| کد خبر: 227731 |

نقش موثر افزایش جرائم رانندگی در کاهش سوانح جاده‌ای

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزایش جرائم رانندگی را در کاهش تخلفات و سوانح جاده‌ای موثر دانست و گفت: در کشورهای توسعه یافته تنبیهات مالی برای کاهش تصادفات بیشتر از ما مورد توجه قرار می‌گیرد.

تین نیوز

 نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزایش جرائم رانندگی را در کاهش تخلفات و سوانح جاده‌ای موثر دانست و گفت: در کشورهای توسعه یافته تنبیهات مالی برای کاهش تصادفات بیشتر از ما مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش تین نیوز، ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، افزایش جرائم رانندگی را در کاهش تخلفات و سوانح رانندگی موثر دانست و گفت: در کشورهای توسعه یافته تنبیهات مالی برای کاهش تصادفات رانندگی بیشتر از ما مورد توجه قرار می‌گیرد؛ در لایحه بودجه 1400 افزایش 5 درصدی جرائم رانندگی در سال 1400 مورد توجه قرار گرفته و بدون شک افزایش جرائم بازدارندگی را خواهد داشت البته در لایحه دولت نرخ جرائم رانندگی 2 درصد تعیین شده بود که مجلس آن را به 5 درصد افزایش داد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار افزایش جرائم رانندگی، اصلاح و ارتقای فرهنگ رانندگی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و رانندگان باید اخلاق رانندگی را رعایت کنند و به رعایت قانون مقید باشند؛ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و اخلاق رانندگی باید به درستی نهادینه شود زیرا به عنوان زیربنای توسعه فرهنگ رانندگی محسوب می‌شود.

نقش غیرقابل انکار پلیس در کاهش تصادفات

وی با تاکید بر اینکه پلیس نقش غیرقابل انکاری در کاهش تصادفات رانندگی دارد، گفت: برای کاهش سوانح جاده‌ای، ایمنی جاده‌ها و ارتقای کیفیت خودروها باید در دستور کار قرار گیرد؛ در لایحه بودجه 99، اعتبار خوبی برای حذف نقاط حادثه‌خیز پیش‌بینی شده است که انتظار می‌رود با تخصیص آن گام موثری برای کاهش تصادفات رانندگی برداشته شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.