| کد خبر: 227793 |

تغییر و تحول نابهنگام در سازمان منطقه آزاد کیش

یازدهم اسفندماه 99، یازدهمین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش منصوب و فعالیت خود را برای اداره جزیره کیش آغاز کرد.

تین نیوز

یازدهم اسفندماه 99، یازدهمین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش منصوب و فعالیت خود را برای اداره جزیره کیش آغاز کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد کارا، غروب دهم اسفندماه خبری غیر رسمی در شبکه های اجتماعی مبنی بر برکناری نابهنگام غلامحسین مظفری دهمین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دست به دست شد تا در نهایت این خبر در اواخر شب از سوی منابع رسمی تائید شد. بدنبال تائید این خبر، در واپسین ساعات دوشنبه 11 اسفند، آئین تودیع غلامحسین مظفری و معارفه جعفر آهنگران برگزار شد.

با این انتصاب تازه، کیش به عنوان جذاب ترین و مدرنترین مقصد گردشگری کشور، از 27 سال پیش (1372) که نخستین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شد، شاهد 11 تغییر و تحول در راس عالیترین مقام حاکمیتی بوده است. با انتصاب جعفر آهنگران که با حفظ سمت معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی مناطق آزاد به سرپرستی سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شده است، چهارمین تغییر مدیرعاملی سازمان در این جزیره در دولت یازدهم و دوازدهم رقم خورد.

غلامحسین مظفری در مراسم تودیع، با ابراز خرسندی از تحقق وعده هایی که درابتدای پذیرش مسئولیت سازمان منطقه آزاد کیش درمحضر هموطنان عنوان کرده بود اظهار داشت: پاکدستی، شفافیت ، تکریم مردم ، تعامل خوب با بخش خصوصی و مردم داری محورکارما بود و به لطف خداوند با تدوین یک برنامه راهبردی ۳ ساله این وعده ها همگی محقق شود.

مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه که در مرکز همایش های خلیج فارس برگزار شد، به ذکر فعالیتهای صورت گرفته در دوران مدیریت خود نظیر اصلاح زیرساختها و فعال سازی طرح های نیمه تمام، تقویت بنیه مالی از طریق اجرای طرح های مشارکتی، بازپس گیری ارقام سنگین طلب های پرداخت نشده، تامین مالی طرح ها نظیر ترمینال جدید، اسکله 35 هزار تنی، توسعه گردشگری، مسکن ملی، بیمه تکمیلی و مسکن بومیان، آزادسازی سواحل، ایجاد اسکله های تفریحی جدید، پیوند مناطق آزاد به بازار سرمایه، توسعه اقتصاد دریا و ساماندهی سواحل و مواردی از این دست اشاره کرد. او در عین حال بر اهمیت مردم و معطوف بودن همه برنامه ها برای بهبود شرایط مردم تاکید کرد و گفت: به عنوان عضوی کوچک از مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش از همه معاونان و مدیران و کارشناسان و کارکنان و سایر بخش های دولتی و بویژه بخش خصوصی کیش سپاسگزاری می کنم.

وی در ادامه گفت: خیلی از مواقع برای دفاع از منافع کیش هزینه های زیادی دادم و تجمیع این هزینه ها تبعاتی برای بنده  داشت که البته  چون برای مردم و با جان و دل  و بر اساس اعتقادم و با توجه به مصالح عمومی کشور انجام دادم تبعات آن را به جان می خرم و اعتراضی ندارم. من مدیر بودم و وظایف مدیریتم را مطابق برنامه برای توسعه کیش باید انجام دادم. من مرید نبودم ، شاید بعضی مرید می خواستند.

وی خطاب از تمام همکارانش در سازمان منطقه آزاد کیش خواست که بدون توجه به تغییر صورت گرفته و محکمتر و استوارتر از گذشته به خدمت رسانی به مردم ادامه دهند و در آستانه نوروز نیز از هرگونه تلاش فروگذار نکنند تا همچنان خاطره ای خوش در ذهن گردشگران و میهمانان باقی بماند.

غلامحسین مظفری سخنان خود را با شعر میرسیدعلی همدانی به پایان برد. هر که ما را یاد کرد ایزد مر او را یار باد/ هر که ما را خوار کرد از عمر برخوردار باد/ هر که اندر راه ما خاری فکند از دشمنی/ هر گلی از باغ وصلش بشکفد بی خار باد/ در دو عالم نیست ما را با کسی گرد و غبار/ هر که ما را رنجه دارد، راحتش بسیار باد.

جعفر آهنگران که 25 سال در شورایعالی مناطق آزاد کشور فعالیت داشته، در این مراسم گفت که از حضور در جمع خوبان و جزیره خوبان خوشحال است و در همه این سالها از دور و نزدیک، دستی بر آتش توسعه جزیره کیش داشته است.

سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با تقویت زیرساختها در مناطق آزاد، این نقاط به عنوان نمونه های اقتصاد مقاومتی تبدیل شده اند و علیرغم محدودیتهای بین المللی و شیوع کرونا، این مناطق در جهش تولید موفق عمل کرده اند.

وی در این جلسه از محمدرضا یزدانپناه، حسین قاسمی و غلامحسین مظفری به نیکی یاد کرد و گفت: انضباط و شفافیت از موضوعات بسیار مهمی است که به آن سخت پایبندم. از کیش انتظار می رود در حوزه فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی الگو باشد. او فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران را با عنوان کیش سازان دوست داشتنی یاد کرد و گفت که درب اتاق او به روی همه باز است.

 سرپرست جدید در ادامه بر تقویت زیرساختهای آب و برق، تکمیل ترمینال جدید فرودگاه، ترافیک شهری، رشد امکانات درمانی و توجه افزونتر به امکانات بندری تاکید کرد و روزهایی زیباتر را برای کیش آرزو کرد. وی نیز در پایان سخنان خود را با قرائت شعر به پایان رساند؛ شعری از خواجه شیراز: در این بازار اگر سودیست با درویش خرسند است/ خدایا منعمم گردان به درویشی و خرسندی

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.