| کد خبر: 228404 |

افزایش رو به رشد شیوع ویروس انگلیسی در مازندران؛ سفر به این استان ممنوع است

متاسفانه با آغاز سفرها روند ابتلا و شیوع به ویروس کرونا از نوع جهش یافته انگلیسی در مازندران رشد یافته و بهتر است مسافران به مازندران سفر نکنند.

تین نیوز

متاسفانه با آغاز سفرها روند ابتلا و شیوع به ویروس کرونا از نوع جهش یافته انگلیسی در مازندران رشد یافته و بهتر است مسافران به مازندران سفر نکنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، مازندران استانی گردشگرپذیر است که در ایام نوروز همواره میزبان گردشگران داخلی و خارجی است. یک سالی که از شیوع ویروس منحوس کرونا می‌گذرد، این استان در شرایط اعمال محدودیت‌ها هم شاهد ورود مسافران بوده و همواره از استان‌های پرخطر شیوع ویروس منحوس کرونا است.

متاسفانه ویروس منحوس کرونا از نوع انگلیسی اکنون در مازندران جولان می‌دهد و تاکنون بیش از 30 نفر از مردم این استان درگیر این ویروس خطرناک شده‌اند.

اگر چه مسئولان استانی از مدیران ملی خواستار جلوگیری از ورود مسافران به مبادی استان را داشته ولی ظاهرا جاده‌های استان به سهولت برای ورود مسافران باز است. این بیم و خطر را باید در روزهای پایانی سال برای مسافران و ساکنان مازندران از افزایش شیوع ویروس منحوس کرونا را شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگویی از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس انگلیسی جهش یافته انگلیسی به عدد 30 خبر داد و از مسافران خواست: حتی الامکان از سفر به استان در این ایام خودداری کنند.

سید عباس موسوی با بیان اینکه دید و بازدید نوروزی برای امسال نیز از سوی مردم استان حذف شود، افزود: با شیوع ویروس کرونا و ویروس انگلیسی متاسفانه آمار مبتلایان و ورودی بیمارستان‌ها در بخش کرونایی روند رشد یافته و دو رقمی شده است.

وی با اعلام اینکه در 24 ساعت گذشته 64 بیمار مشکوک بر اثر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند گفت: در این  مدت تعداد 96 نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

موسوی بیان کرد: هم اکنون 333 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 82 نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز از پذیرش 17 بیمار جدید در مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه در 24 ساعت اخیر خبر داد و گفت: 28 بیمار کرونایی بهبود یافته، ترخیص شده و 36 بیمار در بخش مراقبت‌‌های ویژه بستری و هم اکنون 132 بیمار کرونایی در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل دوره درمان را می‌گذرانند.

شکننده بودن وضعیت مازندران در نوروز  

سخنگوی شورای اطلاع‌رسانی دولت در مازندران نیز در عین حال در پاسخ به انتقاد برخی که چرا ستاد کرونا استان مانع سفرهای نوروزی نمی‌شود گفت: تاکید استاندار مازندران و ستاد استان همواره بر ممنوعیت سفر و پرهیز از هر گونه ازدحام جمعیتی است.

عباس مهدوی افزود: ستاد کرونا استان تابع سیاست‌ها و تصمیمات ستاد ملی است و با وجود وابستگی صنعت گردشگری استان به حضور گردشگران، سلامت مردم استان را اولویت نخست خود می‌دانند.

وی افزود: استان مازندران چندی پیش دارای شهرهای قرمز بود که با تلاش انجام شده و همراهی مردم این شرایط کنترل شد. اما این کاهش ابتلا به مفهوم رفع خطر نیست و این وضعیت با کاهش رعایت پروتکل‌ها و ازدحام جمعیت قابل بازگشت است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران افزود: اگر سفرها با رعایت بهداشت عمومی همراه نباشد ویروس کرونای انگلیسی بسیاری از خانواده‌ها را تهدید خواهد کرد. دورهمی‌ها، دید و بازدیدها و ترددهای غیرضرور موجب خواهد شد تا هر گونه رنگ بندی تغییر و تعداد مبتلایان افزایش یابد. دانشگاه علوم پزشکی مازندران با توجه به شناسایی افراد مبتلا به کرونای انگلیسی همچنان بر ممنوعیت سفر و دورهمی های خانوادگی تاکید دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.