| کد خبر: 228243 |

اولین استاندارد مهارتی کارآفرینی و گردشگری ساحلی کشور تدوین شد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: برای اولین بار در کشور استاندارد مهارتی کارآفرینی و گردشگری ساحلی در استان بوشهر تدوین شد.

تین نیوز

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: برای اولین بار در کشور استاندارد مهارتی کارآفرینی و گردشگری ساحلی در استان بوشهر تدوین شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در نشست شورای آموزش فنی و حرفه‌ای در بوشهر اظهار داشت: در حوزه مشاغل نوین در استان بوشهر ۲۳ استاندارد جدید آموزشی تدوین شده است.

وی هدف از تدوین این استانداردها را ظرفیت سازی و توانمند سازی نیروی انسانی بر اساس مشاغل مورد نیاز استان و تحقق خط مشی‌ها و سیاست‌های سند راهبردی مهارت و فناوری و توسعه و ارتقای آموزش‌های مهارتی دانست.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: در همین راستا استانداردهای جدید مطابق با نیاز روز و بازار کار برای توانمند سازی و ارتقای کیفی منابع انسانی از طریق ارتقای کیفیت استانداردهای آموزشی موجود تدوین می‌شود.

وی بیان کرد: برای اولین بار در کشور در استان بوشهر استاندارد مهارتی کارآفرینی و گردشگری ساحلی کشور در راستای توسعه مشاغل دریایی و آموزش مخاطبین این حوزه تدوین و در شهرستان دیر اجرایی شد.

دراهکی خاطرنشان کرد: این استانداردها در رشته‌های گردشگری ساحلی و کارآفرینی دریایی، تکثیر کننده و پرورش دهنده قارچ‌های خوراکی و دارویی، تحلیل آمار توصیفی، تولید کننده پلنتاریوم، فرماندهی سوانح و حریق تدوین شده است.

وی دیگر موضوعات را سرپرست عملیات امداد و نجات آتش نشانی، کاربر سیستم اطلاعات جغرافیایی، کاور بیزینس کار، کارور سایبر لینک، پردازش و تحلیل پیشرفته داده‌ها، الزام‌های بهداشتی و ایمنی گاز، کاشی کاری معرق، مبارزه با بیماری‌های قارچ‌های خوراکی، مربی مهد کودک استثنایی، معرق کار پارچه و چندین حرفه مهارتی دیگر دانست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.