| کد خبر: 227914 |

برنامه های اقدام شهرداریها برای پاسخ به حوادث احتمالی در ایام نوروز ۱۴۰۰ ابلاغ شد

برنامه های اقدام شهرداریها برای پاسخ به حوادث احتمالی در ایام نوروز ۱۴۰۰ به منظور ایجاد آمادگی، هماهنگی و انسجام میان دستگاه های اجرایی، امدادی و عملیاتی و پیش بینی تمهیدات لازم برای فراهم سازی آسایش و رفاه شهروندان در این ایام توسط سوی شهرداری ها از سوی رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به استانداری ها ابلاغ شد.

تین نیوز

برنامه های اقدام شهرداریها برای پاسخ به حوادث احتمالی در ایام نوروز ۱۴۰۰ به منظور ایجاد آمادگی، هماهنگی و انسجام میان دستگاه های اجرایی، امدادی و عملیاتی و پیش بینی تمهیدات لازم برای فراهم سازی آسایش و رفاه شهروندان در این ایام توسط سوی شهرداری ها از سوی رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به استانداری ها ابلاغ شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،‌ موضوعات مورد تاکید در این ابلاغیه به این شرح است:

1- با توجه به شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-19 در کشور، ضرورت دارد کلیه اقدامات در چارچوب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادر شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت پذیرد، همچنین برای حفاظت و ایمنی نیروهای خدماتی، امدادی و عملیاتی، پیش بینی و استفاده از وسایل حفاظت فردی مناسب ضروری است.

2­ حضور فعال شهرداران محترم (رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری) در جلسات ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان و برنامه ریزی و همکاری لازم برای اجرای مصوبات، مطابق شرح وظایف قانونی صورت پذیرد.

3- جلسات "ستاد مدیریت بحران شهرداری" به‌منظور تدوین برنامه اجرایی مجموعه شهرداری برای اجرای این ابلاغیه، همچنین تجزیه ‌و تحلیل حوادث و اقدامات شهرداری در سال های گذشته تشکیل و ضمن شناسایی مسائل و مشکلات، راهکار لازم دراین خصوص اتخاذ شود.

4- برنامه ریزی و اقدام برای پیشگیری و کنترل حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال با محوریت سازمان­ها و واحدهای آتش نشانی و خدمات ایمنی و همکاری کلیه متولیان امر صورت پذیرفته و اقدامات لازم ازجمله؛ اجرای برنامه‌های آموزشی، ترویجی و بازدارنده، هرس و جمع آوری شاخ و برگ درختان از سطح معابر و پارک ها (حداقل یک هفته قبل)، جمع آوری پسماندها از سطح معابر و مخازن پسماندها و ... دراولویت قرار گیرد.

5- نظارت لازم بر تمهیدات ایمنی پیش‌بینی‌شده در محل های تجمعی شهر ازجمله؛ مراکز مذهبی، تاریخی، تفریحی، پارک ها، مراکز تجاری، محل اسکان مسافرین نوروزی، موزه و ... و ارائه راهنمایی و مشاوره برای ایمن سازی اماکن فوق، صورت پذیرد.

6- گروه‌های ویژه مجهز به خودرو و تجهیزات امدادی و آتش نشانی در میدان‌ها و مراکز پرتردد ازجمله؛ دسترسی های اصلی شهر (ورود و خروج شهرها) برای ارتقای پوشش ارائه خدمات آتش نشانی استقرار پیدا کنند.

7- نظر به اهمیت استفاده حداکثری از توان مجموعه شهرداری در راستای ارائه خدمات مناسب به شهروندان در تنظیم برنامه حضور، آماده‌باش و فراخوان نیروهای عملیاتی و خدماتی از کلیه توان کارکنان شهرداری استفاده شود.

8- در صورت وقوع حادثه و بروز شرایط اضطراری ضمن اطلاع­رسانی متناسب با ابعاد حادثه به سطوح بالاتر مدیریت بحران (شهرستانی، استانی و ملی) با آمادگی کامل و استفاده از تمام ظرفیت موجود اقدامات لازم به‌منظور کنترل شرایط اضطراری صورت پذیرد.

9- با توجه به شرایط خاص حاکم بر شهرهای بزرگ، مذهبی، تاریخی و تفریحی مقتضی است؛ برنامه ریزی و اقدامات موردنظر در این شهرها ازجمله در اماکن و مراکز تجمعی به‌صورت خاص مدنظر قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.