| کد خبر: 227694 |

۳ هزار میلیارد ریال برای تکمیل محور سرچم- میاندوآب اختصاص یافت

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساخت محور سرچم- میاندوآب‌ سه هزار میلیارد ریال اعتبار از محل منابع دولتی و سه بانک عامل کشور اختصاص یافته است.

تین نیوز

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساخت محور سرچم- میاندوآب‌ سه هزار میلیارد ریال اعتبار از محل منابع دولتی و سه بانک عامل کشور اختصاص یافته است.

به گزارش تین نیوز، مهدی عیسی زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزار میلیارد ریال از این مبلغ از سوی سازمان برنامه و بودجه و ۲ هزار میلیارد ریال نیز توسط بانک‌های رفاه کارگران، توسعه تعاون و ملت به این طرح اختصاص یافته است.

وی افزود: هزار میلیارد ریال تخصیص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه به پیمانکار پروژه تزریق شده است.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال در مجموع برای عملیات راه‌سازی در میاندوآب پنج هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، اضافه کرد: عملیات اجرایی محور "گوگ تپه" نیز به پیمانکار واگذار شده و عملیات اجرایی محور میاندوآب- شاهین دژ جهت چهار بانده شدن تا پایان محدوده روستای "آیدیشه" میاندوآب‌ پیمان‌سپاری شده است.

به گزارش ایرنا، عملیات عمرانی جاده میاندوآب - سرچم با هدف دسترسی ساکنان جنوب آذربایجان‌غربی به اتوبان پیامبر اعظم (ص) و کاهش ۱۵۰ کیلومتری مسیر استان های آذربایجان غربی و کردستان تا مرکز کشور، ۳۰ سال قبل آغاز شده اما با گذشت سه دهه از شروع آن تکمیل و بهره‌برداری از آن همچنان در پیچ و خم وعده‌های مسوولان گیر کرده بود.

این محور مهم ارتباطی که در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، تنها ۴۰ درصد در طول ۲۲ سال پیشرفت فیزیکی داشت، هم اینک به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده و ۲۰ درصد باقی مانده نیز تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد.

 جاده سرچم - میاندوآب دارای ۱۸۸ کیلومتر طول است که ۳۰ کیلومتر از آن در آذربایجان‌غربی و در شهرستان میاندوآب و بقیه آن در آذربایجان‌شرقی واقع است.

با اتمام این پروژه علاوه بر کاهش ۱۵۰ کیلومتری مسافت میاندوآب با مرکز کشور، در میزان زمان و مصرف سوخت صرفه‌جویی و از استهلاک خودروها و حوادث جاده‌ای به میزان قابل توجهی کاسته خواهد شد؛ با بهره‌برداری کامل از این طرح، رفت و آمد مسافران از آزاد راه زنجان ـ تبریز به غرب و شمال غرب کشور و برعکس، بسیار راحت‌تر از گذشته خواهد شد؛ کاهش زمان سفر جاده‌ای و آسان‌تر شدن رفت و آمد مسافران به مرکز کشور از طریق جاده میاندوآب در آذربایجان‌غربی به سرچم در آذربایجان‌شرقی از جمله مزایای این طرح است.

با تکمیل این محور تردد خودروها از استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی به تهران و زنجان به جای محور میاندوآب - مراغه - هشترود از مسیر میاندوآب - سرچم انجام خواهد شد ضمن آنکه تردد بیشتر روستاییان بخش باروق میاندوآب که راه دسترسی مناسبی ندارند و بُعد مسافت آنان تا مرکز شهرستان زیاد است با بهره‌برداری از این طرح تسهیل می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.