| کد خبر: 227843 |

◄ شفافیت؛ اولین خواسته رانندگان برای ایجاد سامانه مجازی اعلان بار

لازم است نظارت درست و دقیق بر سامانه به لحاظ زمانبندی دریافت و اعلان بار در این سامانه به طور شفاف اجرایی شود.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای معتقد است اگرچه استفاده از تکنولوژی برای حمایت و پشتیبانی از صنعت حمل و نقل، کاهش هزینه های تحمیلی و صرفه جویی در وقت و زمان و شفافیت در خدمت رسانی به جامعه را در پی دارد اما برای رسیدن اهداف ذکر شده توجه به برخی موضوعات ضروری است.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و با طرح این پرسش که با توجه به این که حمل و نقل جاده ای کالا پر از دلال بار، واسطه ها و منفعت طلبان صنفی است چگونه و چطور نظارتی بر این سامانه صورت می گیرد تا پایه های اعتماد رانندگان و کامیونداران به مدیران دولتی  و صنفی بیش از این سست نشود، عنوان کرد: اگر امروز راننده و کامیوندار با اپلیکیشن بار مخالفت می کند، به این دلیل است که نتیجه ای در پیشرفت کار وحرفه خود احساس نمی کند که آن هم به خاطر بی عدالتی و نابسامانی های توزیع بار و دلال بازی ها در حمل و نقل جاده ای کشور است.

وی افزود: به هیئت مدیره برخی از انجمن های صنفی رانندگان و کامیونداران کشور که امیدی نیست ولی اگر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای پیشرفت و تقویت حمل ونقل جاده ای تلاش می کند و خواهان پیشرفت و استفاده از ابزار مدرن برای حمل بارهای کشور در پایانه های حمل و نقل است و نیاز جامعه و قشر تلاشگر رانندگان به درستی در این راه ترسیم شده است، باید اهل اقدام باشد.

این راننده کامیون تاکید کرد: لازم است برای توزیع بار و کم کردن هزینه های جانبی و تحمیل شده بر دوش رانندگان و کامیونداران، اقدام جدی انجام و نظارت درست و دقیق بر سامانه به لحاظ زمانبندی دریافت و اعلان بار را در این سامانه به طور شفاف اجرایی شود.

بکرانی گفت: همچنین ضرورت دارد افرادی که برای درج بار به عنوان صاحب بار به این سامانه مراجعه می کنند احراز  هویت شوند و راستی آزمایی صورت گیرد و نرخ های اعلام شده در سامانه نیز باید نرخ مصوب سازمان باشد و از دخل تصرف باربری ها در نرخ های اعلام شده بار جلو‌گیری گردد.

وی افزود: برای جلوگیری از تخلف و بار فروشی دلالان بار، زمانی را در سامانه برای دریافت بار با نظارت کمیته ای متشکل از  افرادی امین از صنف رانندگان و کامیونداران و زمان مشخصی  برای اعلان بار جهت توزیع درست و واقعی بار از طریق این سامانه باید اختصاصداده شود و این گونه نباشد که هر صاحب کالایی خواست باری درج کند در هر ساعت از شبانه روز  به این سامانه دسترسی داشته باشد و هر راننده ای بدون در نظر گرفتن شرایط نوبت و زمان اعلان بار به دریافت بار دسترسی داشته باشد.

بکرانی عنوان کرد: امید که مسئولان سازمان برای پیشرفت و استفاده از این سامانه شفاف سازی بار وتوزیع درست و همچنین نرخ واقعی بار را در حمل ونقل جاده ای پیاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.