| کد خبر: 228265 |

چرا با تخلف‌های کرونایی ایرلاین‌ها برخورد جدی نمی‌شود؟

معاون سازمان هواپیمایی کشوری معتقد است که با شرکت‌های هواپیمایی متخلف برخوردهای جدی صورت گرفته و در صورت تکرار این برخوردها جدی‌تر می‌شود.

تین نیوز

برخی شرکت‌های هواپیمایی پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند و به نظر می‌رسد برخوردها و جرایم درنظر گرفته‌شده برای آن‌ها نیز بازدارنده نیست، اما معاون سازمان هواپیمایی کشوری معتقد است که با شرکت‌های هواپیمایی متخلف برخوردهای جدی صورت گرفته و در صورت تکرار این برخوردها جدی‌تر می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا پروتکل‌های بهداشتی متعددی مانند رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پذیرش مسافر تا سقف ۶۰ درصد و... ابلاغ شده و مسئولان دستگاه‌های مختلف بارها بر رعایت جدی آن تاکید کرده‌اند اما گویا برخی از این ایرلاین‌ها پروتکل‌های کرونایی را جدی نمی‌گیرند و بارها تخلفات متعددی را تکرار کرده‌اند که برخی از آن‌ها منجر به برخورد از سوی سازمان هواپیمایی و جریمه شده است.

یکی از ایرلاین‌هایی که بارها نام آن در لیست متخلفان کرونایی آمده و مشمول برخوردهای متعددی شده، شرکت‌ هواپیمایی «تابان» است که به نظر می‌رسد با این وجود همچنان به کارش ادامه می‌دهد چرا که این برخوردها سبب نشده تا در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی‌تر و مصمم‌تر شود.

امروز نیز محمد حسن ذیبخش -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره اظهار کرد: دو پرواز مسیر تهران- اصفهان- تهران شرکت هواپیمایی تابان به دلیل عدم رعایت مقررات ابلاغی مقابله با شیوع ویروس کرونا  و تکرار نقص مقررات تعیین شده، به مدت سه هفته لغو شده است.

وی افزود: ضمن اخطار رعایت و اجرای مفاد مندرج در شیوه نامه ۱۹۰۰و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، لزوم پاسخگویی به مراجع قانونی  و شمول اعمال مجازات توسط مراجع ذیربط؛ پرواز شماره ۶۲۹۱-۶۲۹۰ مسیر تهران- اصفهان- تهران شرکت هواپیمایی تابان از روز چهارشنبه مورخ چهارم فروردین ماه سال آینده به مدت سه هفته لغو شد.  

اما سوال اینجاست که چرا این برخوردها جدی‌تر نمی‌شود تا عاملی بازدارنده برای عدم تکرار این تخلفات باشد و اینکه چرا در اعمال برخورد جدید نیز تاریخ اجرای این تعلیق چهارم فروردین ماه است که تقریبا کمتر کسی سفری انجام می‌دهد چه رسد به خرید بلیت هواپیما!؟

برای پاسخ به این ابهامات که البته جزو سوالات مردم و مخاطبان ایسنا هم هست به سراغ ابوالقاسم جلالی –معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- رفتیم که در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نحوه برخورد سازمان با شرکت هواپیمایی تابان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: با توجه به شرایط و موقعیت حساس کنونی، عدم اتخاذ تصمیم درست و برخورد صحیح و اصولی با هر یک از ایرلاینها می‌تواند عوارض و پیامدهای متعددی برای مردم و همچنین صنعت هوایی کشور داشته باشد. لذا باید نحوه عمل کاملا سنجیده شود تا هم  با شرکت هواپیمایی مورد نظر برخورد شود و از طرف دیگر  به مردم به عنوان مشتری و مسافر کمترین آسیب وارد شود.

وی در خصوص ابطال کلیه پروازهای شرکت‌های هواپیمایی متخلف، افزود: در شرایطی که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت محدودیت ۶۰ درصدی در پذیرش مسافر، صندلی‌های عرضه شده در بازار از ۲۴ هزار صندلی به ۱۴ هزار صندلی رسیده، ابطال همه پروازهای یک ایرلاین باعث افزایش قیمت و نهایتا ضرر برای مسافران می‌شود.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: با شرکت هواپیمایی تابان برخوردهای جدی صورت گرفته و در آخرین مورد همه پروازهای خارجی این ایرلاین را لغو کردیم و تنها برای یک پرواز در هفته به صورت مشروط مجوز صادر شده و در صورت تکرار تخلفات، مجوز این پرواز را هم لغو خواهیم کرد.

جلالی گفت:  ضمن دریافت تعهد کتبی از ایرلاین، در صورت تکرار عدم رعایت پروتکل های ستاد مقابله با کرونا، نسبت به ابطال تمام پروازهای خارجی و سپس نسبت به قطع پروازهای داخلی آن هم اقدام خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.