| کد خبر: 228110 |

سازمان راهداری:بدون زنجیر چرخ سفر نروید

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه‌ها گفت: در بیشتر محورها در حال برف روبی و نمک پاشی هستیم، اما از مردم می‌خواهیم سفر نروند و اگر ضرورتی وجود دارد بدون زنجیر چرخ، سفر نکنند.

تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه‌ها گفت: در بیشتر محورها در حال برف روبی و نمک پاشی هستیم، اما از مردم می‌خواهیم سفر نروند و اگر ضرورتی وجود دارد بدون زنجیر چرخ، سفر نکنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی «فرهاد مهریاری» درخصوص آخرین وضعیت راه های کشور با توجه به بارش های شدید و برودت شدید هوا در اکثر مسیرهای کشور، اظهار داشت: با توجه به ورود جریان بارشی به کشور از روز گذشته شاهد بارش های شدید و برودت شدید هوا هستیم.

وی افزود: روز گذشته در مسیرهای شمالی در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، جنوب گیلان، قزوین، زنجان، البرز، تهران و مازندران و امروز صبح در مسیرهای شمالی استان گلستان، شمال سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی شاهد بارش و برودت دما هستیم و حوالی عصر این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

مهریاری تصریح کرد: فعالیت این سامانه بارشی که عصر دیروز شدت پیدا کرد،  با کاهش شدید دما تا بیش از ۱۰ درجه سانتی گراد و در بعضی محورها تا ۱۶ درجه زیر صفر همراه بوده است.  

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: اکثر محورها در حال برفروبی و نمک پاشی است اما به دلیل تقارن با سفرهای آخر هفته و تراکم ترافیک ناشی از وسایل نقلیه بدون زنجیر چرخ و کنترل نشده که دچار نقص فنی هم شدند، شاهد افزایش ترافیک و کندی عملیات پاکسازی راه ها هستیم.

وی ادامه داد: بعضی از مسیرها مثل هراز در اثر ریزش و رانش کوه در چندین نقطه و سقوط چند بهمن با هماهنگی پلیس، جاده مسدود شد. مسیر جایگزین فعلا از مسیر محور فیروزکوه است که حتما با توجه به این که این محور هم دارای برف و کولاک است، مسافران بدون زنجیر چرخ وارد آن نشوند.

مهریاری افزود: در محور چالوس هم به دلیل یخ زدگی معبر و کولاک شدیدی که ایجاد شده است، محدودیت دید وجود دارد. به همین دلیل، وجود وسایل نقلیه بدون زنجیر چرخ باعث ترافیک شدید در محدوده تونل کندوان شد که برای کنترل بار ترافیکی و انجام عملیات تخلیه وسایل نقلیه مانده در برف و کولاک، انسداد موقتی با هماهنگی پلیس راه اعلام شد.

وی در ادامه اظهار داشت: از دیگر مسیرهای دیگر که دچار مشکل شده بودند باید به آزادراه زنجان به قزوین اشاره داشت که در اثر یک تصادف زنجیره ای که خسارت جانی در پی نداشت، شاهد انسداد مسیر بودیم. برای باز شدن مسیر به شکل موقت مسیر انحرافی جاده قدیم جایگزین این قسمت از آزادراه شد تا عملیات آزادسازی و بازگشایی انجام شود.

مهریاری گفت: در بقیه مسیرها هم به دلیل برف و کولاک شدید، کندی حرکت داریم اما انسداد در هیچکدام از راه‌ها اعلام نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری گفت: حتما تاکید می شود که در این شرایط جوی هموطنان از سفرهای غیرضروری تا فردا خودداری کرده و اگر هم سفر ضروری باشد حتما همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی و همچنین آمادگی کافی لحاظ شود.

وی گفت: لازم به ذکر است که هم اکنون تمام نیروهای راهداری در محورها مستقر بوده و در قرارگاه زمستانی کلیه مسیرها تحت نظارت و بررسی کامل قرار دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.