| کد خبر: 227273 |

امیدوارم همه جوان‌های تئاتر فرصت کار در این گروه را داشته باشند

نمایش «گرگاس‌ها یا روز به‌خیر آقای وزیر» در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر از تاریخ: نهم بهمن‌ماه از ساعت ۱۸به صحنه رفته و فعلا چراغ‌های تئاترشهر را پس از دو سال روشن‌ نگه داشته است.

تین نیوز

نمایش «گرگاس‌ها یا روز به‌خیر آقای وزیر» در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر از تاریخ: نهم بهمن‌ماه از ساعت ۱۸به صحنه رفته و فعلا چراغ‌های تئاترشهر را پس از دو سال روشن‌ نگه داشته است.

‎گرگاس‌ها با نقش‌آفرینیِ بهنام شرفی، بهناز نازی، رامین ناصرنصیر، کتانه افشاری‌نژاد، امیر کربلایی‌زاده، کامبیز امینی، رضا جهانی  صالح لواسانی و دنیا فتحی در سالن اصلی تئاترشهر در حال اجراست.

فتحی 3

«گرگاس‌ها یا روز به‌خیر آقای وزیر» که جدیدترین تولید گروه نمایش «شایا» است، داستان مردی است که برای منصب وزارت دارایی انتخاب می‌شود. او می‌داند بسیاری‌ از مسیٔولان و سازمان‌ها در فساد، اختلاس و پولشویی گسترده‌ی‌ کشور دست دارند. پس اعلام می‌کند که بی‌هیچ ملاحظه‌ای قصد پاک‌سازی و اصلاحات دارد. از همین رو دیگران با تهدید، تطمیع و تزویر سعی می‌کنند او را از خواسته و هدف‌ش دور کنند اما او با عزمی راسخ قصد دارد مفسدان را مجازات کند. وزیر دارایی، با موانع و کارشکنی‌هایی که در طول مبارزه مواجه می‌شود، در می‌یابد ریشه‌ این فسادهای گسترده به جای دیگری بازمی‌گردد، پس با اختیارات تامی که از سوی ریٔیس‌جمهور دریافت کرده همه را غافل‌گیر می‌کند...

فتحی 1

دنیا فتحی تحصیل‌کرده‌ی کارگردانی‌ که نقش رئیس بانک را ایفا می‌کند درباره‌ی نمایش گرگاس‌ها می‌گوید:

«گرگاس‌ها یا روز به‌خیر آقای وزیر» یک نمایش کمدیِ محض است که تمام عناصرِ آن از نویسندگی و کارگردانی آقای حمیدرضا نعیمی گرفته تا تمامی تیم وعوامل که نبودن‌شان قطعاً کار را برای‌مان سخت‌تر می‌کرد.

گروه نمایش «شایا» با کمترین حمایت سه‌ماه در بدترین شرایط حاکم جنگیدند تا چراغ سالن اصلی تاترشهر را روشن کنند.  به گفته‌ی آقای حمیدرضا نعیمی اگر ویروس منحوس کرونا به سراغ‌ اعضا نیامده فقط و فقط به خاطر همدلی و عشقی بود که در پشت صحنه‌ی نمایش موج می‌زد و‌ این یعنی اخلاق به معنای تام...

فتحی 2

اولین تجربه‌‌ی کاریِ من در کنار این گروه حرفه‌ایی و دوست داشتنی علاوه بر آموزش‌های علمی، اخلاق و رفتارهای هنرمندانه‌ی تک‌تک اعضای آن، فرصتِ زیبایی بود تا بخشی از توانایی خودم در عرصه‌ی بازیگری را ارائه کنم که این امر به جز با حمایت، هماهنگی بزرگانِ بازیگری این نمایش امکان‌پذیر نبود. به جرأت می‌توانم بگویم نمایش گرگاس‌ها بهترین و لذت‌بخش‌ترین کار در پرونده‌ی هنری من در طی این سال‌هاست که داشته‌ام.

امیدوارم نیروهای جوان بازیگری این فرصت را بیابند تا در این گروه کم‌نظیر فرصت تجربه‌اندوزی بیابند. آن‌چه که برای من در ارائه‌ی نقش رئیس بانک برایم جذاب بود، میدان وسیعی بود که آقای نعیمی در اختیارم قرار داد تا با تمامِ وجود روی صحنه ظاهر شوم. راهنمایی‌های کارگردان و طراحیِ ایشان باعث شد تا از متن فراتر رفته و از یک نقش که لحظه‌ی نخست ساده به نظر می‌رسید به تجربه‌ای ناب دست بیابم. ژست‌های بدنی و بیانی این نقش بسیار دشوار بود که نیاز به تمرین فراوان و تمرکز بالایی داشت که در نهایت با بازخوردهایی که از تماشاگران گرفته‌ام احساس می‌کنم به خواسته‌ی کارگردان نزدیک شده‌ام.

علاقه‌مندان برای تماشا و حمایت از این ‌نمایشِ کمدی میتوانند به سایت تیوال مراجعه مراجعه نمایند.

طراح صحنه‌ رضا مهدی‌زاده، طراحی نور رضا حیدری، طراحی لباس مقدی شامیریان، طراحی گریم ماریا حاجیها، موسیقی سیناکووایی نورالدین حیدری‌ماهر (مجری طرح)، سعید اسفندیاری (دستیار کارگردان و‌برنامه‌ریز)، نیلوفر رازمند (مدیر صحنه)، کوروش شرفی (مدیر تدارکات) و امیر خدامی (عکاس)

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.