| کد خبر: 228098 |

راهکارهای خودروسازان برای فروش محصولات خود؛

◄ تخفیف میلیونی جایگزین فروش قسطی!

خودروسازان که این روزها حال و روز خوشی ندارند و برخلاف هرسال شب عید امسال بازار آنها کساد و خرید و فروشی انجام نمی گیرد این‌بار تخفیف های میلیونی را برای ترغیب خریدار به بازار خودرو در نظر گرفته اند

تین نیوز

خودروسازان که این روزها حال و روز خوشی ندارند و برخلاف هرسال شب عید امسال بازار آنها کساد و خرید و فروشی انجام نمی گیرد این‌بار تخفیف های میلیونی را برای ترغیب خریدار به بازار خودرو در نظر گرفته اند. یعنی پس از پیش‌فروش با مبالغی زیر ۱۰۰ میلیون تومان و بعد فروش قسطی خودروسازان، حالا روش جدید برای جذب نقدینگی مردم به سمت این بازار، تخفیف تا ۴۰ میلیون تومانی یک خودروساز است.

خودروسازان داخلی که چند سالی است بواسطه تحریم ها و همچنین عدم ورود واردات به کشور بازار داخلی را در انحصار خود داشته اند، به خاطر تصمیمات و سیاست گذاری های غلط با با زیان های 42 هزار میلیارد تومانی مواجه اند که قیمت های فضایی محصولات بی کیفیت هم نتوانست آنها را از این زیان ده بودن نجات دهد. به گونه ای که شب عید نیز نتوانست رکود سنگین این بازار را تا حدودی نجات دهد و قهر متقاضیان با بازار خودرو همچنان ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز،  در این شرایط خودروسازان روش‌های مختلف را برای فروش خودرو خود در نظر گرفته‌اند. مثلا خودروساز بزرگ دولتی کشور وعده داده که با مشارکت در پیش‌فروش ایران‌خودرو با ۵۵ میلیون تومان صاحب خودرو شوید.

یا مدتی پیش فروش قسطی خودروسازان کلید خورد و در آن طرح، برخی شرکت‌های لیزینگ خودرو، آگهی فروش اقساطی محصولات ایران‌خودرو و سایپا را منتشر کرده و از تحویل این خودروها در نوروز ۱۴۰۰ خبر می‌دهند. جزئیات آن را در گزارش «فروش قسطی سایپا» بخوانید.

«تعویض خودرو کارکرده با نو» هم طرح دیگر خودروسازان بوده است که اخیرا تجارت‌نیوز در این باره نوشت: خودروهای دست دوم خود را به سایپا تحویل دهید و خودروی نو همراه با وام بگیرید. این خلاصه طرحی است که یکی از خودروسازان روی سایت فروش خود قرار داده است.

حتی از این عجیب‌تر حراج خودروهای ناقص بوده است. جزئیات آن را هم در گزارش «مزایده ایران‌خودرو و سایپا» بخوانید.

اما پس از پیش‌فروش با مبالغی زیر ۱۰۰ میلیون تومان و بعد فروش قسطی خودروسازان، این بار روش جدید برای جذب نقدینگی مردم به سمت این بازار، تخفیف تا ۴۰ میلیون تومانی یک خودروساز است که خودروهای مونتاژ چینی تولید می‌کند.

شرکت خودروسازی فردا اعلام کرده که پس از اتمام ظرفیت فروش‌های ۶۰ و ۹۰ روزه کراس اوور «فردا SX5»، پیش فروش این خودرو را با موعد تحویل ۱۲۰ روزه آغاز کرده است. بر اساس اعلام معاون فروش و بازاریابی شرکت خودروسازی فردا، کراس اوور جدید این شرکت به نام «فردا SX5 » قیمت ۶۲۹ میلیون تومانی دارد که با تخفیف ویژه ۴۰ میلیون تومانی، با قیمت نهایی ۵۸۹ میلیون تومانی و با موعد تحویل ۹۰ روزه به مشتریان عرضه خواهد شد.

میزان سود مشارکت در این طرح ۱۸ درصد اعلام شده و این درحالیست که در خودروهای قسطی این میزان سود تا ۳۰ درصد هم اعلام شده است. باید دید آیا این خودروساز چینی هم می‌تواند با روش جدید خود مثل دیگر خودروسازان بخشی از نقدینگی را جمع کند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.