| کد خبر: 228305 |

۲ هزار میلیارد تومان در راه‌آهن سیستان و بلوچستان هزینه شده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: با نگاه ویژه دولت به سیستان و بلوچستان حدود ۲ هزار میلیارد تومان امسال در شرایط تحریم و فشارهای دشمن در بخش راه‌آهن این استان هزینه شده ‌است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: با نگاه ویژه دولت به سیستان و بلوچستان حدود ۲ هزار میلیارد تومان امسال در شرایط  تحریم و فشارهای دشمن در بخش راه‌آهن این استان هزینه شده ‌است.

به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی روز سه‌شنبه در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: دولت در سال‌های اخیر حدود ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای اجرا پروژه خط‌آهن چابهار- خاش - زاهدان هزینه کرده که ۲ هزار میلیارد تومان فقط تخصیص‌های امسال بوده است.

وی با بیان اینکه پروژه خط آهن چابهار- خاش- زاهدان ۷۲۰ کیلومتر طول داشته که در هشت قطعه اجرا می‌شود افزود: این پروژه افزون بر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ بتوانیم کل آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امروز ۵۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان افتتاح و ۸۳ کیلومتر پروژه جدید در دست اقدام داریم که ۴۱ کیلومتر آن از امروز شروع شد و عملیات اجرای ۴۲ کیلومتر دیگر آن در اوایل فروردین آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۵۰ کیلومتر پروژه راه در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود که امیدواریم در پنج سال آینده شاهد دگرگونی استان در حوزه راهسازی باشیم ادامه داد: هشت و نیم درصد از پروژه‌های راه کشور در این استان اجرا می‌شود.

 اسلامی با اشاره به اینکه یکهزار کیلومتر پروژه راه روستایی در سیستان و بلوچستان در دست اقدام است، تصریح کرد: هدف‌گذاری دولت در این بخش در کل کشور سه هزارو ۵۰۰کیلومتر بوده و این موضوع از نگاه ویژه دولت به این استان حکایت دارد.

وی افزود: با توجه به وسعت و پراکندگی سیستان و بلوچستان علاوه بر اجرای پروژه‌های بزرگ راه تلاش می‌کنیم که شریان‌های روستایی نیز با کیفیت بالایی به بهره‌برداری برسند و روستاهای بالای ۲۰ و ۵۰ خانوار نیز آسفالت شوند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اولویت دولت اجرا پروژه‌های نیمه‌تمام بوده و به تجارت، کسب‌وکار مرزی و دریایی هم نگاهی ویژه داریم خاطرنشان کرد: ایجاد ۱۳ بازارچه مرزی و توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و افزایش ظرفیت خروج بار از ۹۰۰ هزار تن سال ۹۶ به حدود ۱۰ میلیون تن از شاخص‌های عملکردی دولت در این بخش‌ها است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.