| کد خبر: 227310 |

تنها ۲ هزار اتوبوس در تهران فعال‌ هستند

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به کاهش درآمد بخش خصوصی از حمل و نقل عمومی گفت: بیش از نیمی از اتوبوس های شهر تهران فعال نیستند و این مساله موجب افزایش تراکم مسافران شده است.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به کاهش درآمد بخش خصوصی از حمل و نقل عمومی گفت: بیش از نیمی از اتوبوس های شهر تهران فعال نیستند و این مساله موجب افزایش تراکم مسافران شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، محسن هاشمی رییس شورای شهر با اشاره به اینکه در جلسه هم اندیشی موضوع اصلی مشکل حمل و نقل شهر تهران بود که با حضور شهردار برگزار شد. افزود: تعداد مسافران حمل و نقل عمومی تقریباً یک سوم شده اما برای جبران نقدینگی حرکتی نشده و قرار شد شهردار اصلاحیه ای بدهند تا در مشکل حمل و نقل عمومی مشکلات حل شود.

وی افزود: دولت به رسیدگی به حمل و نقل عمومی علی رغم شعارها عمل نمی کند.

هاشمی گفت: بیش از نصف اتوبوس های تهران مربوط به بخش خصوصی است و اگر شرکت ها درآمد کافی نداشته باشند نمی توانند همه اتوبوس های خود را به کار گیرند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه فکر می‌کنید ۵ هزار اتوبوس در سطح شهر تهران فعال است، اما چون هزینه ها بالاست تنها ۲ هزار اتوبوس فعال اند و در نتیجه تراکم بالا می رود.

وی درباره تصویت کلیات بخش درامدی بودجه گفت: آنطور که بحث شده بود و ۴۸ هزار ۸۸۳ میلیارد تومان تصویب شد. و با پیشنهاد کمیسیون بودجه چیزی حدود ۱۳۰۰ میلیارد از بودجه کاهش یافت.

وی درباره اصلاح ساختار گفت: از ابتدای شورای پنجم این مساله مطرح بوده چون ساختارهای پیشنهادی قبلی رای نیاوره و به عقیده بعضی اعضا، باید ۶ ماه از پیشنهاد قبلی بگذرد.

هاشمی درباره اعتراض اعضا به شهرفروشی و تاکید وی بر منع شهرفروش در دوره حاضر مدیریت شهری توضیح داد: اعضا تراکم پایه را با شهرفروشی اشتباه گرفته اند، ولی ما خارج طرح تفصیلی هیچ تراکم فروشی نداریم. و به ضرس قاطع می گویم این موضوع به هیچ وجه اتفاق نمی افتد و هر افزایش تراکمی در کمیسیون ماده ۵ باید تصویب شود.

وی افزود: برای کم کردن هزینه های شهر علی رغم تورم ۳۰۰ درصدی ما کلاً ۹۰ درصد افزایش بودجه داشتیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.