفر می‌رسد.

در هفته‌های گذشته بسیاری از کارشناسان و مقامات وزارت بهداشت بارها درباره افزایش آمار کرونا به‌ویژه با شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته در پی سفرهای نوروزی هشدار داده بودند تا جایی که سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران اواسط اسفند ماه از مردم خواسته بود که تدارک سفر را «در ذهن و خیالشان هم تصور نکنند».
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    یه شعر فولکلوریک هست که میگه:
    دیگه نمرم ولایت ،دیگه نمرم ولایت