| کد خبر: 227485 |

عضویت سازمان هواشناسی در پنل هیدرولوژی سازمان جهانی هواشناسی

رییس اداره شبکه ایستگاه‌های هواشناسی کشاورزی، اقلیم‌شناسی و باران‌سنجی به عنوان نماینده سازمان هواشناسی کشور در پنل هیدرولوژی سازمان جهانی هواشناسی معرفی شد.

تین نیوز

رییس اداره شبکه ایستگاه‌های هواشناسی کشاورزی، اقلیم‌شناسی و باران‌سنجی به عنوان نماینده سازمان هواشناسی کشور در پنل هیدرولوژی سازمان جهانی هواشناسی معرفی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، محمد نکو‌آمال‌ کرمانی، رییس اداره شبکه ایستگاه‌های هواشناسی کشاورزی، اقلیم‌شناسی و باران‌سنجی به عنوان نماینده سازمان هواشناسی کشور در پنل هیدرولوژی سازمان جهانی هواشناسی WMO معرفی شد.

بنا به درخواست رسمی سحر تاج‌بخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور از دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی، موضوع عضویت جمهوری اسلامی ایران در پنل هیدرولوژی سازمان جهانی هواشناسی مطرح شد و موضوع پس از بررسی درکمیته مربوطه مورد موافقت اعضا و شخص دبیر کل قرار گرفت. سازمان جهانی هواشناسی طی نامه رسمی ضمن اشاره به تجارب گرانبهای ایران در حوزه قنات، عضویت جمهوری اسلامی ایران را به عنوان «مشاور ویژه» در «پنل هماهنگی‌های هیدرولوژی موسوم به HCP رسماً اعلام کرد.

این موفقیت از آن جهت حایز اهمیت است که علی رغم تعدد و فراوانی مخاطرات آبی در منطقه آسیا، متاسفانه در سال‌های اخیر ، هیچ کشوری از این منطقه تاکنون در پنل هیدرولوژی عضویت نداشته و مسایل و مشکلات این حوزه بصورت رو در رو در نشست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های این پنل لحاظ نشده است.

گفتنی است، محمد نکو‌آمال‌کرمانی رییس اداره شبکه ایستگاه‌های هواشناسی کشاورزی، اقلیم‌شناسی و باران‌سنجی در حال حاضر نماینده سازمان هواشناسی کشور در این پنل است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.