| کد خبر: 227615 |

جابه‌جایی 20 میلیون مسافر هوایی در 10 ماه

در ۵۶ فرودگاه کشور، نشست و برخاست در ۱۰ ماهه سال ۹۹ میزان ۲۲۹ هزار و ۸۰۹ فروند، اعزام و پذیرش مسافر ۲۰ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۴۳۳ نفر و میزان ارسال و پذیرش بار و پست ۱۷۲ میلیون‌ و ۱۶۹ هزار و ۷۸۲ کیلوگرم بوده است.

تین نیوز

در ۵۶ فرودگاه کشور، نشست و برخاست در ۱۰ ماهه سال ۹۹ میزان ۲۲۹ هزار و ۸۰۹ فروند، اعزام و پذیرش مسافر ۲۰ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۴۳۳ نفر و میزان ارسال و پذیرش بار و پست ۱۷۲ میلیون‌ و ۱۶۹ هزار و ۷۸۲ کیلوگرم بوده است.

‌به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، بر اساس جداول و نمودارهای آماری شرکت فرودگاه‌ها، در دی ماه سال ۱۳۹۹ فرودگاه مهرآباد پر‌ترافیک ترین فرودگاه کشور بوده است، در همین مدت ۳۴.۵ درصد از پروازها کل کشور از فرودگاه مهرآباد انجام گرفته است‌.

 

سهم نشست و برخاست فرودگاه‌ها در دی ماه سال ۱۳۹۹

* شرکت‌های تابان و کارون پرتأخیرترین ایرلاین‌ها در دی ۹۹

در دی‌ماه امسال شرکت‌های هواپیمایی تابان و کارون به ترتیب با ۴۰ و ۳۹ درصد و شرکت‌های هواپیمایی فلای پرشیا و پویا ایر به ترتیب با ۳ و ۷ درصد در پروازهای برنامه‌ای مسافری، بیشترین و کمترین درصد تأخیرات را داشته‌اند.

* کاهش ۵۰ درصدی پروازهای عبوری در دی ۹۹ نسبت به دی ۹۸‌ 

بنابراین گزارش در دی ماه ۹۹ نشست و برخاست هواپیماها ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است‌، در این مدت ‌اعزام و پذیرش مسافر ۴۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

در دی ماه ۹۹ ‌ارسال و پذیرش بار و پست ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. همچنین  پروازهای  عبوری ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

* انجام ۱۱ هزار و ۶۹۹ پرواز عبوری از فضای کشور در دی ۹۹

بنابراین گزارش در دی ماه ۹۹ تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور ۱۱ هزار و ۶۹۹ پرواز بود که نسبت به دی ماه ۹۸ که تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور ۲۳ هزار و ۵۳۷ پرواز بود، کاهش داشته است همچنین نسبت به آذر ۹۹ هم کاهش داشته است.

 

 

* اعزام و پذیرش ۲۰ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۴۳۳ مسافر در ۱۰ ماه از سال ۹۹

بنابر‌این گزارش در ۱۰ ماهه سال ۹۹ تعداد نشست و برخاست در ۴۹ فرودگاه کشور ۲۰۳ هزار و ۷۶ فروند، میزان اعزام و پذیرش مسافر ۱۷ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۶۲۷ نفر و ارسال و پذیرش بار و پست ۱۴۵ میلیون و ۱۳۸ هزار و ‌۳۷۱ کیلوگرم بوده است که نسبت به ۱۰ ماهه سال ۹۸، با کاهش ۲۸ درصدی در نشست و برخاست، کاهش ۴۷ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و کاهش ۴۸ درصدی در ارسال و پذیرش بار و پست مواجه بود.

همچنین با احتساب ۷ فرودگاه اختصاصی کیش، عسلویه، قشم، چابهار، ماهشهر، ماکو و پیام کرج جمعا در ۵۶ فرودگاه کشور،  نشست و برخاست در ۱۰ ماهه سال ۹۹ میزان ۲۲۹ هزار و ۸۰۹ فروند، اعزام و پذیرش مسافر ۲۰ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۴۳۳ نفر و میزان ارسال و پذیرش بار و پست ۱۷۲ میلیون‌ و ۱۶۹ هزار و ۷۸۲ کیلوگرم بوده است.

به این ترتیب در کل فرودگاه‌ها، در نشست و برخاست نسبت به ۱۰ ماهه سال ۹۸ با کاهش ۲۷ درصدی، در اعزام و پذیرش مسافر با کاهش ۴۵ درصدی و در ارسال و پذیرش بار و پست با کاهش ۴۵ درصدی مواجه بوده‌ایم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.