| کد خبر: 227499 |

نیاز تهران به 145 ایستگاه آتش‌نشانی/افزایش آمار زنان آتش‌نشان

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پایتخت نیاز به 145 ایستگاه آتش‌نشانی دارد گفت: تجهیز هر ایستگاه آتش‌نشانی 30 میلیارد تومان هزینه به همراه دارد.

تین نیوز

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پایتخت نیاز به 145 ایستگاه آتش‌نشانی دارد گفت: تجهیز هر ایستگاه آتش‌نشانی 30 میلیارد تومان هزینه به همراه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در مراسم افتتاح ۳ ایستگاه جدید آتش‌نشانی اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی یکی از بخش‌های تخصصی در زمان بروز حوادث است که هر چه تجهیزات آن به روزتر و این سازمان قوی‌تر باشد در زمان حادثه با سرعت و کیفیت بیشتری خدمت‌رسانی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش کرده‌ایم تجهیزات سازمان‌ها به خصوص آتش‌نشانی را جهت پاسخگویی بهتر به حادثه‌دیدگان ارتقاء دهیم، گفت: تخصیص بودجه در مقاوم‌سازی و بازسازی ساختمان‌ها تأثیر دارد که در این حوزه نیز شورای شهر اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد:‌پایتخت نیاز به 145 ایستگاه آتش‌نشانی دارد که تا کنون 103 ایستگاه داریم و تعدادی ایستگاه در دست ساخت است.

نوری با بیان اینکه حدود 130 میلیارد تومان طی چند سال اخیر برای احداث و مقاوم‌سازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی هزینه شده است گفت:‌ ردیف‌های بودجه‌ای در این زمینه اختصاص داده شده و از اوایل سال 97 تا کنون برداشت از بودجه جهت کمک به آتش‌نشانی و تجهیز ایستگاه‌ها انجام گرفته است.

رئیس کمیسیون سلامت،‌محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تهران یادآور شد: سیاست مدیریت شهرداری، شهر نفروشی است و از این لحاظ درآمد شهرداری کاهش یافته است ولی تأمین نیازها به صورت اصولی مدنظر قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: هر ایستگاه آتش‌نشانی 7 میلیارد هزینه ساخت و 30 میلیارد هزینه تجهیز نیاز دارد گفت:  شهرداری تهران هر چند دستش به لحاظ منابع مالی بسته است ولی در این زمینه از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده است.

عضو شورای شهر تهران درباره استخدام زنان در سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر فقط 16 زن در آتش‌نشانی فعال شده‌اند که این آمار افزایش خواهد یافت و باید در حوزه‌های تخصصی از زنان بهره‌مند شویم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.