| کد خبر: 228020 |

نمایشگاه گردشگری ITB برلین با حضور ایران گشایش یافت

غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ITB برلین با حضور معاون گردشگری به صورت مجازی افتتاح و تا ۲۲ اسفند ماه جاری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

تین نیوز

غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ITB برلین با حضور معاون گردشگری به صورت مجازی افتتاح و تا ۲۲ اسفند ماه جاری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری در مراسم افتتاحیه و نشست با رییس و هیات مدیره جامعه تخصصی تورگردانان ورودی کشور گفت: نمایشگاه ITB برلین بزرگ‌ترین رویداد گردشگری جهان به شمار می‌آید و ضمن دارا بودن نقشی مهم در معرفی مقاصد گردشگری دنیا، بستری گسترده برای تعامل و تبادل افراد حرفه‌ای در این حوزه ایجاد کرده است.

او افزود:به دلیل بحران انتشار ویروس کرونا، اگرچه صنعت گردشگری دنیا دچار رکود شده و سفر با محدودیت همراه است اما این موضوع به معنی تعطیلی امور تبلیغات و بازاریابی صنعت گردشگری کشور نیست و با توجه به خلاء ها و کمبودهایی که در عرصه تصویرسازی از گردشگری ایران به عنوان یک مقصد ایمن و جذاب وجود دارد؛ حضور در نمایشگاه ITB برلین در راستای ایجاد یک تصویر مناسب در صنعت گردشگری ایران صورت پذیرفته است.

معاون گردشگری گفت: حضور در این نمایشگاه باعث شده که در شرایط فعلی انتشار کرونا چراغ گردشگری جمهوری اسلامی ایران روشن بماند و کشورمان به عنوان یکی از مشتریان دائمی نمایشگاه برلین در یکی از مقاصد قدیمی و اصلی خود که بازار اروپا به شمار می آید؛ حضور ویژه‌ای داشته باشد.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه شاخصه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی، اصول مهمی از گردشگری ایران هستند که در این بازار عرضه شده اند؛ یادآور شد: نمایشگاه ITB برلین که برای اولین بار به صورت مجازی برگزار شده است در این برهه از زمان برای ایران اهمیت ویژه‌ای دارد و در فضایی که صنعت گردشگری کل دنیا از انتشار

 ویروس کرونا آسیب جدی دیده است؛ فرصتی برای احیا و بازنشر ظرفیت‌های بیشمار گردشگری کشور شناخته می‌شود و در واقع تلاشی دوباره برای بازگشت به جایگاه اولیه است.

   او در ادامه یادآور شد: حضور جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بعد از یک سال تعطیلی با مشارکت بخش خصوصی نشان دهنده پویایی صنعت گردشگری کشور است و ما در این نمایشگاه اعلام می‌کنیم آمادگی لازم را داریم تا بعد از پایان  همه گیری شرایط را برای رونق دوباره گردشگری فراهم آوریم.

تیموری با تشریح اینکه در حال حاضر کرونا برای ما فرصتی بوده تا حوزه گردشگری کشور را بیش از پیش آماده کنیم و برای معرفی در عرصه‌های موجود حضور فعال‌تری داشته باشیم؛ گفت: امروزه فضای مجازی و دیجیتال امکان اجتناب‌ناپذیری فراهم آورده و جمهوری اسلامی ایران نیز به این ابزار مجهز شده است.

نمایشگاه آی تی بی برلین در یک نگاه

نمایشگاه آی تی بی برلین به عنوان مهمترین نمایشگاه بازرگانی سفر فرصت تجاری ویژه ای برای عرضه کنندگان جهانی خدمات گردشگری می باشد. علاوه بر اظهار رضایتمندی بسیار زیاد شرکت کنندگان (بالای ۹۰%) آمار ها نیز این موضوع را بیشتر ثابت می کنند.

اینجا جایی است که عرضه به تقاضا پاسخ می دهد: ۵ قاره، ۱۸۵ کشور، ۸۵۰ خریدار برتر شناخته شده، ۱۰۰۰۰ غرفه دار، ۲۳۰۰۰ بازدید کننده مدعو، ۵۰۰۰۰ بازدید کننده خصوصی، ۱۱۵۰۰۰ بازدید کننده تجاری، ۱۷۰۰۰۰ متر مربع فضا و ۶.۷ میلیارد یورو گردش مالی.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.