| کد خبر: 227859 |

سازمان راهداری: عزم دولت برای حل مشکلات رانندگان ناوگان عمومی جدی است

مقام مسئول سازمان راهداری با بیان "عزم دولت برای حل مشکلات رانندگان ناوگان عمومی جاده‌ای جدی است"، گفت:یک جفت لاستیک اروپایی الان ۳۲ میلیون تومان است.

تین نیوز

مقام مسئول سازمان راهداری با بیان "عزم دولت برای حل مشکلات رانندگان ناوگان عمومی جاده‌ای جدی است"، گفت:یک جفت لاستیک اروپایی الان ۳۲ میلیون تومان است.

به گزارش تین نیوز، داریوش باقرجوان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: از ابتدای امسال ارز یارانه‌ای 4200 برای تامین لاستیک خودرهای سنگین حذف شد و لاستیک از گروه ارز دولتی به ارز نیمایی تغییر مسیر داد.

وی با یادآوری این‌که لاستیک مورد نیاز رانندگان ناوگان عمومی بر اساس پیمایش تحویل می‌شود، افزود: بر این اساس پیمایش وسیله نقلیه عمومی به وزارت صمت ارائه و مطابق با آن لاستیک در سامانه "کالا" تامین می شود.

وی با تاکید بر این‌که وزارت صمت قول داده برای تامین لاستیک در انوع سایز و برندها مشکلی به وجود خواهد آمد، تصریح کرد: سازمان راهداری نقشی در تامین لاستیک ندارد و مجوزهای مربوط به واردات، تولید و توزیع در زمان حاضر به عهده وزارت صمت است. ما فقط واسطه‌ای برای رسیدن لاستیک با قیمت‌های مصوب به رانندگان بوده‌ایم.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری در پاسخ به این پرسش که قیمت لاستیک‌ وسایل نقلیه عمومی چقدر است، اضافه کرد: تامین لاستیک با توجه به قیمت تمام شده مقداری سخت و سنگین است. اکنون قیمت یک جفت لاستیک چینی حدود 12 میلیون تومان و برند اروپایی و کره‌ای تا 32 میلیون تومان است. قیمت یک جفت لاستیک داخلی نیز 9 تا 11 میلیون تومان است.

باقرجوان با یادآوری این که دولت تا جاییکه توانسته مشکل ناوگان عمومی حمل‌ونقل را برطرف کرده است، گفت: جلسات مستمری با حضور وزیر و تشکل‌ها برگزار شده و مشکلات این بخش با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این جلسات هم راهکارهای اجرایی تدوین می‌شود.

وی با بیان این‌که کمیته پایش مسائل و مشکلات حمل‌ونقل هر یکشنبه با حضور فعالان این بخش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وزارتخانه برگزار می‌شود، افزود: عزم دولت برای حل مشکلات ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی صالحی 1 0

    سلام از بس مطالب کذب شنیدیم خسته شدیم
    اگه این اقا واقعا دنبال حل مشکلات بخش عمومی بود بخشنامه های مختلف ضد راننده نمیزد
    یکیش همین صورت وضعیت خانوادگی که بنده ماشینو ازاد خریدم ،کل استهلاکم ازاده ... بعد نمیتوانم سالی یه بار زن و بچمو یه شاه عبدالعظیم ببرم و باید به دفتردار باج بدم و صورت وضعیت بگیرم
    بجای دادن تشویقی در سال اینجور دست و پامونو میبنده و ادعای حل مشکلات رانندگانو داره

  • خدادادبکرانی 1 0

    تاوقتی نرخ های کرایه حمل دست دلالان بار وبازارگردان کرایه توافقی باشند وسازمان محترم راهداری هم مسئولیتش در قبال نرخ کرایه تا درج در بارنامه است ,
    ودر ظاهر نرخ کرایه حمل نرخ دستوری مصوب سازمان است ,
    وحمل ونقل جاده ای وسازمان محترم راهداری هرروز گرفتار تامین ارز ۴۲۰۰ویا ارز نیمایی جهت تامین لاستیک ناوگان باشند ,
    حالا شما باز از فرمولهای محاسبه نرخ شاخص تن کیلومتر و هزینه‌های تحمیلی ناوگان وحل مشکلات رانندگان ناوگان عمومی جاده ای بگید!

  • راننده 0 0

    سنوات سال72تا80وسختی کارراننده گان کی درست می شوددومشکل برزمین مانده بعد ازسالها کی می خواهد درست شود