| کد خبر: 227783 |

فرماندار: راه آهن نهاوند به شبکه ریلی کشور متصل می شود

فرماندار نهاوند از اتصال پروژه راه آهن این شهر به شبکه ریلی کشور خبر داد و گفت: اجرای این طرح موجب رونق اقتصادی و توسعه زیرساختهای حمل و نقل منطقه می‌شود.

تین نیوز

فرماندار نهاوند از اتصال پروژه راه آهن این شهر به شبکه ریلی کشور خبر داد و گفت: اجرای این طرح موجب رونق اقتصادی و توسعه زیرساختهای حمل و نقل منطقه می‌شود.

به گزارش تین نیوز، "مراد ناصری" روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اجرای پروژه ایستگاه دوم راه‌آهن شهرستان  در شهرک شهید حیدری، طرح راه‌آهن نهاوند به واسطه ایجاد این ایستگاه در مرکز شهر، از طریق خط آنتنی ملوسان به طول ۲۳ کیلومتر به شبکه راه‌آهن کشور متصل می‌شود.

وی افزود: شبکه راه‌آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر است که از ایستگاه سمنگان در اراک آغاز و با عبور از ملایر، نهاوند، کرمانشاه و خسروی به کشور عراق متصل می شود.

ناصری خاطرنشان کرد: طول مسیر راه‌آهن غرب کشور در قطعه ملایر به نهاوند ۷۱ کیلومتر است که بهمن سال ۹۶ توسط وزیر وقت راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: همچنین پروژه احداث ایستگاه دوم راه‌آهن نهاوند به طول ۲۳ کیلومتر  با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان در خرداد سال ۹۸ با حضور وزیر راه و شهرسازی، در انتهای شهرک شهیدحیدری نهاوند آغاز شد.

فرماندار نهاوند گفت: پروژه راه‌آهن آنتنی نهاوند بخشی از طرح راه‌آهن غرب کشور است که این شهرستان را از طریق راه‌آهن غرب کشور (اراک ـ کرمانشاه ـ خسروی) به شبکه ریلی متصل می‌کند.

ناصری بیان کرد: با احداث ایستگاه شهرک شهیدحیدری به ملوسان اتصال نهاوند به شبکه ریلی از سمت کرمانشاه به غرب کشور و از سمت نهاوند_بروجرد به جنوب کشور وصل می‌شود.

وی تاکید کرد: این پروژه که در یک قطعه احداث می‌شود از ایستگاه شادمانه آغاز و پس از عبور از تنگه ملوسان با عبور از پل خاص به طول ۴۵۵ متر و دو دستگاه تونل به طول ۵۵۰ متر به ایستگاه نهاوند منتهی می‌شود.

او اعتبار این پروژه را در بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴۰میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا کنون این پروژه در ایستگاه ملوسان نهاوند ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مهمترین مشکل پروژه وجود تعدادی از معارضین محلی زمین‌های کشاورزی مسیر احداث راه‌آهن و تامین اعتبارات مالی است.

فرماندار نهاوند یادآوری کرد: اتصال شهرستان نهاوند به شبکه ریلی موجب رونق اقتصای و اجتماعی منطقه، بهبود و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل منطقه و کاهش ترافیک جاده‌ای می شود و امیدواریم با کمک سایر مسئولین شهرستان بتوانیم مشکل معارضین محلی پروژه را حل کنیم.

شهرستان نهاوند در جنوب استان همدان واقع شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی 9 0

    شناخت زیست بوم و خواص دموگرافیک مشتریان_ اینها حرف ما نیست که با آن به نام! مخالفت شود_ بزرگترین بازارهای تجاری حمل و نقل ، اول بوم را می شناسند! و سپس خواص دموگرافیک_ و بعد اقدام به امکان سنجی برای کشیدن خط به آن نقطه یا نقاط_ چرا؟ شما شهر بزرگی مثل #نهاوند را دور می زنید و می روید فیروزان!!!( فیروزآباد) ایستگاه تشکیلاتی می زنید _ در حالی که ملایر راه آهن دارد! و قطعا شما مناسبت های تجاری و مسافرتی بین نهاوند_ملایر_(بروجرد) را نمی شناسید! حتما نمیشناخته اید! و صرفا با توجه به خصوصیات مکانیک خاک! و و طول و عرض جغرافیایی ! رفته اید فیروزان_ با دور زدن نهاوند_ ولی اگر آن خاک و آن طول و عرض جغرافیایی بالاترین کیفیت را داشته باشد برای مسیر فعلی_ اگر_ نهاوند را دور زده اید_ یعنی مشتری را دور زده اید_ یعنی بار روستایی و شهری کلان را در مثلث طلایی نهاوند_ملایر_بروجرد ، نادیده انگاشته اید_ و یعنی کار سوددهی تان تمام است_ علت؟ مشاوره اشتباه و غلط مکانیکی( آدم آهنی وار) است_ علت ندانستن خواص دموگرافیک ناحیه است_ علت عئم شناخت اولین نیازهای مشتری آن بوم است_ و این علت زیاندهی کل سیستم است_ اگر خطی توانسته نهاوند را دور بزند_ و به فیروزان ( فیروزآباد قدیم) برسد_ حتما باید نهاوند ایستگاه تشکیلاتی اش بوده باشد_ که اگر نبوده است یعنی شناختتان به نواحی و بوم غرب کشور، بسیار بسیار پایین و ابتدایی ست.