| کد خبر: 227918 |

بودجه ۱۴۰۰ به شورای نگهبان ارسال شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰، با بیان اینکه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای محروم کل کشور از محل منابع هدفمندی یارانه ها تخصیص یافت، ادامه داد: بودجه به شورای نگهبان ارسال شد.

تین نیوز

 سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰، با بیان اینکه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای محروم کل کشور از محل منابع هدفمندی یارانه ها تخصیص یافت، ادامه داد: بودجه به شورای نگهبان ارسال شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، رحیم زارع در نشست خبری امروز (یکشنبه، 17 اسفندماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بررسی بودجه 1400 در صحن علنی شب گذشته به اتمام رسید، گفت: براساس تصمیم نمایندگان مقرر شد وزارت راه و شهرسازی از محل فروش املاک و اراضی به قیمت کارشناسی تا مبلغ 2 هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مدارس در مجموعه های مسکن مهر و مناطق کم برخوردار قرار دهد.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی افزود: 500 میلیارد تومان نیز برای احیای سکونتگاه های غیررسمی و بافت های فرسوده و تاریخی اختصاص می یابد.

وی اضافه کرد: 32 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها برای احیای تولید، ایجاد اشتغال و کارآفرینی با اولویت استان های با نرخ بیکاری بالاتر و محروم تر در اختیار بانک های توسعه ای و تخصصی قرار می گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به قانون جهش تولید مسکن ادامه داد: براساس تصمیم مجلس بانک ها مکلف شدند 360 هزار میلیارد تومان از محل منابع شان برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی در روستا و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر و 800 واحد مسکونی در شهرهای کوچک و متوسط پرداخت کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، یادآور شد: مقرر شد 19 هزار و 300 میلیارد تومان از محل منابع هدفمندی یارانه ها برای محرومیت زدایی در استان های مختلف کشور با توجه به طرح آمایش سرزمینی و شاخص های محرومیت زدایی توزیع شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1400، با بیان اینکه 2500 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای محروم کل کشور از محل منابع هدفمندی یارانه ها تخصیص یافت، ادامه داد: بودجه به شورای نگهبان ارسال شد و در صورت ایرادات از سوی شورای نگهبان، در جلسه شنبه هفته آینده کمیسیون تلفیق رفع می شود تا گزارش کمیسیون در این خصوص یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.