| کد خبر: 227580 |

گشایش فصل امید با انجام ۳ طرح‌ شاخص ماندگار دولت در اصفهان

افتتاح آزادراه شرق اصفهان، آغاز عملیات اجرایی ساخت سه هزار مسکن محرومان و بهره‌برداری از پروژه‌های تامین پایدار برق از جمله ماندگارترین طرح‌های دولت تدبیر و امید در استان اصفهان در سال جاری بوده است که نقش تاثیرگذاری در توسعه و محرومیت‌زدایی ایفا کرده است.

تین نیوز

افتتاح آزادراه شرق اصفهان، آغاز عملیات اجرایی ساخت سه هزار مسکن محرومان و بهره‌برداری از پروژه‌های تامین پایدار برق از جمله ماندگارترین طرح‌های دولت تدبیر و امید در استان اصفهان در سال جاری بوده است که نقش تاثیرگذاری در توسعه و محرومیت‌زدایی ایفا کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سال ۹۹ در سال‌های مختلف فعالیت دولت‌ها در ایران منحصر بفرد و خاص بوده است، شیوع ویروس غیرقابل پیش بینی و خطرناک کرونا همزمان با سراسر جهان، تنگناهای بسیاری را بر کشورمان و بخصوص اقتصاد و کسب و کار تحمیل کرد اما با این وجود افتتاح طرح‌ها و پیشبرد اهداف در راستای سازندگی و توسعه متوقف نشده است.

در دیار نصف جهان در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، مسکن، انرژی، کشاورزی، علمی، فرهنگی، منابع طبیعی، ورزش و دیگر بخش‌ها طرح‌های متعدد و مفیدی به بهره برداری رسید.

استان اصفهان با ۲۴ شهرستان و بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی دارد.

دولت به ویژه در سال جاری کوشیده است که در بخش‌های گوناگون و به خصوص در محرومیت زدایی پروژه‌های متعددی را به سرانجام برساند که سبب رفاه حال بیشتر مردم و بسترسازی توسعه شود.

به اعتقاد کارشناسان، ضرورت و توجه به توسعه همه جانبه از جمله دیدگاه‌های دولت به شمار می‌رود و تامین و تخصیص منابع برغم شیوع ویروس کرونا که کمر اقتصاد ملت‌های زیادی را شکسته و از سوی دیگر تحریم‌ها، قابل توجه بوده است.

در سال جاری افتتاح طرح ها و بهره برداری پروژه های متعددی در نصف جهان انجام شد اما سه پروژه را می‌توان در زمره طرح‌های شاخص در سال جاری  برشمرد که کارنامه ماندگار دولت در این استان است.

آزاد راه شرق اصفهان به دلیل اهمیت حمل و نقل و کاهش تصادفات و تسهیل در عبور و مرور، ساخت سه هزار مسکن محرومان از جنبه محرومیت‌زدایی و توجه بیشتر به اقشار آسیب پذیر و توزیع و تامین پایدار انرژی برق با هدف کمک به تامین این نیاز حیاتی ساکنان و همچنین واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله اصلی‌ترین طرح های امسال به شمار می‌رود.

متولیان هریک از این بخش‌ها معتقدند که تخصیص اعتبارات کافی و توجه به آنان سبب توسعه و جهش تولید در هر یک و زیرمجموعه‌هایشان خواهد شد و برای پیشرفت سال‌های آینده زمینه ساز مناسبی خواهند بود.

آزادراه شرق اصفهان محوری کلیدی در مرکز ایران

این طرح آبان امسال همزمان با چند طرح دیگر به صورت ویدئو کنفرانس با دستور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری افتتاح شد.

قطعات اول و دوم آزادراه شرق اصفهان، حدفاصل آزاد راه نطنز - اصفهان تا اتصال به بزرگراه اصفهان- نایین به طول ۶۳ کیلومتر است که بار حمل و نقل کریدور شمال جنوب را از مجاورت شهر اصفهان هدایت می‌کند.

قطعه اول از آزادراه اصفهان - نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم آن در ادامه تا جاده اصفهان - نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم آن از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشُتِر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.

از جمله اهداف این طرح مهم زیرساختی می‌توان به تسهیل در حمل و نقل بار و مسافر استان‌های شمالی، تهران، اصفهان فارس، یزد، کرمان و بوشهر، تسریع در خدمات دهی در حوادث غیر مترقبه، ایجاد محور جایگزین با موضوع پدافند غیرعامل و افزایش بهره وری آزادراه اصفهان - نطنز - کاشان اشاره کرد.

کاهش مسیر تردد خودروهای عبوری از شهر اصفهان که از نیمه شمالی کشور به سمت استان‌های جنوبی و بالعکس تردد می‌کنند و تکمیل کریدور شمال به جنوب کشور از دیگر اهداف و مزایای این طرح به شمار می‌رود.

استانهای شمالی با راه اندازی و بهره برداری از کل آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان به فاصله ۳۵ کیلومتر به بخش جنوبی اصفهان نزدیک‌تر می‌شود و از زمان سفر بالغ بر ۸۰ دقیقه کاهش می‌یابد همچنین پیش‌بینی می‌شود با تکمیل این آزادراه روزانه ۲۹ هزار تُن و سالانه بالغ بر ۱۰ میلیون تن جابجایی بار از این محور صورت پذیرد.

صرفه جویی در سوخت یکی از فواید آزادراه شرق اصفهان

به گفته مجریان طرح با افتتاح آزادراه شرق اصفهان در سال اول بهره برداری ۱۵ میلیون لیتر و در دوره ۲۰ ساله بالغ بر ۷۴۰ میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت رقم می‌خورد.

بطورکلی سالانه ۱۵ درصد از تلفات جاده‌ای محورهای مُشرف و پیرامونی و ۲ میلیون تن دی اکسیدکربن در طی دوره بیست ساله کاهش خواهد یافت.

درباره اطلاعات فنی قطعات یک و ۲ آزادراه شرق اصفهان باید گفت که فعالیت‌های اجرایی آزادراه شرق اصفهان در سه قطعه کارگاهی پیش‌بینی شد و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قطعات یک و ۲ به بهره‌برداری رسید و قطعه سوم نیز به زودی به بهره برداری می‌رسد.

افزایش ارزش چشمگیر آزادراه شرق اصفهان

کل هزینه پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان بوده و ارزش آن حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود، در این آزادراه شرکت احداث نگهداری و بهره‌برداری آزادراه شرق سپاهان به عنوان بهره بردار، شرکت مهندسین مشاور رهاب به عنوان مشاور سرمایه گذار و شرکت مهندسین مشاور ابنیه طراحان البرز به عنوان مشاور سرمایه‌پذیر معرفی شدند.

۳۰ درصد از سرمایه گذاری این طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و ۷۰ درصد آن از سوی مجموعه آتیه صبا بسته به صندوق بازنشستگی کشوری محقق شد.

این آزادراه ۶۳ کیلومتر طول، ۳۱ متر عرض، ۶ خط عبور در دو باند رفت و برگشت و ۴۵۰ متر تقاطع اصلی و پل‌های بزرگ فولادی دارد و تعداد پل‌های آب‌رو در آن ۱۵۸ عدد است.

عملیات گوناگون در تمامی پخش‌های خاکریزی، خاکبرداری، زیر اساس و اساس، عملیات فولادی سبک و سنگین، بتن ریزی و آسفالت بطور ویژه و گسترده در این طرح وجود داشت.

آزادراه ایمن و استاندارد رافع نیاز حمل و نقل مرکز کشور

کارشناسان بر این باورند که یکی از جنبه‌های پراهمیت در آزادراه‌ها استفاده از تجهیزات ایمنی با کیفیت و مناسب است که آزادراه شرق اصفهان نیز در این زمینه وضعیت مطلوبی دارد.

در این طرح آزادراهی ۱۰۰ کیلومتر گاردریل، سه هزار متر مربع تابلو اطلاعاتی شامل ٢۵٠ عدد پایه تابلو، یک هزار و ۷۰۰ عدد هندریل (میله افقی یا شیبدار به عنوان تکیه گاه و راهنما) و ۳۱ متر عرض مسیر آسفالت در نظر گرفته شده است.

همچنین در این آزادراه ١٢ هزار و ۵٠٠ عدد نیوجرسی، ۲۹ و ۵۰۰ متر پداستال (ستون بتنی) و ۶۵ دکل قرار داده شده است.

۲۸۵ کیلومتر خط کشی متصل، ۵۴۰ کیلومتر خط کشی کلی و ۲۵۵ کیلومتر خط کشی منقطع از دیگر مواردی به شمار می‌رود که ایمنی این آزادراه را ارتقا داده است.

در این آزادراه همچنین ۳۷۸ عدد پایه روشنایی، ۳۷۸ عدد فونداسیون پایه روشنایی و ۳۴۵ عدد فونداسیون تابلوی اطلاعاتی وجود دارد.

آنطور که مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان مطرح کرد بارِ سنگین ترافیک شمال اصفهان با افتتاح آزادراه شرق تا حد زیادی کاسته و عبور و مرور در این منطقه تسهیل می‌شود.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با ایرنا افزود: روزانه حدود ۸۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه از مسیرهای تهران، کاشان، نطنز، قم و دلیجان به اصفهان وارد می‌شود که بارِ سنگین ترافیکی به شمال این کلانشهر تحمیل می‌کند و با بهره‌برداری آزادراه شرق، ضمن کوتاه شدن ۵۰ کیلومتری مسیر استان‌های جنوبی و بخش جنوبی اصفهان به مرکز کشور ،شاهدکاهش تردد در شمال کلانشهر اصفهان هستیم.

وی  با بیان اینکه با افتتاح آزادراه شرق اصفهان شاهد کاهش تصادفات به اندازه ۱۵ درصد خواهیم بود، گفت: در یک بازه زمانی ۲۰ ساله می‌توان کاهش تلفات به میانگین ۲۵۰ نفر را رقم زد.

آزادراه شرق اصفهان موثر در رونق گردشگری

بنا به اظهارات مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، آغاز بکار این آزادراه برای توسعه گردشگری ضروری بود زیرا بهبود وضعیت حمل و نقل سال‌ها در این منطقه دنبال می شد.

فریدون الهیاری در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: تسهیل در عبور و مرور در منطقه ایران و بخصوص اصفهان برای رفاه بیشتر مسافران خارجی و ایرانی امری لازم و مفید است.

تامین ۳ هزار واحد مسکونی برای محرومان و نیازمندان استان

تامین مسکن بویژه برای اقشار آسیب‌پذیر و محرومان هم از اهمیت بالایی برخوردار است که به رفاه حال بیشتر آنان، جلوگیری از افزایش محرومیت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و توسعه شهرها کمک می‌کند.

آنطور که محققان امور اجتماعی می‌گویند ساخت مسکن و ارائه آن به افراد کم درآمد و محروم سبب کاهش مهاجرت‌ها به شهرها و در نتیجه کاهش حاشیه نشینی می‌شود که بی شک موضوعی مهم و اثربخش در مسیر پیشرفت کشور است.

از سوی دیگر مسکن و مسکن سازی به طور غیر مستقیم و مستقیم اشتغال‌زایی و توسعه را به همراه دارد، بر اساس محاسبات انجام گرفته به ازای هر متر مربع ساخت مسکن ۰.۷ اشتغال بصورت مستقیم و ۱.۳ شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌شود.

توجه دولت به محرومیت زدایی و ساخت هزاران باب مسکن

بر همین مبنا و با هدف حمایت هر چه بیشتر از نیازمندان، دولت تدبیر و امید را بر آن داشت که طرحی را با عنوان طرح مسکن محرومان از ابتدای سال ۹۸ آغاز کند و به دنبال آن در مدت یک سال گذشته ۱۹ استان محروم کشور از جمله سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب کرمان از این پروژه بهره مند شدند. 

۷۱ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در حال ساخت و تاکنون بیش از ۱۷ هزار واحد آن به بهره برداری رسیده است، ساخت مسکن محرومان روستایی با کمک دولت، منابع سازمان برنامه و بودجه و تسهیلات بهسازی مسکن روستایی انجام می‌شود و سقف این تسهیلات در سال جاری بر اساس مصوبه دولت به ۵۰ میلیون تومان خواهد رسید و با اجرای این طرح خانواده‌هایی که امیدی به ساخت مسکن نداشتند، صاحب مسکن خواهند شد.

جدای از طرح مسکن محرومان، در کشور پنج میلیون و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این شمار در ۱۲ سال گذشته بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد نوسازی و مقاوم سازی و در این مدت همچنین نزدیک به ۴۵۰ هزار واحد در مناطق سانحه دیده بازسازی شده است.

اما استان اصفهان نیز از این طرح ملی بی نصیب نماند و عملیات اجرایی طرح احداث سه هزار واحد مسکن محرومان استان اصفهان با مشارکت بنیاد مسکن و یکهزار واحد برای مددجویان کمیته امداد از تیر ماه امسال آغاز شد.

به باور کارشناسان امر، طرح سه هزار واحدی مسکن محرومان استان اصفهان نقش بسزایی در راستای بهبود وضعیت رفاه، محرومیت‌زدایی، جهش تولید و توسعه در استان اصفهان ایفا خواهد کرد.

در قالب این طرح، واحدهایی با ۶٠ متر مربع به خانوارهای کم درآمد و آسیب‌پذیر ساکن مناطق روستایی و شهرهای دارای ظرفیت استقرار دائم و برای خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیرمقاوم و در معرض خطر و خانواده‌های محروم و فاقد مسکن ارائه می‌شود.

مجموع منابع مورد نیاز برای سه هزار واحد مورد اشاره ٢ هزار و ١٠٠ میلیارد ریال است که ٩٠٠ میلیارد ریال آن بصورت بلاعوض توسط سازمان برنامه و بودجه و یک هزار و٢٠٠ میلیارد ریال آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد براساس دستورالعمل‌هایی که در آینده اجرا خواهد شد و بقیه هزینه توسط واجدین شرایط بعنوان آورده، تامین می‌شود.

هدیه مسکن به نیازمندان هدیه دولت 

 بر مبنای اعلام قبلی مسوولان قرار است تا پایان سال عملیات اصلی آنها به پایان برسد و تا قبل از پایان دولت دوازدهم به محرومان و مددجویان واگذار شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان در آخرین گزارش خود پیرامون این طرح در استان گفت: از آغاز طرح تا به امروز برای سه هزار و ۵۱۷ واحد از تعداد کل پرونده تشکیل و برای ۲ هزار و ۹۷۵ متقاضی معرفی به بانک صورت گرفته است.

محسن قوی بیان در گفت و گو با ایرنا افزود: قرارداد با بانک برای ۲ هزار و ۸۱۳ واحد و پِی کنی ۲ هزار و ۶۷۳ واحد انجام شده است.

وی اجرای فونداسیون را برای ۲ هزار و ۶۰۱ واحد اعلام کرد و اظهارداشت: اجرای اسکلت یک هزار و ۵۴۷ واحد و اجرای سقف یک هزار و ۴۱۹ واحد در مدت اخیر انجام گرفت.

۲۸۷ واحد کاملا آماده و قابل سکونت

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن اصفهان تصریح کرد: در مدت یاد شده اجرای گچ و خاک ۶۷۱ واحد انجام شد و از تعداد کل ۲۸۷ واحد اکنون قابل سکونت شده‌اند.

قوی بیان حمایت‌های مالی از متقاضیان را از جمله ابعاد مثبت طرح برشمرد و افزود: میزان بلاعوض پرداختی در این مدت افزون بر ۳۶ میلیارد تومان بوده است.

۹ طرح زیرساختی برق در دیار صنعتی نصف جهان

افتتاح ۹ طرح زیرساختی انتقال و شبکه توزیع برق در اصفهان به دستور رئیس جمهوری با وجود تحریمها علیه کشورمان، گامی ارزشمند و تاثیرگذار در تامین این انرژی ضروری است که با تلاش و تدبیر و برنامه ریزی در راستای تحقق جهش و رونق تولید گام برداشته شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در بخش تولید برق و نیروگاه‌های حرارتی از سال ۵۷ و بعد از پیروزی انقلاب تا سال ۹۲‌ حدود ۶۲ هزار مگاوات ظرفیت جدید ایجاد شده و به دیگر سخن بطور متوسط سالانه یکهزار و ۷۷۰ مگاوات ظرفیت جدید در این سال‌ها ایجاد شده است.  

از نیمه سال ۹۲ تا نیمه ۱۴۰۰ که پایان دولت تدبیر و امید است پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید به ۶۲ هزار مگاوات اضافه شود که به معنای متوسط سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات است.

پارسال بیشترین ظرفیت تولید به میزان سه هزار و ۳۴۸ مگاوات محقق شد، افزایش ظرفیت تولید برق از شهریورماه ۱۳۹۲ تا پایان سال یک هزار و ۶۲ مگاوات بود که ۸۰۲ مگاوات از این ظرفیت در نیروگاه‌های حرارتی و ۲۶۰ مگاوات نیز در نیروگاه‌های برق‌آبی ایجاد شد. این رقم در سال ۱۳۹۳ به دو هزار و ۸۶۹ مگاوات افزایش یافت.

میزان افزایش ظرفیت نصب شده در نیروگاه‌های حرارتی، برق‌آبی، تولید پراکنده و تجدیدپذیر و همچنین اقدامات مرتبط با ارتقای عملکرد و رفع محدودیت‌های حرارتی، در سال ۱۳۹۴ به میزان ۹۴۳ مگاوات و در سال ۱۳۹۵ سه هزار و ۶۳ مگاوات بود و این درحالی است که افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور در سال ۹۶، ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۲۵۶۶، ۱۸۲۴ و ۳۳۴۸ مگاوات گزارش شد.

اقدام و کوشش دولت در تامین آب و برق بویژه در سال گذشته و امسال قوت گرفت و در قالب پویش #هر_هفته_الف_ب_ایران پیش رفت، در قالب این پویش که رضا اردکانیان وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق مطرح کرد ۲۲۷ پروژه با ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال ۱۳۹۸ در ۳۱ استان کشور به بهره‌برداری رسید.

این پویش که سال گذشته با وجود تحریم های ظالمانه جمهوری اسلامی به خوبی اجرا و در هر استان هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شد، سال جاری نیز با ۲۵۰ طرح و هزینه ۵۰ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور تا پایان سال اجرا می‌شود.

یکی از اهداف «پویش هرهفته_الف_ب_ایران» تعامل دو سویه با جامعه برای ارائه عملکرد، همکاری و بازخورد و استفاده از نظرات ارزشمند و مدیریت توام عرضه و تقاضاست.

در همین پیوند سی و نهمین برنامه افتتاح جشن تولید و سی و چهارمین هفته پویش هر هفته #الف_ب_ایران با مراسم بهره‌برداری از ۲۶ پروژه صنعت آب و برق با ارزشی بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال دی ماه امسال با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری آغاز شد.

اعتبار این طرح‌ها ۲ هزار و ۷۶۱ میلیارد تومان در چهار استان آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان و مازندران بود.

از ۲۶ پروژه‌ای که در دستور کار پویش الف_ب_ایران قرار گرفت، چهار پروژه در استان آذربایجان‌غربی، سه پروژه در اردبیل، ۹ پروژه در اصفهان و ۱۰ پروژه در استان مازندران بهره برداری شد.

افتتاح ایستگاه‌های توزیع متعدد در اصفهان

اعتبار این طرح‌ها حدود ٨٠٠ میلیارد تومان اعلام شده و پروژه‌ها شامل ایستگاه‌های توزیع، اتصالات فوق توزیع، اتصالات انتقال و یک نیروگاه مقیاس کوچک است.

ایستگاه ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت هسنیجه(از توابع مهردشت شهر علویجه در شمال غربی استان)، ایستگاه ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت شهرستان لنجان، ایستگاه سیار ۶۳ کیلوولت شهر گز، ایستگاه سیار ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی بزرگ اصفهان از جمله این طرح‌هاست.

بخشی از اتصالات فوق توزیع پست کهندژ، اتصالات انتقال پست هسنیجه، اتصالات انتقال لنجان و بخشی از اتصالات فوق توزیع پست لنجان دیگر طرح‌ها را شامل می‌شود.

پست ۴٠٠ به ۶۳ کیلوولت هسنیجه با اعتباری معادل ۳۲۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ١٩ هکتار با ۲ قسمت ۴٠٠ و ۶٣ کیلوولت در مجاورت شهرک بزرگ صنعتی اصفهان یکی از پروژه‌های مهم و زیربنایی صنعت برق است.

این پست یکی از پنج پستی است که با اعتبار بانک توسعه اسلامی و با هدف افزایش پایداری شبکه سراسری، کاهش افت ولتاژ مصارف صنعتی، تامین دیماند(تقاضای برق) مصرفی متقاضیان و مشترکان منطقه شمال اصفهان و افزایش قابلیت اطمینان برق رسانی به مشترکان به بهره برداری رسید.

ظرفیت پست لنجان ۳۲۰ مگاولت آمپر است در این پروژه که در مساحتی بالغ بر ۶.۲۵ هکتار در غرب اصفهان و در مجاورت شهرک صنعتی فولاد احداث شده ۲۸۰ میلیارد تومان هزینه شد.

این پست با هدف افزایش پایداری شبکه و تامین دیماند مصرف متقاضیان و مشترکان منطقه مرکزی اصفهان و تغذیه پست‌های ۶۳ فولاد آلیاژی، نوید منگنز، فولاد سپهر، شهرک فولاد، خمیر و کاغذ اترک، آجر نسوز آذر و زرین خودرو احداث شد و قابلیت اطمینان برق رسانی و تامین برق شهرک‌های صنعتی مجاور را دارد.

اعتبار بهره برداری از پست سیار شهر شهر گز در شمال اصفهان ۱۰ میلیارد تومان اعلام شده و قابلیت تامین برق مشترکان صنعتی کشاورزی تجاری و خانگی را دارا خواهد بود.

تامین برق شهرک بزرگ صنعتی اصفهان با هدف تسهیل در تولید

با توجه به نیاز روز افزون استفاده از انرژی برق به خصوص در بخش صنعت و شهرک‌های صنعتی، تقاضای افزایش خرید بار مصرفی در شهرک بزرگ صنعتی اصفهان وجود داشت و بهره‌برداری از پست شهرک بزرگ صنعتی اصفهان که برای آن ۱۰ میلیارد تومان هزینه شد قادر خواهد بود نیاز این بخش را مرتفع کند.

همچنین پروژه‌های اتصالات فوق توزیع با هدف تامین برق و قابلیت مانور و پایداری شبکه برق احداث شده است.

تولید برق بیشتر با بهره برداری از نیروگاه کوچک اصفهان 

هزینه ساخت این نیروگاه ۱۰ مگاواتی بالغ بر ۱۱۲ میلیارد تومان و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعلام شده است.

عملیات ساختمانی نیروگاه مذکور از سال ۹۰ و در حوالی شهرک امیرکبیر آغاز شد و در سال ۹۳ به اتمام رسید و  با اتمام ساختمان طرح یاد شده خرید ماشین‌آلات نیروگاه با عقد قرارداد با بانک مربوطه جهت تأمین منابع مالی انجام و اجرای شبکه گازرسانی به طول سه کیلومتر و احداث ایستگاه گاز پنج هزار متر مکعبی آغاز شد.

استان پنج میلیون نفری اصفهان ۲۴ شهرستان دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.