| کد خبر: 227153 |

بهره برداری از زیرگذر و میدان تقاطع چهار سطحی آزادگان مشهد در اسفند ماه

دو سطح از این پروژه شامل زیرگذر و میدان تا پایان اسفند آماده بهره برداری خواهد شد.

تین نیوز

 معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه احداث تقاطع چهار سطحی آزادگان از روند مناسبی برخوردار بوده و دارای67 درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: دو سطح از این پروژه شامل زیرگذر و میدان تا پایان اسفند آماده بهره برداری خواهد شد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی دراین خصوص افزود: یکی از مشکلات میدان نمایشگاه و در پی آن بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی ترافیک سنگین این محدوده به ویژه در ایام تعطیل و یا زمان برگزاری نمایشگاه های مختلف در محل نمایشگاه بین المللی است که گلایه زائر و مجاور را در پی داشته است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس با توجه به مطالبه مردم برای رفع این مشکل و ضرورت های ترافیکی، عملیات اجرای پروژه تقاطع چهار سطحی آزادگان در محل اتصال بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی، بزرگراه امام علی(ع) و میدان نمایشگاه در غرب مشهد 25 مرداد 98 آغاز شد.

کاظمی با بیان اینکه تقاطع میدان نمایشگاه دارای چهار سطح است که سطح منفی یک آن بولوار نمایشگاه را به بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی متصل می کند، اظهارکرد: سطح صفر این پروژه نیز به صورت میدان اجرا شده است که این دو سطح تا پایان اسفند ماه آماده بهره برداری خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: سطح مثبت یک این تقاطع نیز، شرق بزرگراه امام علی (ع) را به غرب این بزرگراه و به سوی چناران متصل می کند .

کاظمی تصریح کرد: همچنین سطح مثبت دو تقاطع غیر همسطح آزادگان که دارای دو چپگرد است بزرگراه امام علی (ع) را به بولوار نمایشگاه و دیگری غرب بزرگراه امام علی(ع) از سمت چناران را به بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی متصل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه عرشه پل های تقاطع غیر همسطح آزادگان به صورت قطعات سگمنت اجرا خواهد شد، گفت: اکنون نصب قطعات سگمنت عرشه پل چپ گرد از بولوار امام علی (ع) به بولوار نمایشگاه به اتمام رسیده و عملیات کابل کشی و تزریق بتن درحال انجام است و پس از آن عملیات زیرسازی وآسفالت انجام خواهد شد.

کاظمی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی ها قرار بود که عرشه پل چپ گرد از بولوار امام علی (ع) به بولوار نمایشگاه نیز هم زمان با زیرگذر و میدان در اسفند ماه آماده بهره برداری شود، ادامه داد: به دلیل معارضات این دچار تاخیر شده است که در حال تلاش هستیم با جبران تاخیر این سطح از پروژه آزادگان اوایل سال آینده آماده بهره برداری شود.

وی ادامه داد: یکی از معارضات در اجرای عرشه پل، وجود دکل های فشار قوی بود که این مشکل با نصب بزرگترین دکل برق کشور برطرف شده است .

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر عملیات احداث پل اصلی تقاطع چهار سطحی آزادگان در مسیر مشهد به چناران نیز با عملیات پایه گذاری آغاز شده و قطعات سگمنت مورد نیاز آن نیز در کارگاه درحال تولید است.

وی اضافه کرد: در کنار آن پایه های بتنی چپ گرد تقاطع غیر همسطح آزادگان از سمت چناران به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در حال اجرا است که در تابستان سال 1400 آماده بهره برداری خواهد شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: در کنار عملیات اجرایی احداث تقاطع غیر همسطح آزادگان پروژه تعریض پل چهل بازه اجرا و عرض این پل تا پایان سال به 36 متر افزایش پیدا خواهد کرد.

کاظمی افزود: خوشبختانه درحال حاضر عملیات اجرایی این پروژه بزرگ روند خوبی دارد و امیدواریم دو سطح از آن شامل زیرگذر و میدان تا پایان اسفند ماه امسال آماده بهره برداری شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.