| کد خبر: 228288 |

◄ رنجنامه تعدادی از متقاضیان کارت هوشمند رانندگی

آموزش بدو خدمت رانندگان حدود ۱۵ سالی است که از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای متقاضیان دریافت کارت هوشمند رانندگی جاده ای در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

تعدادی از متقاضیان کارت هوشمند رانندگی از بروز برخی مشکلات در بخش آموزش بدو خدمت رانندگان خبر دادند و توجه مسئولان مرتبط به رفع این مشکل را خواستار شدند.

به گزارش تین نیوز، در یادداشتی که از سوی برخی رانندگان در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته، آمده است: موضوع  آموزش بدو خدمت رانندگان که حدود ۱۵ سالی است که از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای متقاضیان دریافت کارت هوشمند رانندگی جاده ای در نظر گرفته شده و فارغ از کیفیت و مفید به فایده بودن یا نبودن آن به هر طریقی اجرا شده و مکانیزم آن ساده  و شکل اجرایی آن بدین گونه بود که  همواره به تناسب تعداد متقاضیان طی چهار جلسه در طول هفته، کلاس های مربوطه توسط مجریان طرف قرارداد با سازمان  راهداری وحمل و نقل جاده ای  برگزار می شد و در کوران کرونا نیز چندین بار به شکل اینترنتی و غیر حضوری و بدون مشکل خاصی برگزار شد و ومتقاضیان با تکمیل دیگر مدارک و مراحل لازم، موفق به دریافت کارت هوشمند شده و فعالیت خود را در حرفه رانندگی آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: مدرک تحصیلی لازم برای صدور کارت هوشمند اعلام شد/ مهلت رانندگان زیر دیپلم؛ 15 فرودین + سند

 در ادامه این مطلب عنوان شده است: این روند تا چند ماه پیش ادامه داشت تا اینکه به ناگهان و بدون هیچ مقدمه ای در آستانه سال نو، روند قبلی متوقف و مقرر شد که زین پس، متصدیان این امر یعنی مجریان طرف قرارداد آموزشی سازمان تغییر نموده و موضوع  آموزش توسط مجریان جدید و با شرایط متفاوت برگزار گردد. تقریبا سه ماه پیش کار با شکل جدید و توسط متصدیان جدید آغاز شد به طوری که در تهران از حدود 200 متقاضی، تقریبا فقط تعداد 20 تا 30 نفر توانستیم از هفت خوان قرار داده شده بر سر راه مان عبور کرده و با تهیه مدارک گوناگون و تطبیق خود با نرم افزارهای معرفی شده و ...  و با در نظر نگرفتن خطر شرایط کرونایی به شکل حضوری در محل آزمون حاضر شده و طی چند نوبت به فاصله چند روز از هم، موفق به برگزاری آزمون مذکور گردیده و نفسی آسوده بکشیم. 

در بخش دیگری از این مطلب خاطرنشان شده است: لیکن این خوشحالی دوامی نداشت و به گفته مدیر آموزش دانشگاه مذکور، تصحیح اوراق آزمون های اخذ شده و اعطای قبولی در جای دیگر و توسط خود سازمان راهداری حدودا 15 الی 20 روز دیگر انجام خواهد شد که با آشکار شدن این امر و انتظار دوباره برای جواب آزمون، ما که از مدت ها قبل تمام مدارک لازم برای گرفتن کارت هوشمند را اخذ و تهیه کرده بودیم و برای فعالیت در شب عید با خودروهای از قبل خریداری و یا اجاره ای آماده شده و امیدوار بودیم قبل از پایان سال از کابوس بیکاری و بی درآمدی رها شده و با این فعالیت نانی بر سرسفره خانواده ببریم، نا امیدانه در انتظار ماندیم تا روز موعد فرا برسد اما روز موعد و روزهای پس از آن نیز آمدند و رفتند و هیچ خبری از جواب آزمون ها نشد و تا به امروز هم هیچ پاسخی از سوی  هیچ مسئولی داده نشده است و همه اظهار بی خبری نموده و متاسفانه این وضعیت در تمام کشور حاکم بوده و هست و هزاران متقاضی سرگردان مانده و اکنون خسته و مایوس از پیگیری های مختلف مطمئن شده اند که در سال رو به پایان فرجی حاصل نخواهد شد و با این روند  نیز معلوم نیست که در سال جدید و بعد تعطیلات  چه فرجامی در انتطارشان باشد. اکنون ما مانده ایم که با مدارکی  از قبیل بیمه، گواهی سوی پیشینه و عدم اعتیاد و ... که با کلی هزینه و زحمت  دریافت کرده و در حال ابطال شدن هستند،  چه کنیم و چگونه با رویای اشتغال بر باد رفته و خسته از این همه مراجعه و جواب درست نگرفتن  به استقبال عید برویم و در جواب سوال های خانواده چه جوابی بدهیم؟ چه کسی جوابگوی این ضرر وزیان است؟ چرا موضوعی به این سادگی با این شیوه غلط مدیریت می شود؟ ما بی صبرانه منتظر جواب مسولان مربوطه در این خصوص هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.