| کد خبر: 227578 |

وزیر راه: بخش زیادی از مشکل ریلی ایران و ترکمنستان حل شد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای مشترک برای حل مشکلات راه‌آهن ایران و ترکمنستان گفت که تاکنون بسیاری از مشکلات ۲ کشور برای از سرگیری مراودات تجاری برطرف شده است.

تین نیوز

 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای مشترک برای حل مشکلات راه‌آهن ایران و ترکمنستان گفت که تاکنون بسیاری از مشکلات ۲ کشور برای از سرگیری مراودات تجاری برطرف شده است.

به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی روز شنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی گلستان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: یکی از این مشکلات، کوتاه و بلند بودن عرض خط آهن به طول تقریبی ۲۰۰ متر بود که این مشکل با برطرف شدن موانع حقوقی به زودی برطرف می‌شود.

یکی از مشکلاتی که تاکنون مانع بهره‌برداری کامل از مرز ریلی و خط آهن اینچه‌برون شده، چگونگی اتصال خطوط ریلی ایران و ترکمنستان است.

قوس ریل در ایران بیشتر از ترکمنستان است و در زمان بهره‌برداری اعلام شد این عریض شدن خطوط در داخل خاک ترکمنستان اتفاق خواهد افتاد.

در برخی نقاط این خط آهن، ریل ایران باید متناسب با خط ریلی کشور ترکمنستان و عریض‌تر باشد که هنوز این مشکل وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با برطرف کردن مسایل موجود بین ایران و ترکمنستان تلاش می کنیم زمینه استقرار مراکز تجاری و شهرک های صنعتی مشترک در اینجه برون فراهم شود.

اسلامی با اشاره به عزم جدی دولت برای تجهیز لجستیکی اینچه برون گفت: ارتقای زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه تجارت در این منطقه از راهبردهای وزارت‌ راه و شهرسازی است تا با ایجاد یک شهر جدید روند رشد اقتصادی گلستان بهبود یابد .

 وی به اهتمام وزارت راه و شهرسازی برای کمک به احیای خلیج گرگان و میانکاله اشاره کرد و گفت: اجرای هر تصمیمی در میانکاله و خلیج گرگان منوط به تصمیم "کارگاه مدیریت و هماهنگی تالاب ها" است و پس از اتخاذ تصمیم در شورای عالی حفاظت محیط زیست رویکردهای پیش بینی شده اجرا خواهد شد.

خلیج گرگان در نتیجه پسروی آب، دست و پنجه کردن با خشکسالی و ورود انواع فاضلاب روزهای ناخوشی دارد و در اندیشه اجرای طرحی دقیق برای بازگشت به شکوه سال‌های نه چندان دور است.

کم توجهی به دریا و پهنه های آبی مانند خلیج گرگان و فراگیری باور بی تفاوتی به این نعمت نیلگون از اواخر دوران قاجار به بعد سبب شد فعالیت مخرب بشر در این مناطق گسترش یافته و در کنار تغییرات جوی و اقلیمی زمینه نابودی زیستگاه های ارزشمند فراهم شود.

خلیج گرگان از لحاظ اقتصادی و اکولوژیکی دارای اهمیت بوده و در تکثیر آبزیان، ماهیان استخوانی و غضروفی و جذب پرندگان مهاجر زمستانی نقش مهمی دارد.

در این مراسم و به صورت ویدئو کنفرانس ۴۵ واحد گلخانه در گلستان با مساحت مجموع ۲۶ هکتار و صرف هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح  شد.

با بهره برداری از این گلخانه‌ها ۷ هزار و ۸۰۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای در گلستان تولید می‌شود.

افتتاح این گلخانه‌ها ۷۸۰ فرصت شغلی جدید ایجاد کرد.

وزیر راه و شهرسازی به همراه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و تعدادی از وزرا و معاونان برای افتتاح چند طرح و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی صبح امروز شنبه به استان گلستان سفر کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.