| کد خبر: 227796 |

افزایش ۱۰۰ میلیون تن ظرفیت بنادر کشور/طول آزادراه های کشور به ۲۰ هزار کیلومتر می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از بندر بوشهر از تسریع در احداث و تکمیل خط آهن شیراز-بوشهر به جهت افزایش سهم بندر در جابه جایی کالا با خط آهن و بهره‌مندی مردم از آن خبر داد و گفت: طول آزادراه‌های کشور تا پایان دولت به ۲۰ هزار کیلومتر می‌رسد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از بندر بوشهر از تسریع در احداث و تکمیل خط آهن شیراز-بوشهر به جهت افزایش سهم بندر در جابه جایی کالا با خط آهن و بهره‌مندی مردم از آن خبر داد و گفت: طول آزادراه‌های کشور تا پایان دولت به ۲۰ هزار کیلومتر می‌رسد.

به گزارش تین نیوز هب نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از بندر بوشهر در سفر به استان هرمزگان که امروز ۱۴ اسفندماه انجام شد، گفت: وجود کشتی های بزرگ با تناژها بالا یکی از تحولات بزرگی است که برای بندر بوشهر اتفاق افتاده است. این امر موجب شده است که عملکرد بندر بوشهر نسبت به سال گذشته در شرایط کرونایی رشد داشته باشد. این موضوع نشان می‌دهد که این هدفگذاری و افزایش ظرفیت جاذبه لازم و کافی را داشته است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: افزایش ظرفیت و استفاده از ظرفیت ساخت داخل در هدفگذاری و اولویت برنامه ها و اجرا قرار دارد. شرکت های کشتی سازی که در بوشهر هستند سفارش های جدیدی به آنها داده شده و قراردادهای جدیدی با آنها بسته شد تا این کارخانجات بتوانند در جهت تامین شناورهای مورد نیاز بنادر کشور که سازمان بنادر و دریانوردی سفارش داده سفارش کار داشته باشند و بتوانند با فعالیت خود نقش و قابلیت عملکرد دریایی جمهوری اسلامی ایران را ارتقا بدهند.

عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص خط راه‌آهن بوشهر نیز گفت: یکی از پروژه‌هایی که موفق به اخذ موافقت برای تامین مالی آن شده‌ایم پروژه راه آهن شیراز- بوشهر است که هم اکنون در فرایند انجام امور حقوقی ومالی آن هستیم تا بتوانیم هماهنگی ها را به حداکثر برسانیم و از این فعالیتی که فعلا کند و آرام آغاز شده است زودتر خارج شویم و پیمانکاران بیشتری را در قطعات اجرای این پروژه مستقر کنیم.

وی افزود: به این ترتیب بتوانیم در آینده طبق زمانبندی قطار را به شهر بوشهر برسانیم. به ویژه بندر بتواند سهم بار خود را با قطار انتقال بدهد و از این طریق شریان های استراتژیک را در حوزه ریلی را کاملتر کنیم.

اسلامی درباره تخلیه و بارگیری کالاها و پیشرفت در این حوزه  اعلام کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم توانستیم از ۱۸۰ میلیون تن ظرفیتی که بنادر کشور داشتند امروز به ۲۸۰ میلیون تن برسیم که حدود ۱۰۰ میلیون تن بنادر کشور توسعه پیدا کرده که بخشی از این توسعه در بندر بوشهر بوده است. عملکرد با توجه به حجم فعالیت و با توجه به شرایط کرونا نسبت به سال گذشته افزایش ۷ درصدی را نشان می دهد و با این روندی که در توسعه صادرات داریم و وارداتی که در دستور کار تجارو بازرگانان است پیش بینی این است که روند افزایشی همچنان ادامه داشته باشد.

وی در خصوص ارتقای راه‌های کشور نیز گفت: راه‌های کشور با همتی که انجام شده در ابتدای این دولت ۱۲۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور داشتیم در برنامه است تا در نیمه سال آینده این میزان را به ۲۰ هزار کیلومتر خواهیم رساند که این حرکت بزرگی است که مردم ما توانستند از کیفیت متفاوت، ایمن تر و روان تر در جاده های شریانی کشور بهره مند شوند.

اسلامی افزود: آزادراه ها با سرمایه گذاری بخش غیردولتی و با توجه به حجم ترافیک توسعه می یابد و شریان های محوری که پرترافیک هم هستند جذابیت سرمایه گذاری دارند. در ابتدای دولت یازدهم آزادراه ها ۲۱۰۰ کیلومتر بودند وحداکثر تا نیمه سال آینده از ۳۱۰۰ کیلومتر عبور خواهند کرد و به همین میزان نیز ۳۰۰۰ کیلومتر آزادراه در دست کار است که در بخش مطالعات و شروع عملیات اجرایی قرار دارد که در سال های آتی به بهره برداری خواند رسید. مهمترین و بزرگترین آزادراهی که افتتاح شد آزادراه کنارگذر جنوبی تهران- البرز (غدیر) بود که بخشی از راه ابریشم است که در قالب آزادراه کار شده است.

وی ادامه داد: احداث آزادراه اصفهان-شیراز در سال آینده افتتاح می شود. گام بعدی آزادراه شیراز- بوشهر است که آن آزادراه نیز در دستور کار قرار دارد که در برنامه است تا تامین مالی آن از بازار سرمایه انجام شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.