| کد خبر: 227722 |

◄ تشکیل شورای هماهنگی و مشورتی روابط عمومی‌های تاکسیرانی در بهار ۱۴۰۰

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از تشکیل شورای هماهنگی و مشورتی روابط عمومی‌های سازمان‌های تاکسیرانی و حمل ونقل در بهار ۱۴۰۰ خبر داد.

تین نیوز

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از تشکیل شورای هماهنگی و مشورتی روابط عمومی‌های سازمان‌های تاکسیرانی و حمل ونقل در بهار ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، دومین وبینار آموزشی سازمان‌های تاکسیرانی و حمل ونقل توسط کمیته آموزش اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور روز سه شنبه با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداریهای و دهیاریهای کشور و با حضور مجید عبدالهی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور و سیف الله جوان مدرس دانشگاه با عنوان رویکردهای نوین در روابط عمومی  ویژه مدیران و کارشناسان این حوزه برگزار شد.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در مقدمه این وبینار اظهار داشت: با توجه به اهمیت و نقش روابط عمومی‌ها در تنویر افکار عمومی و پاسخگو کردن دستگاه‌ها و ایجاد زمینه مناسب برای تبادل اطلاعات و آگاهی‌ها و ضرورت ارتقاء وضعیت کیفی واحدهای روابط عمومی سازمان‌های تاکسیرانی و حمل ونقل لزوم برگزاری وبینار آموزشی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: جایگاه روابط عمومی‌های سازمان‌ها در حل مشکلات بین سازمان، راننده و مسافر به گونه‌ای که با ارتباط مناسب با جامعه مخاطبین خود، نمود بهتری در پیشبرد اهداف سازمانی خواهند داشت.

ضامنی ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید گوش شنوایی باشند جهت انتقال مطالب از جامعه بیرونی به محل ستادی خود که همان سازمان مربوطه است و باید به علم روز آگاهی داشته باشند و همگام با تکنولوژی‌های نوین به جامعه هدف که رانندگان تاکسی و مسافران هستند ارائه خدمت نمایند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور بیان داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته، بنا داریم ضمن تقویت و تثبیت جایگاه واقعی روابط عمومی در سال آتی و لزوم هماهنگی جامع و گسترده میان فعالیت‌های روابط عمومی سازمان‌های تاکسیرانی در سراسر کشور، شورای هماهنگی و مشورتی روابط عمومی‌های تاکسیرانی‌های شهری کشور را تشکیل دهیم.

ضامنی در رابطه با اهداف و موضوع فعالیت شورا هماهنگی عنوان کرد: از جمله اهداف مد نظر افزایش کارآمدی روابط عمومی‌های در جهت تحکیم ارتباط میان تاکسیرانی و مردم و نیز کمک به تحقق اهداف توسعه حوزه مربوطه، تدوین چارچوب روش‌های مناسب و هماهنگ اطلاع رسانی، نظر سنجی، ارتباطات عمومی و تبلیغات .... با تأکید بر شیوه‌های نوین و ارتقاء سطح دانش کارکنان روابط عمومی از طریق برپایی دوره‌ها، سمینارها و همایش‌های آموزشی و آشنا سازی آنان با علوم و فنون جدید در حوزه روابط عمومی‌ها می‌باشد.

مجید عبدالهی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در بخشی از این دوره آموزشی مجازی گفت: از آنجاییکه در تاکسیرانی مد حمل و نقلی تفاوت‌هایی با سایر مدهای حمل ونقلی دارد و خدماتی که ارائه می‌شود کاملاً در یک شبکه بخش خصوصی اتفاق میافتد و بر عکس مد حمل و نقلی در اتوبوسرانی و مترو، خدماتی که ارائه می‌شود سایه دولت بر این مقوله حاکم است، در حوزه تاکسیرانی خدمت کاملا خصوصی به شهروندان داده می‌شود از اینرو مسئولیتی که روابط عمومی‌ها باید درون سازمانی و برون سازمانی انجام دهند بسیار سنگین تر است و تعاملات به نحو مطلوبی صورت بگیرد.

وی بیان داشت: معمولا مسئولیتی که از روابط عمومی ها در یک خط مشی کلی انتظار داریم این است که کارشناسان این حوزه کار اطلاع رسانی و تبلیغ انجام دهند اما اساسی ترین کارهایی که باید به آن توجه داشته باشیم مربوط به مشارکت جویی و بهینه سازی امور باشد.

عبدالهی افزود: از مباحث جدی روابط عمومی تاکسیرانی‌ها تقویت جایگاه تاکسیرانی هم در شهرداری و هم جامعه می‌باشد که باید ویژه به آن پرداخت که تعامل سازنده‌ای بین سه ضلع شهرداری، تاکسیران و مسافران صورت گیرد و این به مدل اطلاع رسانی، اصلاح و بهینه سازی رویه‌های تبلیغی مشروط است.

وی خاطر نشان کرد: روابط عمومی‌ها را می‌توان به سه گروه توجیه گر، تبیین گر و تحلیگر تقسیم بندی نمود که اگر در مقام مقایسه این سه گروه برآیم تحلیلگرها با تحلیل داده‌ها بصورت منطقی کارایی بیشتری در پیشبرد اهداف سازمان خود خواهند داشت.

در ادامه سیف الله جوان استاد دانشگاه در رابطه با عارضه یابی در ساختار رفتار سازمانی، روانشناسی شایعه سازی و زبان بدن در حوزه روابط عمومی مطالب کاربردی ارائه داد.

دومین دوره آموزشی مجازی با عنوان رویکردهای نوین در روابط عمومی‌ها با شرکت مدیران و کارشناسان  ۹۰ سازمان تاکسیرانی و حمل ونقل بار و مسافر کلان شهرها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار جمعیت توسط کمیته آموزش اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداریهای و دهیاریهای کشور در ۱۱ اسفندماه برگزار شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.