| کد خبر: 227767 |

سه سناریوی احتمالی پلیس برای سفرهای نوروزی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد: برنامه ریزی پیرامون سفرهای نوروزی بر حسب سه سناریوی احتمالی کاهش، افزایش یا ثبات در وضعیت بیماری کوید ۱۹ انجام خواهد شد.

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد: برنامه ریزی پیرامون سفرهای نوروزی بر حسب سه سناریوی احتمالی کاهش، افزایش یا ثبات در وضعیت بیماری کوید ۱۹ انجام خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایسنا، سردار سیدکمال هادیان فر در جمع بندی جلسه کمیته هماهنگی طرح های ترافیکی پلیس راهور که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: امسال نیز قرارگاه طرح نوروزی پلیس راهور با حضور دستگاه های مختلف نظیر هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، راهداری، امدادخودروها و... فعالیت خواهد کرد با این تفاوت که هیچ فعالیتی پیرامون ترغیب یا افزایش سفر در کشور انجام نخواهد شد و بحث پیرامون کنترل هایی است که می بایست با توجه به وضعیت در معابر و شهرها اعمال شود.

وی با بیان اینکه پلیس سه سناریو را پیرامون سفرهای نوروزی بررسی و طرح اجرایی آن را به وزارت کشور ارائه کرده است، گفت: دستور العمل هایی پیرامون هر یک از این سناریوها نیز نگارش شده و بسته به وضعیتی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شود این سناریوها اجرا خواهد شد.

هادیان فر افزود: سناریوی اول این است که وضعیت بیماری با همین شکل فعلی ادامه داشته باشد که براساس آن تمرکز ما بر روی شهرهای دارای وضعیت قرمز و مسافرپذیری خواهد بود که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می شود.

وی افزود: در اجرای این طرح با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا محدویت در شهرهایی که از سوی این ستاد اعلام شود و همچنین جاده ها و معابر منتهی به این شهرها اعمال خواهد شد.

سردار هادیان فر افزود: سناریوی دوم مربوط به شرایطی است که انشاءالله بیماری رو به کاهش رفته و تعداد شهرهای دارای وضعیت آبی افزایش بیابد. در این شرایط وضعیت متفاوت بوده و طبیعتا عمده تمرکز ما بر مدیریت ترافیک و کاهش تصادفات خواهد بود.

رئیس پلیس راهور ناجا سناریوی سوم را نیز شدت یافتن بیماری و افزایش روند ابتلا برشمرد و گفت: طبیعی است که در این شرایط با افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی طرح محدودیت ها نیز افزایش پیدا کرده و شهرهای بیشتری مشمول محدودیت تردد می شوند ضمن اینکه ممکن است یکسری از محدودیت ها نیز به شکل سراسری اعمال شود.

وی با تأکید بر اینکه پلیس آماده اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: در حال حاضر محدودیت ها همانند سابق وجود دارد و تردد در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع بوده و تردد میان شهرهای زرد و آبی محدودیتی ندارد اما منع تردد شبانه به شکل سراسری اجرا می شود.

سردار هادیانفر اضافه کرد: اگر فردی بخواهد از یک شهر زرد به شهر زرد دیگری برود باید توجه داشته باشد که در طول مسیر از هیچ شهر دارای وضعیت قرمز یا نارنجی عبور نکند برای این منظور باید از کمربندی ها عبور کند یا در صورت نداشتن کمربندی در آن شهر مأموران پلیس یک لاین و مسیر ویژه را برای عبور خودروها در نظر گرفته اند که تردد فقط باید از این مسیرها انجام شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.