| کد خبر: 227280 |

بازگشت شرکت خط و ابنیه راه آهن به دولت نهایی شد

مدیرعامل شرکت راه آهن از انتقال صد درصد سهام شرکت خط و ابنیه راه آهن به شرکت دولتی راه آهن خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه آهن از انتقال صد درصد سهام شرکت خط و ابنیه راه آهن به شرکت دولتی راه آهن خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، سعید رسولی دقایقی پیش در برنامه زنده تلویزیونی درباره آخرین وضعیت کارگران شرکت نگهداری خط و ابنیه راه آهن گفت: این شرکت سال ۹۱ از راه آهن جدا و توسط سازمان خصوصی سازی به بخش غیر دولتی واگذار شد.

وی افزود: دو ماه پیش با رأی دادگاه قرارداد واگذاری این شرکت فسخ و مجدداً به شرکت راه آهن برگشت داده شد. در این مدت مسائل قضائی موجود در حال برطرف شدن بود و نهایتاً ۹ بهمن ماه امسال، عملیات انتقال سهام شرکت نگهداری خط ابنیه راه آهن به شرکت راه آهن نهایی شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن خاطرنشان کرد: در حال انجام اقدامات برگزاری مجمع عمومی و انتصاب مدیرعامل و اعضای جدید هیئت مدیره شرکت نگهداری خط و ابنیه راه آهن هستیم. وزارت اقتصاد با وزارت راه مکاتبات برگزاری مجمع عمومی را انجام داده است. طی دو هفته آینده مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره منصوب خواهند شد.

معاون وز یر راه در خصوص پرداخت حقوق معوقه کارگران شرکت نگهداری خط و ابنیه راه آهن (تراورس) تأکید کرد: حقوق کارگران و مهندسان این شرکت و سایر شرکت‌های نگهداری خط و ابنیه که به صورت پیمانکاری با راه آهن طرف قرارداد بوده‌اند به صورت مدیریت شده پرداخت شده است.

وی ادامه داد: کارگران تراورس تا آذر ماه حقوق خود را دریافت کرده‌اند. حقوق دی و عیدی آنها به زودی پرداخت می‌شود اما حقوق بهمن ماه مستلزم دریافت صورت وضعیت است که با تأخیر به دست ما می‌رسد.

رسولی درباره حق بیمه کارگران تراورس گفت: حق بیمه کارگران این شرکت سال‌ها بود توسط شرکت خصوصی مالک تراورس به تأمین اجتماعی به دلیل کمبود نقدینگی پرداخت نمی‌شد. ما با تأمین اجتماعی مذاکره کردیم که دفترچه‌های بیمه آنها تمدید شود و دیگر مشکل حق بیمه نداشته باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.