| کد خبر: 227430 |

بهره برداری رسمی از آزادراه غدیر؛ پنجشنبه

معاون وزیر راه گفت: آزادراه غدیر که در آستانه بهره برداریست، حلقه اتصال کریدور‌های شمال-جنوب و شرق به غرب است.

تین نیوز

معاون وزیر راه گفت: آزادراه غدیر که در آستانه بهره برداریست، حلقه اتصال کریدور‌های شمال-جنوب و شرق به غرب است.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا وسیما، خیراله خادمی  افزود: این آزادراه بطول ۱۶۰ کیلومتر در ۶ خط رفت و برگشت و دو خط اضطراری و شانه خاکی ۳/۵ متری که از چرمشهر ورامین آغاز شده و با عبور از جنوب استان تهران و البرز، در نهایت به آبیک قزوین می‌رسد، روز پنجشنبه (هفتم اسفند) همزمان با سالروز میلاد مسعود امام علی (علیه السلام) با ارزش ۷ هزار میلیارد تومان و با دستور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اضافه کرد: این آزادراه به لحاظ کیفیت ساخت و رعایت استاندارد‌های ایمنی در ساخت و ساز، جزو ایمن‌ترین آزادراه‌های کشور محسوب می‌شود چرا که شیب استاندارد متوسط این مسیر حداکثر ۴ درصد است در حالیکه استاندارد شیب مسیر‌ها باید بطور متوسط ۶ درصد باشد.

وی با اشاره به اهمیت این شریان حیاتی برای ساکنان استان‌های تهران و البرز و نقش مهم آن در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و سوخت و همچنین تاثیر آن روی افزایش سرعت حمل کالا در کریدور‌های شرقی - غربی و شمالی - جنوبی کشور گفت: آزادراه غدیر بخشی از کریدور شرق به غرب، شمال به جنوب و بخشی از کریدور ترانزیت آسیایی است که موجب تسهیل تردد خودرو‌هایی می‌شود که از استان‌های شمال غربی و غرب کشور با عبور از تهران به سمت جنوب شرق و شمال شرق می‌روند.

وی افزود: این آزادراه یکی از پروژه‌های مهم سال جهش تولید کشور است که کار ساخت آن از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و در یک زمان بندی فشرده با سرمایه گذاری با ارزش روز ۷ هزار میلیارد تومانی در مدت ۵ سال ساخته شد و نخستین ابر پروژه در مقیاس ملی است که در یک دولت از ایده تا بهره برداری اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، ساخت آزاد راه غدیر را بر پایه توان داخلی و دانش مهندسان ایرانی دانست و گفت: در ساخت و تجهیز آزادراه غدیر همه تجهیزات این آزادراه داخلی است و از طراحی تا اجرا، همه مراحل توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

وی افزود: این طرح بزرگ ملی با مشارکت ۷۰ درصد

ی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و سهم ۳۰ درصدی دولت و در شرایطی ساخته شد که همه تصور می‌کردند بواسطه تحریم‌های سنگین آمریکا علیه اقتصاد و صنعت کشور، طرح‌های عمرانی غیر فعال خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی ما این است که سالانه ۳۰ میلیون مسافر و ۳۲ میلیون تن بار از این آزادراه تردد خواهند کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.