| کد خبر: 228032 |

«جو بایدن» نخستین تحریمهای ضد ایرانی خود را وضع کرد

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای از تحریم دو مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهانه آنچه «نقض حقوق بشر» خواند، خبر داد.

تین نیوز

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای از تحریم دو مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهانه آنچه «نقض حقوق بشر» خواند، خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تارنمای رسمی وزارت خارجه آمریکا، این وزارتخانه ایالات متحده شامگاه سه شنبه (به وقت واشنگتن) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو تن از مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نامهای «علی همتیان» و «مسعود صفدری» را به دلیل آنچه «نقض حقوق بشر» می‌خواند، در فهرست تحریم‌ها گنجانده است.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه مدعی شد: «ما امروز در شورای حقوق بشر در ژنو، نگرانی‌های خود را بابت ادامه سوء رفتار حکومت ایران با شهروندانش از جمله بازداشت غیرمنصفانه تعداد زیادی تحت شرایط اسفناک بیان کردیم. ایالات متحده به پاسخگو ساختن افرادی که مسئول این چنین اقداماتی هستند، متعهد است. از این رو، من گنجاندن نام علی همتیان و مسعود صفدری، دو تن از مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش ۷۰۳۱ (ج) وزارت خارجه را به دلیلِ مشارکت آنها در نقض فاحش حقوق بشر اعلام می‌کنم.[طبق این تحریم جدید] ورود این افراد و بستگان درجه یک آنها به خاک ایالات متحده ممنوع می‌شود».

در بخشی دیگر از این بیانیه، وزیر خارجه ایالات متحده د ر ادامه ادعاهای خود می‌افزاید: «ما به بررسی تمام ابزارهای مناسب جهت تحمیل هزینه بر افرادی که مسئول نقض حقوق بشر و سوء رفتار در ایران هستند، ادامه خواهیم داد. ما با متحدان خود برای پاسخگو ساختن [افراد] در برابر این گونه موارد نقض [حقوق بشر] و سوء رفتار همکاری خواهیم کرد. ایالات متحده به حمایت از حقوق مردم در ایران ادامه می‌دهد و از حکومت ایران می‌خواهد که با مردم خود با رعایت شأن و احترام رفتار کند».

گفتنی است که دولت تحت اداره «جو بایدن» رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده در شرایطی به وضع تحریم علیه این دو مقام نظامی ایران مبادرت کرد که در لفاظی‌های عوام فریبانه خود از تمایل به بازگشت به برجام و در پیش گرفتن رویه دیپلماسی برای حل تعارضات سخن می‌گوید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.