| کد خبر: 228316 |

◄ روند فعالیت ستادهای اجرایی خدمات سفر تبیین شد

معاون گردشگری و رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در نشست مجازی با مدیران‌کل استانی به عنوان دبیران ستادهای اجرایی خدمات سفر ۳۱ استان کشور به تبیین شرایط فعالیت و هماهنگی در نوروز ۱۴۰۰ پرداخت.

تین نیوز

معاون گردشگری و رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در نشست مجازی با مدیران‌کل استانی به عنوان دبیران ستادهای اجرایی خدمات سفر ۳۱ استان کشور به تبیین شرایط فعالیت و هماهنگی در نوروز ۱۴۰۰ پرداخت.

به گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری معاون گردشگری و رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با تشریح روند فعالیت ستادهای اجرایی خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۰ از ابلاغ دستورالعمل هماهنگی- اجرایی مدیریت و مسئولیت‌پذیری در سفرهای نوروزی در شرایط بیماری کرونا خبر داد و گفت: ماموریت اصلی ستادهای اجرایی خدمات سفر در تعطیلات پیش رو پیگیری و نظارت بر حسن اجرای مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در زمینه سفرهای ایمن و مسئولانه است.

معاون گردشگری کشور با اشاره به ابلاغ دستورالعمل هماهنگی - اجرایی مدیریت و مسئولیت پذیری در سفرهای نوروز در شرایط بیماری کرونا به ۲۲ دستگاه اجرایی عضو ستاد سفر و مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان دبیران ستاد گفت: هدف از ابلاغ صورت گرفته هماهنگی در اجرای وظایف دستگاه‌های متولی سفرهای نوروزی با هدف مسئولیت‌پذیری در شرایط کرونا به شمار می‌آید.

تیموری خاطرنشان کرد: در چارچوب مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، موظف هستیم تمهیدات لازم را برای انجام سفرهای احتمالی در بستری ایمن و مدیریت شده بعمل آوریم. در همین راستا دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر باید آمادگی لازم را داشته باشند تا در صورت نیاز، فرآیند خدمات‌رسانی به صورت روان و برنامه‌ریزی شده انجام پذیرد.

معاون گردشگری تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اطلاع‌رسانی سیاست‌های اجرایی ستاد سفر، اجرای دقیق وظایف هر دستگاه به صورت مشخص و نیز فراهم آوردن زمینه بهره‌مندی هموطنان از تعطیلات نوروز۱۴۰۰ و افزایش نشاط مسئولانه در جامعه ضمن جلوگیری از بازگشت روند صعودی بیماری از جمله شاخصه‌های دستورالعمل هماهنگی، اجرایی مدیریت و مسئولیت‌پذیری در سفرهای نوروزی در شرایط بیماری کرونا به شمار می‌آید.

سیاست کلی ستاد سفر عدم تبلیغ و تشویق هموطنان به سفر است

تیموری همچنین با بیان اینکه سیاست کلی ستاد سفر عدم تبلیغ و تشویق هموطنان به سفر است؛ افزود: علیرغم این رویکرد، از وظایف ذاتی دستگاه متولی سفر این است که آمادگی کامل برای مدیریت بحران‌های احتمالی پیش رو را داشته باشند و در صورت بروز هر گونه اختلال در روند سفرهای مسئولانه احتمالی، در کنترل پیشامدها اهتمام کنند و غافلگیر نشوند.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور تاکید کرد: ما در وزارت گردشگری به عنوان عضوی از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، بازویی برای اجرای صحیح مصوبات آن ستاد در زمینه مدیریت مسئولانه سفر در شرایط کرونا هستیم تا ضمن حمایت از فعالان صنعت گردشگری، تمهیدات لازم را برای انجام سفرهای احتمالی در بستری ایمن و به صورت مسئولانه در نوروز ۱۴۰۰ فراهم آوریم.

تیموری ادامه داد: بر مبنای دستورالعمل مصوب، سفر در شهرهای زرد، آبی و سفید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد گرفت و توصیه اکید می‌کنیم تا هموطنان از اماکن غیر مجاز استفاده نکنند. هدف اصلی در این فرآیند این بوده است که ضمن رعایت پروتکل‌ها از سرمایه‌گذاران رسمی حوزه گردشگری نیز حمایت شود.

او خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی تلاش کرده‌ایم تا ضمن به خدمت گرفتن همکاری و مجوزهای لازم از سوی ستاد ملی کرونا مانع از اسکان در مراکز اقامتی متفرقه از جمله سالن‌های ورزشی، مدارس، کمپ‌ها، چادر، پارک‌ها و غیره شویم و تنها اقامت در مراکزی که از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارای مجوز هستند و پروتکل‌های بهداشتی در آنها رعایت می‌شود؛ امکان‌پذیر خواهد بود.

تیموری خطاب به دبیران ستادهای اجرایی سفر در استان‌های کشور یادآور شد: در نظر داشته باشید که در حال حاضر رنگ‌ها به شهرها اختصاص می‌یابد. یعنی شهرهای زرد، آبی، سفید، قرمز و نارنجی داریم و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، استان، رنگ ویژه‌ای نمی‌گیرد. در نتیجه انتظار می‌رود مقامات ملی و استانی در مصاحبه‌ها و اقدامات خود مصوبه و دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه عملیاتی آن را مبنا قرار دهند.

ورود خودروهای شخصی پلاک شخصی غیر بومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است

معاون گردشگری همچنین در تشریح بخش مهم دیگری از دستورالعمل ابلاغ شده گفت: سفر در شهرهای قرمز و نارنجی این گونه است که از ورود خودروهای شخصی جلوگیری خواهد شد؛ منظورخودروهای پلاک شخصی غیر بومی است. اما سفرهای ضروری و کاری هموطنان با وسایل حمل ونقل عمومی شامل اتوبوس، قطار و هواپیما به این شهرها با شرط استقرار در مراکز اقامتی مجاز امکان‌پذیر است.

تیموری افزود:همراهی ستاد ملی کرونا در پیشبرد سفرهای برنامه‌ریزی شده و کنترل‌شده با هدف اصلی حمایت و کمک به فعالان حوزه گردشگری بوده است که در این ایام با خسارت‌های بسیاری روبه‌رو شده‌اند.

او تاکید کرد: در مراکز گردشگری زیر مجموعه وزارت گردشگری پروتکل‌ها به صورت کامل اعمال می‌شود.ما از ابتدای سال به صورت مستمر نسبت به رعایت اصول بهداشتی اقدام کرده ایم. وزارت بهداشت نیز متمم‌هایی را لحاظ کرده است.در نتیجه متولیان استانی درصدد باشند تا ضمن تشدید نظارت‌ها، اصول و فرآیند پروتکل‌ها درهمه بخش‌ها به ویژه مراکز زیر مجموعه‌ نصب و در معرض دید گردشگران قرار گیرد.

 معاون گردشگری خطاب به مدیران کل استانی گفت: تعطیلات پیش رو به نوعی آزمون مهمی برای فعالان صنعت گردشگری کشور به شمار می‌آید؛ زیرا  باید در عمل نیز نشان دهیم چگونه در تاسیسات گردشگری پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و ضمن کسب رضایت هموطنان  سلامت آنها تضمین می شود.

بنا به گفته معاون گردشگری کشور هم‌اکنون دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و ستادهای اجرایی خدمات سفر در سطح کشور با نظارت دقیق بر روند فرآیند و پروتکل‌های تعریف شده فعال است و هموطنان می‌توانند در طول تعطیلات نوروزی پیش رو ضمن کسب اطلاعات مورد نیاز و انعکاس پیشنهادات و شکایات احتمالی با سامانه ۰۹۶۲۹ تماس برقرار کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.