| کد خبر: 228277 |

حناچی: امیدواریم همه شبکه اتوبوسرانی تهران به برقی تبدیل شود

شهردار تهران با اشاره به اولین بهره برداری اتوبوس های برقی در خیابان جمهوری در سال آینده با همکاری بخش خصوصی تاکید کرد: امیدواریم همه شبکه اتوبوسرانی تهران به برقی تبدیل شود.

تین نیوز

شهردار تهران با اشاره به اولین بهره برداری اتوبوس های برقی در خیابان جمهوری در سال آینده با همکاری بخش خصوصی تاکید کرد: امیدواریم همه شبکه اتوبوسرانی تهران به برقی تبدیل شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین افتتاحیه مجازی ایستگاههای مترو در خط ۶ و ۷  و رونمایی از ۴۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس های شهری در صحن علنی شورای شهر تهران، با تبریک اعیاد پیش رو گفت: سال جاری یکی از سال های بسیار سخت برای شهرداری تهران و تمامی شهرداری های کشور بود چرا که علاوه بر تاثیرات اقتصادی منفی شرایط تحریم، شرایط سخت کرونا را نیز تجربه کردیم. کرونا برای شهرداری های سراسر جهان دو معنا داشت؛ کاهش درآمدها و افزایش هزینه ها .

وی با تاکید بر این مطلب که در این شرایط سخت شهرداری تهران به غیر از خداوند متعادل و بعد از آن اعضای شورای شهر، از کسی کمک نگرفته است، گفت: مواجهه با شرایط این چنینی از ابتدای شکل گیری بلدیه تا کنون کم نظیر بوده و می توان گفت که از آن زمان تا امروز یکی از سخت ترین دوران های اداره شهر بوده است با این حال سعی کردیم به قولی که برای افتتاح ایستگاه های مترو و گسترش حمل و نقل عمومی دادیم، عمل کنیم.

حناچی اظهار کرد:  به گشایش ۹ ایستگاه مترو گفت: تا امروز این تعداد از ۱۲ ایستگاهی که قول دادیم افتتاح شده است و با گشایش هر ایستگاه مترو ۳۰ هزار نفر به طور متوسط به مسافران مترو افزوده می شود. اگر این ایستگاه ها تبادلی باشد این رقم تا ۵۰ هزار مسافر نیز افزایش می یابد.

وی هزینه گشایش و بهره برداری از هر ایستگاه مترو را ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد:  برای تامین هزینه های هر ایستگاه از اوراق مشارکت استفاده می شود که دولت و شهرداری موظف به پرداخت سهم مساوی  ۵۰ درصدی از اصل و سود اوراق هستند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه هزینه های راه اندازی و ساخت مترو قابل قیاس با گذشته نیست، افزود: هزینه احداث تونل پیش از این ۵۰ میلیارد تومان بوده است ولی این رقم امروز به هزار میلیارد تومان رسیده است و این هزینه ها در بودجه شهرداری نمی گنجد و باید برای آن فکر اساسی کرد.

شهردار تهران در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نیز گفت: پیرو قولی که داده بودیم مبنی بر اینکه تا اخر امسال ایستگاه های مترو را به بهره برداری میرسانیم امروز هم سه ایستگاه اشرفی اصفهانی، آهنگ و تربیت مدرس به بهره برداری رسید. هریک از این ایستگاه ها متوسط ۳۰۰ میلیارد هزینه داشته است که ان شاءالله در آغاز سال جدید نیز چهار ایستگاه دیگر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: با بهره برداری این ایستگاه ها ۷.۵ کیلومتر به طول سرویس دهی مترو اضافه و شمال غرب تهران و جنوب شرق تهران به شبکه مترو متصل می شود. برای شمال غرب که تاکنون از سرویس مترو کم بهره بوده اتفاق مهمی است و ترافیک های سنگین در این محدوده ها به سمت مرکز شهر داشتیم.

وی ادامه داد: در ادامه قرارداد با ایران خودرو که مصداق واقعی جهش تولید در سال جاری بود آخرین بخش این اتوبوس ها را تحویل گرفتیم و امروز ۴۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به تهران اضافه شد. نکته دیگر اولین بهره برداری اتوبوس های برقی را در خیابان جمهوری خواهیم داشت که امیدواریم همه شبکه اتوبوسرانی تهران به برقی تبدیل شود که در سال جدید با هماهنگی بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

شهردار تهران تاکید کرد: هفته گذشته قرارداد ساخت قطار ملی را داشتیم که از موارد نادر است چراکه دانش طراحی آن در داخل کشور به وجود آمده است و این به معنای آن است که لایسنس این قطار برای جایی نیست و تغییرات بعدی هم توسط خودمان امکان پذیر است که به عنوان نقطه عطفی در حوزه قطار شهری تهران ثبت خواهد شد.

وی تصریح کرد: در طول یکسال رکورد ساخت و بهره برداری را با افتتاح این ایستگاه ها زدیم در حقیقت به جهت تعداد، ایستگاه های بهره برداری شده در یک سال سابقه نداشته و این را به مردم شریف که شرایط اقتصادی سخت را تحمل می کنند تقدیم می کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.