| کد خبر: 228132 |

مظاهریان در جشن شکرانه:

نتایج نظرسنجی ها، حاکی از رضایتمندی نسبی شهروندان ازعملکرد شهرداری تهران است

حامد مظاهریان با اشاره به کاهش آمار جان باختگان طی روزهای اخیر، کارنامه شهرداری تهران در انجام به وظایفش در مهار بیماری کرونا را قابل قبول دانست و گفت: فاصله عظیم کاهش متوفیان تهرانی در روزهای اخیر را اول مدیون افزایش سطح آگاهی و همکاری شهروندان و دوم مدیون همکاران مان در بخش درمان هستیم و واقعا کار بزرگی صورت پذیرفته است.

تین نیوز

حامد مظاهریان با اشاره به کاهش آمار جان باختگان طی روزهای اخیر، کارنامه شهرداری تهران در انجام به وظایفش در مهار بیماری کرونا را قابل قبول دانست و گفت: فاصله عظیم کاهش متوفیان تهرانی در روزهای اخیر را اول مدیون افزایش سطح آگاهی و همکاری شهروندان و دوم مدیون همکاران مان در بخش درمان هستیم و واقعا کار بزرگی صورت پذیرفته است. 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، معاون شهردار تهران با حضور در جشن شکرانه، قدردانی از زحمات کادر درمان شهرداری تهران در مواجه با پاندمی کرونا، از ابتکارعمل در برگزاری این مراسم که در آستانه عید مبعث و نو شدن بهار طبیعت برگزارشد به نیکی یاد کرد.

مظاهریان تاکید کرد: شهرداری تهران خسارت هایی را در مقابله با این بیماری متحمل شد. اما فرصت خدمت به شهروندان را نیز به ارمغان آورد. آنچه مردم مشاهده کردند خدمت رسانی همکاران ما در حوزه های مختلف بود که در صحنه بودند و مانند سربازی که خطر می کند به وظیفه خود عمل کردند.

معاونت شهردار تهران همچنین اقدامات کنترلی معاونت توسعه منابع انسانی در شهرداری تهران را بسیار موثر دانست و افزود: کاهش تراکم حضور پرسنل در محل کار و فراهم نمودن شرایط دورکاری از جمله برنامه های درنظر گرفته شده در راستای کاهش بار اپیدمی بیماری در سازمان شهرداری است که بصورت منعطف دورکاری کارکنان را شاهد بودیم و درحال حاضر میان دورکاری به ۳۰درصد کاهش یافته است.

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود:  با اشاره به یکسال گذشته در مواجه با پاندمی کرونا همه ی ما طی این مدت تجارب جدیدی راکسب کردیم، از بهداشت و مسائل شخصی گرفته تا نحوه تردد در سطح شهر.هیچ گاه از خاطرمان نخواهد رفت، لحظات بسیار تلخ و گاها شیرینی که در مواجهه با غول کرونا سپری کردیم، عزیزانی را که به آنها دل بسته بودیم از دست دادیم و در کنار آن اقدامات متنوعی از لزوم رعایت تجربه نشده بهداشت فردی (بکاربردن، ماسک، دستکش، الکل و ...)، دورکاری، آموزش های مجازی، جلسات کاری انلاین، جلسات همبستگی اجتماعی راه دور و ... غیره را تجربه کردیم.

مظاهریان اظهار داشت: نتایج  نظرسنجی های صورت گرفته در طی این پاندمی حاکی از رضایتمندی نسبی شهروندان ازعملکرد شهرداری تهران است، که یکی از بخش ها که به شایستگی و درستی موجبات این رضایتندی را فراهم آورده خدمات ارایه شده توسط شهرسالم است، که جا دارد در همین جا به همه ی همکارانم در این شرکت و در دیگر جایگاه های مختلف این مجموعه که ایثارگرایانه در خدمت مردم و کارکنان شهرداری تلاش کردند دست مریزاد گفته و با صدای رسا بگویم که شما مایه افتخار سازمان شهرداری، شهر تهران و بالاتر از همه شهروندان تهرانی هستید و امید آنکه رضایت خالق یکتا را هم پشتوانه خود دارید.

معاون شهردار تهران با تاکید بر حفظ سلامت نیروها و تداوم خدمت به مردم گفت: وظیفه ما در معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران حفظ سلامت بدنه زحمتکش شهرداری تهران است و در این زمینه تلاش می کنیم تا نیروها با روحیه، سالم و پایدار باشند تا بتوانند خدمات مستمر خود را به مردم ارائه دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران عملکرد مطلوبی در غربالگری کارکنان و شناسایی مبتلایان به کرونا دارد، خاطرنشان ساخت: اینکه افراد قبل از بروز عارضه ها از ابتلای به بیماری مطلع شوند و خودقرنطینگی کنند؛ موضوع بسیار مهمی است که نقش مهمی در توقف زنجیره انتقال این بیماری دارد. 

مظاهریان اظهار داشت: این اپیدمی مسئولیت ما را در خدمت رسانی به مردم و کاهش روند گسترش بیماری در شهر سنگین تر می کند. سازمان شهرداری بیش از ۶۹ قربانی در این اپیدمی داشته و ما همگی با خانواده های این عزیزان ابراز همدردی می کنیم و آنان را تنها نخواهیم گذاشت. بخاطر دارم که درگذشته صحبت از ادامه یا عدم ادامه فعالیت شرکت شهر سالم به گوش می رسید، ولی در حال حاضر تردیدی در لزوم تداوم کار، حضور و تلاش های یکایک شما عزیزان که موجبات آرامش شهر، شهروندان و شصت هزار کارمند شهرداری تهران را فراهم آورده اید دیده نمیشود. دست یکایک شما را بوسه میزنم و قدردان زحمات همگی شما هستم و امیدوارم هرچه زودتر غول خطرناک کرونا از پای بیافتد.

سه نکته رئیس شورای شهر درباره کرونا

در ادامه این برنامه رییس شورای اسلامی شهر تهران بصورت آنلاین به جمع شرکت کنندگان این جشن پیوست.

محسن هاشمی رفسنجانی با بیان حجم بالای کارها در حوزه مدیریت شهری بخصوص در روزهای پایانی سال، به ذکر چند نکته در رابطه با اپیدمی کرونا پرداخت:  نخست ضرورت مراقبت ها از سوی شهروندان، دوم: بحث درمان و خدمات سلامت که برعهده و وظیفه دولت و دستگاه های اجرایی است که خوشبختانه شهرداری تهران در این موضوع بعضا بصورت مطلوبی عمل کرده است و سوم: موضوع واکسیناسیون است که راه پایدار مقابله با اپیدمی است که امیدواریم هرچه سریع تر از این بلاتکلیفی خارج شویم و ان شاالله به واکسیناسیون بیشتر در کشور دسترسی پیداکنیم.

وی ابراز امیدواری کرد امیدوارم هرچه زودتر شاهد واکسیناسیون در استان خوزستان، بویژه شهر اهواز باشیم.

درخواست شهردار تهران از شرکت شهر سالم

 پیروز حناچی، شهردار تهران نیز در ارتباط آنلاین با مراسم «گرامی‌داشت یک سالگی مقابله کادر درمان شرکت شهر سالم با شیوع کرونا»، با تقدیر از همه کارکنان شهرداری اعم از پزشکان، پرستاران، همکاران بخش خدمات شهری، تاکسی‌رانی، اتوبوس‌رانی و مترو که در یک سال گذشته و به دلیل ابتلا به کرونا در حین خدمت جان خود را از دست دادند، گفت: خوشحالم که برای قدردانی از زحمات شرکت شهر سالم و کارکنان آن در این جمع حاضر هستم. تلاش‌هایی که همکاران من در این حوزه انجام دادند، خیلی فراتر مأموریت‌هایی بود که شرکت شهر سالم برای آن ایجاد شده است.

حناچی افزود: اصلی‌ترین وظیفه این شرکت خدمات‌رسانی به کارکنان شهرداری است در حالی که در شرایط پاندمی کرونا حتی خارج از مراکز خود مثل همکاری در طرح شهید سلیمانی به یاری شهروندان و مردم شتافتند. شرکت شهر سالم و اساسا کل مجموعه شهرداری در این طرح فعالیت جدی و موثر داشتند

وی ادامه داد: کارنامه مدیریت شهری تهران در مقابله با کرونا با بسیاری از کلان‌شهرهای دنیا قابل مقایسه است. ممکن بود در برخی بخش‌ها ضعف‌هایی داشته باشیم اما علی‌رغم اینکه در شرایط سخت اقتصادی و تحریم بودیم، در خیلی از حوزه‌ها اقدامات ما چشم‌گیر بود. من در این مدت با خیلی از شهرداران کلان‌شهرهای مهم دنیا مذاکره داشتم و در اکثر بخش‌ها اقدامات ما اگر از فعالیت‌های همکارانمان در گوشه و کنار دنیا جلوتر نباشد، عقب‌تر نبود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید توافقاتی که در مذاکره شهرداری با وزارت بهداشت صورت گرفته را همکاران شرکت شهر سالم تعقیب کنند تا اجرایی شود، ادامه داد: درخواست وزارت بهداشت این بود که در ازای پشتیبانی‌هایی که از وزارت بهداشت می‌گیریم، بخشی از ماموریت‌های بهداشتی شهر تهران را برای عموم شهروندان بپذیریم. این موضوع باید جدی گرفته شود چرا که جایگاه شرکت شهر سالم و فعالیت‌های درمانی شهرداری تهران ارتقاء خواهد بخشید.

حناچی در پایان با تبریک عید مبعث گفت: این مناسبت بهانه‌ای شد که از زحمات همه همکاران تشکر کنم. آرزوی سلامتی و دعای خیر برای همه شما دارم و امیدوارم که با آغاز واکسیناسیون گسترده به شرایط عادی برگردیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.