| کد خبر: 227786 |

اجرای ۵۳ پروژه شاخص در شهرهای جدید

با توجه به رشد زیرساخت‌ها و خدمات در شهرهای جدید جذابیت سکونت افزایش یافته و نرخ رشد در این شهرها به شش برابر کلانشهرهای کشور رسیده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۵۳ پروژه شاخص با ارزش بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان در شهرهای جدید اجرا شده است، گفت: با توجه به رشد زیرساخت‌ها و خدمات در شهرهای جدید جذابیت سکونت افزایش یافته و نرخ رشد در این شهرها به شش برابر کلانشهرهای کشور رسیده است.

به گزارش تین نیوز، حبیب‌اله طاهرخانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۵۳ پروژه شاخص به ارزش بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان در شهرهای جدید اجرا کردیم که به لطف خدا بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها به پایان رسیده یا در مراحل انتهایی قرار دارد. آزادراه سهند، بزرگراه‌های صدرا و علوی، متروی شهرهای جدید گلبهار، بهارستان، مجلسی و فولادشهر، بوستان مشاهیر در پرند، مرکز محله دریا در هشتگرد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عالیشهر، مراکز جامع درمانی در فولادشهر و عالیشهر و کتابخانه عمومی در سهند از جمله این پروژه‌ها است.

وی افزود: پروژه‌های مذکور در بخش‌های ورزشی، درمانی، آموزشی، فرهنگی، مذهبی، تفریحی، تجاری ـ اداری، راهسازی، قطار شهری، پارک و فضای سبز، مرکز محله و ناحیه است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه بیشترین تعداد پروژه‌های شاخص در شهرهای پردیس، سهند، فولادشهر، هشتگرد و گلبهار به اجرا رسیده است، گفت: با وجود بیماری کرونا توانستیم تا پایان شهریورماه امسال ۱۲ پروژه را به پیشرفت ۱۰۰ درصد، ۹ پروژه به پیشرفت بالای ۸۰ درصد و هفت پروژه را به پیشرفت بالای ۵۰ درصد برسانیم.

به گفته طاهرخانی، در پردیس ۱۳ پروژه شاخص را در دستور کار داریم که از این تعداد ۹ مرکز آموزشی، یک مرکز تجاری ـ اداری، دو مرکز محله و قطار شهری است. در واقع در پردیس کار شگفتی را در حوزه مدرسه‌سازی شروع کردیم. کلنگ اجرای مترو پردیس نیز به زودی زده می شود.

وی تصریح کرد: به تدریج جذابیت سکونت در شهرهای جدید را افزایش می‌دهیم. جدا از بحث خدمات و زیرساخت‌ها که تعدادی از پروژه‌ها به پایان رسیده و تعداد بسیاری در حال اجرا است، بحث حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی را توامان در دستور کار داریم. امسال توانستیم آزادراه تبریز ـ سهند را به اتمام برسانیم. بزرگراه صدرا ـ باجگاه که به نام شهید سرفراز، حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده نیز در سال جاری تکمیل شد. تونل دسترسی به شهر جدید علوی با پیشرفت حدود ۶۰ درصد در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بحث دسترسی ریلی نیز مترو اصفهان ـ بهارستان به طول ۱۵ کیلومتر پروژه دیگری است که در دست ساخت داریم و تلاش می‌کنیم سال آینده آن را به افتتاح برسانیم. مترو اصفهان ـ فولادشهر نیز با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال اجرا است. عملیات اجرای مترو مشهد ـ گلبهار نیز در جریان است. این خط حدود ۴۰ کیلومتر طول دارد که هم اکنون دارای ۴۰ درصد پیشرفت است. مترو کرج ـ هشتگرد را نیز در سال گذشته به اتمام رساندیم.

طاهرخانی با بیان اینکه جمعیت شهرهای جدید در سال جاری از ۱.۱ میلیون نفر عبور کرده است، افزود: رشد جمعیت در شهرهای جدید به ۱۲ درصد رسیده که این رقم شش برابر نرخ رشد جمعیت کلانشهرهای کشور است. این نشان می‌دهد که با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها و خدمات شهری، جذابیت سکونت در شهرهای جدید افزایش پیدا کرده است. انشاءالله برای سال ۱۴۰۰ نیز در اجرای طرح‌های عمرانی روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.