| کد خبر: 227621 |

شهرفروشی نداریم

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بخش عمده درآمد شهرداری از طریق عوارض ناشی از ساخت و ساز است، گفت:‌ ساخت و ساز بر اساس طرح جامع و تفصیلی شهرفروشی نیست.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بخش عمده درآمد شهرداری از طریق عوارض ناشی از ساخت و ساز است، گفت:‌ ساخت و ساز بر اساس طرح جامع و تفصیلی شهرفروشی نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره بررسی بودجه 1400 شهرداری تهران اظهار داشت: در گذشته تبصره‌ها خارج از عدد و رقم بودجه کلی در نظر گرفته می‌شد ولی بر اساس بخشنامه‌ای که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است جهت شفاف‌سازی رقم بودجه این موضوع اکنون با کل بودجه در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: 41 تبصره برای بودجه شهرداری تهران در نظر گرفته شده و بر اساس آئین‌نامه رسیدگی به بودجه اعضاء شورا اگر پیشنهاداتی داشته باشند و در کمیسیون تلفیق به نتیجه برسد در صحن می‌توان این پیشنهادات را بررسی کرد.

رئیس شورای شهر تهران  ادامه داد: برای تبصره‌های بودجه 1400 اعضای شورای شهر دیروز پیشنهاد داده‌اند و طی بعدازظهر امروز، فردا و دو روز دیگر تبصره‌ها را که حدود 41 مورد است به صورت کامل بررسی می‌کنمیم.

هاشمی درباره درآمد شهرداری تهران گفت: شهرداری 41 سازمان و شرکت دارد که هر کدام می‌توانند درآمد داشته باشند به طور مثال سازمان اتوبوسرانی بلیت می‌فروشد و بخشی از سوبسید را از دولت و بخشی را از شهرداری دریافت می‌کند و مردم هم بخشی از هزینه بلیت را می‌پردازند.

وی بیان داشت:‌سازمان پسماند، شرکت مترو و بسیاری شرکت‌های دیگر نیز به همین منوال کسب درآمد می‌کنند البته بخش عمده درآمد شهر مربوط به عوارض ساخت و ساز است و شهروندان بر اساس طرح جامع و طرح تفصیلی اگر بخواهند حجم مشخصی ساخت و ساز انجام دهند باید پرداختی‌هایی تحت عنوان عوارض ساخت و ساز بدهند که البته به این قضیه شهرفروشی نمی‌گویند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: عوارض ناشی از ساخت پارکینگ، قطع درخت،‌نوسازی و ترافیک نیز از دیگر درآمدهای شهرداری محسوب می‌شود.

هاشمی درباره پژوهش در شهرداری گفت: پژوهش در شهرداری در تمام شرکت‌ها وجود دارد که برخی از این پژوهش‌ها در ساختار است و برخی با مرکز پژوهش‌ها و مطالعات شهرداری انجام می‌گیرد به شورای شهر هم اجازه داده شده که بخش پژوهش داشته باشد ولی بر اساس آئین‌نامه‌های قبلی نمی‌تواند نیرو بگیرد و باید این قضیه برون‌سپاری شود.

وی گفت:‌پیش از این بهاره آروین و مجید فراهانی به عنوان رابط در مورد این قضیه تعیین شدند که سرانجام موضوع در هیأت رئیسه رأی نیاورد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.