| کد خبر: 227158 |

مراحل تصویربرداری از ۶۰ هزار کیلومتر راه پایان یافت

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز یکی از وعده‌های مهم در حوزه حمل و نقل و راهداری به منظور مقاوم‌سازی و بازسازی پروژه‌ها و نوسازی ماشین‌آلات به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده و مراحل تصویربرداری از ۶۰ هزار کیلومتر راه پایان یافته است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز یکی از وعده‌های مهم در حوزه حمل و نقل و راهداری به منظور مقاوم‌سازی و بازسازی پروژه‌ها و نوسازی ماشین‌آلات به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده و مراحل تصویربرداری از ۶۰ هزار کیلومتر راه پایان یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «محمد اسلامی» در مراسم رونمایی از ۴۲۶ پروژه‌ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعتبار یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: رویکردها، برنامه‌ها و اقدام‌ها در حوزه حمل ونقل و راهداری تغییرات اساسی کرده و کارکرد سازمان راهداری در ماه‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

اسلامی با بیان اینکه اطلاعات و تصویربرداری از ۶۰ هزار کیلومتر راه توسط سامانه‌های سازمان راهداری یکی از مهمترین پروژه‌هایی بوده که به مرحله اجرایی و عملیاتی رسیده است، بیان‌داشت: با توجه به این‌که بسیاری از نقشه‌ها در این حوزه پیش از این مشکل داشته‌اند، با اجرا و طراحی این سامانه توانستیم توسعه قابل توجهی را در این حوزه داشته باشیم.

وزیر راه وشهرسازی به بخش مصرف قیر در این حوزه اشاره کرد و گفت: قیر مصرفی در مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی باید مورد تایید قرار بگیرد و از سوی دیگر، کارخانجات تولید قیر باید در این بخش بتوانند استانداردهای  لازم را دریافت کنند.

وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: پیمانکارانی که در این حوزه فعالیت و از آسفالت استفاده می‌کنند نیز طبق هماهنگی که با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و کارخانجات تولید قیر انجام شده باید قیر مصرفی خود را با استاندارهای مورد تایید آنها استفاده کنند.

اسلامی ادامه‌داد: به‌کارگیری فناوری دقیق و مناسب در حوزه آسفالت در دستور کار گرفته و اگرچه در حوزه تامین منابع مالی به‌شدت در محدودیت هستیم، اما با هر وضعیت باید اقدام‌های لازم در حوزه اصلاح وضعیت راه‌ها را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امروز برنامه یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر روکش آسفالت که در دهه فجر به انجام رسیده بود را به بهره‌برداری رساندیم، گفت: نهضت در این حوزه ادامه دارد و البته با توجه به شرایط آب و هوایی این اقدامات انجام شده و تکمیل می‌شود.

اسلامی بیان داشت: تعهد ما و همچنین سازمان راهداری برای اصلاح راه‌های اصلی و شریانی از مهمترین برنامه‌ها بوده و ما آن را در اولویت خود قرار داده‌ایم، در این حوزه تلاش شده تا به بهترین شکل اقدام‌ها در حوزه به‌سازی انجام شود.

وزیر راه وشهرسازی به ساخت پل‌ها و سازه‌های آنها اشاره کرد و گفت: پل‌ها که محل گذر آب و مردم هستند باید سازه‌های محکمی داشته باشند و این موضوع برای ما بسیار مهم است، تاکنون ۱۱۰ هزار پل در سامانه‌های طراحی شده، شناسایی و سازه‌های آن‌ها بررسی شده است.

 اسلامی افزود: باید بر اساس رفتار پل‌ها و براساس محیط پیرامون آن‌ها اقدام‌های لازم انجام شودو از سوی دیگر شرایط گذر آب با توجه به محیطی که قرار دارد برای ما بسیار مهم است و بنابراین باید سازه‌ها و نحوه ساخت آنها با بهترین کیفیت انجام شود.

وی تاکید کرد: این سامانه‌ها کمک می‌کند تا بتوانیم رویه راه‌ها و کیفیت پیرامون راه‌ها را ارتقا دهیم.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه سامانه راهداری در این حوزه بسیار موفق عمل کرده و ما توانستیم شرایط مقاوم و پابرجایی را در حوزه پل‌ها و ابنیه‌ها فراهم کنیم، گفت: سازمان راهداری و همچنین راهداران چشم بینا و گوشه شنوای مسافران و مردم هستند و بنابراین باید به صورت سیستمی به این موضوع رسیدگی شود.

نوسازی ماشین‌آلات راهداری

وی در ادامه به نوسازی ماشین‌آلات راهداری اشاره کرد و گفت:  ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات اسقاطی که بسیاری از آنها تبدیل به جنازه ماشین‌آلات شده بود و ما  در گذشته قبرستانی از ماشین آلات  فرسوده  را داشتیم، با کمک مهندسان نوسازی و به سیستم حمل و نقل کشور بازگردانده شدند.

اسلامی با بیان اینکه  رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی معلمان جاده‌ها هستند و  باید با انضباط و  رعایت ایمنی در رانندگی  بتوانند  عملکرد  خودشان را به سایر مردم آموزش دهند، گفت:‌ باید با یک انسجام بخشی و تصمیم‌های مدیریتی درست بتوانیم جامعه صنعت حمل و نقل را از طریق سیستم توسعه و آموزش و مهارت و با مراقبت از عملکرد خود به یک نظام یکپارچه و  هوشمند در  سطح جاده‌های کشور تبدیل کنیم.

خطای انسانی، عامل اصلی وقوع تصادفات

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده ۸۵ تا ۸۶ درصد از حوادثی  که رخ می‌دهد مربوط به خطای انسانی و عدم توجه به جلو  و همچنین خستگی و خواب آلودگی است، افزود: سامانه جامع پایش تصادفات که امروز رونمایی شد، به صورت قانونی اقدام به شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز کرده و با آگاه‌سازی و هوشمندسازی این نقاط حادثه خیز بخش عمده‌ای از تصافات کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: ۲۵۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که تا پایان سال ۲۰۰ نقطه برطرف شده و باقی‌مانده مربوط به تقاطع‌های غیرهمسطح است که با سازه‌ها و هوشمندسازی و پروژه‌ها برطرف می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.