| کد خبر: 227608 |

معاون وزیر راه: هشت هزار کیلومتر به طول آزادراه های کشور افزوده شد

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۲ هزار کیلومتر آزادراه تا قبل از سال ۹۲ در کشور وجود داشت، گفت: این میزان در دولت تدبیر و امید با افزایش هشت هزار کیلومتری اکنون به ۲۰ هزار کیلومتر رسیده است.

تین نیوز

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۲ هزار کیلومتر آزادراه تا قبل از سال ۹۲ در کشور وجود داشت، گفت: این میزان در دولت تدبیر و امید با افزایش هشت هزار کیلومتری اکنون به ۲۰ هزار کیلومتر رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نعمت الله ترکی روز یکشنبه در آیین معارفه و تکریم مدیرکل سابق و جدید راه و شهرسازی ایلام با اشاره به اینکه فعالیت های وزارت راه در ۲ بخش حمل و نقل و حوزه مسکن و شهرسازی انجام می شود، اظهار داشت: در حوزه آزادراهی اوایل انقلاب تنها ۱۵۰۰ کیلومتر آزادراه وجود داشت‌.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل ریلی ۶ هزار کیلومتر راه آهن در دستور کار وزارت قرار دارد که فعالیت راه آهن ایلام هم با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در بودجه ۱۴۰۰ برای شروع بکار گنجانده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد ۷۵۰‌ میلیارد ریال دیگر هم در بخش توازن برای شروع بکار این‌ پروژه اختصاص داده شود.

ترکی یادآور شد: ساخت بیش از ۴۷۰ هزار مسکن ملی در کشور در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد که تا سال ۱۴۰۲ تحویل متقاضیان می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نیز که در تعهد دولت و وزارت قرار گرفته بود، در بیشتر استان‌ها احداث و به اتمام رسیده و واگذاری این واحدها نیز انجام شده است.

ترکی با اشاره به اینکه پایان امسال، پرونده مسکن مهر را نیز تمام شده تلقی‌ می‌کنیم، اضافه کرد: در کنار این هدف گذاری، ساخت ۴۷۰ هزار مسکن جدید در قالب مسکن ملی در دستور کار وزارت قرار گرفت و سهمیه هر استانی نیز مشخص شده است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این واحدها آغاز و تمام واجدان شرایط متقاضی مسکن پالایش شدند و تا پایان نیمه اول ۱۴۰۲ تمام واحدهای مسکن ملی احداث و به متقاضیان واگذار خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: یکی دیگر از وظایف راه و شهرسازی در حوزه مسکن بازآفرینی شهری و کاهش حاشیه نشینی است و ماموریتی که وزیر راه در حکم آقای بهادری مدیرکل جدید راه و شهرسازی ایلام به آن تاکید داشته کاهش حاشیه‌نشینی و بازآفرینی شهری بوده است.

ترکی اظهار داشت: در حوزه بنیاد مسکن هم ۵۰ هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات و تلاش های کاظمی مدیرکل سابق تقدیر و عبدالله بهادری بعنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان ایلام معرفی شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.