| کد خبر: 227697 |

یک راننده کامیون:

◄ انجمن صنفی کارفرمایی نمی‌تواند منافع رانندگان خود مالک را تامین کنند

وقتی در این قضایا کارفرما دخالت می کند نتیجه این خواهد شد که مصوبه ۲۰۵ شورای عالی ترابری نادیده گرفته می شود، افراد غیر صنفی و غیر حرفه ای، دارای بیمه تامین اجتماعی رانندگان می شوند، حق خواب راننده با آن مشقات و سختی های بدون امکانات رفاهی در چهار گوشه کشور نادیده گرفته می شود و اجرای هر طرح و برنامه ای در صنف با استدلالات این افراد اجرا می شود، مثل اجرای طرح تن کیلومتر که هنوز با وجود نامه ۹۹.۴.۱۴سازمان، صنف رانندگان و کامیونداران نتوانسته است به حقوق حقه خود در بحث کرایه و پرداخت صحیح و درست کمیسیون باربری دست پیدا کند.

تین نیوز

یک راننده کامیون با بیان این که معتقد است انجمن های صنفی کارفرمایی هیچگاه نمی توانند منافع رانندگان خود مالک حمل کالا را تامین کنند، در توضیح این دیدگاه خود گفت: انجمن کارفرمایی، صرفا قواعد کارفرمایی  را به رسمیت می شناسد و از آن قواعد تبعیت می کند.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی در بخش دیگری از مطلبی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، افزود: قواعد کارفرمایی نیز بر پایه بهره مندی از سود بیشتر از سرمایه گذاری است و در اصل کارفرما به معنی افراد حقیقی و یا حقوقی است که هدایت پروژه ای را بر عهده می گیرند، در صورتی که حرفه و شغل و خدمت رسانی به جامعه مختص کارگر است که قواعد کار وحرفه ای آن کاملا با قواعد کارفرمایی در تضاد است.

وی عنوان کرد: قانون کار نیز قوانین هر شغل وحرفه ای را متناسب با آن و مبتنی بر داشته های صنفی آن حرفه تعیین و طراحی کرده تا جایی که برای کارگر و کارفرما تعاریف جداگانه ای در قانون صورت گرفته است و این یعنی روشن شدن راه برای تلاش در جهت ایجاد یک تشکل مردم نهاد جهت احقاق حق و حقوق مشروع صنفی.

این راننده کامیون با بیان این که منافع کارگر و کارفرما در هر شغل وحرفه ای در تضاد است و کسانی که به عنوان انجمن کارفرمایی کامیونداران خود را هم ردیف با شغل وحرفه رانندگی تلقی می کنند سخت در اشتباه هستند، ادامه داد:  کامیون داری شغل محسوب نمی شود.

بکرانی گفت: هر حرفه و شغلی از قواعد و مقررات خودش پیروی می کند، قواعدی که مربوط به آن حرفه است مثل بیمه تکمیلی رانندگان، بیمه تامین اجتماعی رانندگان، حق خواب و توقف رانندگان، کدام یک از این گزینه ها مربوط به کارفرماست؟ همگی مختص راننده کارگر و جزو قوانین و قواعد کارگری است.

وی افزود: وقتی در این قضایا کارفرما دخالت می کند نتیجه این خواهد شد که مصوبه ۲۰۵ شورای عالی ترابری نادیده گرفته می شود، افراد غیر صنفی و غیر حرفه ای، دارای بیمه تامین اجتماعی رانندگان می شوند، حق خواب راننده با آن مشقات و سختی های بدون امکانات رفاهی در چهار گوشه کشور نادیده گرفته می شود و اجرای هر طرح و برنامه ای در صنف با استدلالات این افراد اجرا می شود، مثل اجرای طرح تن کیلومتر که هنوز با وجود نامه ۹۹.۴.۱۴سازمان، صنف رانندگان و کامیونداران نتوانسته است به حقوق حقه خود در بحث کرایه و پرداخت صحیح و درست کمیسیون باربری دست پیدا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    هنوزبعد ازسالهاوعده دادن سنوات سال72تا80حتی باگرفتن مبلغی ازخودراننده درست نشده سختی کار لاستیک درست نشده کی می خواهند این کارها رادرست کنند راننده گان نماینده ای دلسوز باسواد کاردان ندارند پس مشکلات پابرجاست