| کد خبر: 227545 |

فاز اول تعریض جاده کردکوی ـ بندرترکمن با حضور جهانگیری افتتاح شد

فاز نخست طرح تعریض جاده کردکوی - بندرترکمن به طول ۱۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال امروز شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

تین نیوز

فاز نخست طرح تعریض جاده کردکوی - بندرترکمن به طول ۱۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال امروز شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جهانگیری همچنین در این مراسم چهار دوربرگردان عریض محور بهشهر ـ گرگان ـ آزادشهر را نیز افتتاح کرد.

طرح چهار بانده کردن محور کردکوی - بندرترکمن از سال ۹۸ آغاز شده بود.

گلستان بیش از پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، ۲ و سه دارد که حدود هزار و ۵۲۱ کیلومتر آن کوهستانی و یا سخت گذر است.

تولید سالانه پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی، فعالیت بیش از هزار و ۲۰۰ کارخانه تولیدی و صنعتی و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت کشورهای آسیای میانه از طریق فعالیت گمرک اینچه برون گنبدکاووس، از جمله ظرفیت های گلستان است که ضرورت سرمایه گذاری در بخش جابجایی کالا را دوچندان می کند.

گلستان از شمال با کشور ترکمنستان ، از جنوب با استان سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از غرب با مازندران همسایه است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۹ پروژه عمرانی در گلستان خبر داد و گفت: امروز در مجموع ۱۹ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال آغاز و یا افتتاح می‌شود.

حسین محبوبی افزود: آغاز فاز دوم جاده بندرترکمن - آق قلا به طول ۳۴ کیلومتر با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، بهره‌برداری از ۲۲ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های روستایی، ۶ دستگاه پل روستایی، ۱۳ پروژه در راه‌آهن و نیز شروع عملیات هشت دوربرگردان از طرح های امروز اداره کل راه و شهرسازی گلستان است.

وی گفت: همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی ۳۱۶ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر آغاز و جشن خاتمه طرح مسکن مهر در گلستان برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، مجموع واحدهای مسکن مهر در این استان ۳۷ هزار و ۸۶۵ واحد است که ۲۹ هزار و ۴۱۴ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفری و هشت هزار و ۴۵۱ واحد نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ساخته شده است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری صبح امروز شنبه به همراه تعدادی از وزیران از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

حضور در جلسه اقتصاد مقاومتی و نخبگان گلستان به همراه بهره برداری از تعدادی پروژه‌ عمرانی و کشاورزی از دیگر برنامه های سفر یک روزه جهانگیری به گلستان است.

گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، دارای ۳۵ شهر، ۱۳ شهرستان و حدود هزار روستا است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.