| کد خبر: 227216 |

تکمیل دیواره ساحلی محور خرم‌آباد_پل‌دختر نیازمند منابع اعتباری است

مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: ایمنی محور خرم‌آباد_ پل‌دختر نیاز به احداث دیواره ساحلی دارد که بخش‌هایی از این دیواره اجرایی شده، اما تکمیل آن نیازمند منابع اعتباری مناسب است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: ایمنی محور خرم‌آباد_ پل‌دختر نیاز به احداث دیواره ساحلی دارد که بخش‌هایی از این دیواره اجرایی شده، اما تکمیل آن نیازمند منابع اعتباری مناسب است.

به گزارش تین نیوز، محمدرضا زمانیان در جریان بازدید از پروژه‌های ایمن‌سازی نقاط پر تصادف و مرمت و بازسازی ابنیه فنی آسیب‌دیده لرستان در سیل‌های سال ۹۸ که ۲۹ بهمن‌ماه صورت گرفت، اظهار کرد: وقوع سیل در سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های راه در استان لرستان وارد کرد که بیشترین آسیب‌ها را در محور خرم‌آباد_پل‌دختر بجا گذاشت.

وی تصریح کرد: بخش‌های زیادی از محور خرم‌آباد_ پل‌دختر به دلیل مجاورت با رودخانه کشکان آسیب جدی دیده است که برای ایمن‌سازی آن نیاز به احداث دیواره ساحلی و سازه‌هایی است که علاوه بر حفظ جاده، در برابر سیل‌های احتمالی بعدی نیز مقاومت کنند، در حال حاضر بخش‌هایی از این دیواره اجرایی شده اما برای تکمیل آن نیازمند منابع اعتباری مناسب هستیم.

مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: با توجه به‌ضرورت ایجاد راه ایمن‌تر در نقاط آسیب‌پذیر، پروژه احداث واریانت جدید توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در حال اجرا است.

زمانیان با بیان اینکه بلافاصله پس از سیل و بازگشایی موقت راه‌ها، مطالعات فنی پروژه‌های دائمی ابنیه فنی در محورهای آسیب‌دیده استان آغاز شد، اضافه کرد: با تلاش شبانه‌روزی و مدیریت فنی استان و حمایت اعتباری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکنون بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های مرمت و بازسازی پل‌ها و ابنیه فنی استان اجرایی شده است، بخشی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز رو به اتمام هستند، این پروژه‌ها هم علیرغم همه محدودیت‌های اعتباری و سختی اجرا، از نظر فنی و اجرایی به‌خوبی پیش رفته است.

وی بیان کرد: ماهیت اعتباری بسیاری از پروژه‌های ابنیه فنی مربوط به سیل است و باید از محل اعتبارات بحران و سیل تأمین شود در سال ۹۸ این اعتبارات تأمین شد اما در سال جاری پایدار نشد با این حال سازمان راهداری با اعتبارات داخلی خود مانع توقف پروژه‌ها گردید که امیدواریم با تخصیص به‌موقع اعتبارات از سوی دولت، پروژه‌های باقیمانده را در اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

گفتنی است، مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سفر خود همراه با عارف امرایی معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از پروژه‌های تعریض، حذف نقاط پر تصادف، اجرای دیواره ساحلی و پل‌های سپهبد شهید سلیمانی (بابازید)، پران پرویز، برگلان سوخته، شهید ولی‌الله آزادی (کلات زیودار)، طاق عباسعلی و حیات الغیب در محور خرم‌آباد_پل‌دختر و پل‌های آسیب‌دیده شهرستان سلسله بازدید و راهکارهای لازم جهت بهبود روند اجرای فنی و پیشرفت این پل‌ها را مورد ارزیابی قرار داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.