| کد خبر: 227130 |

استقبال شهرداری تهران از فناوری انرژی های تجدیدپذیر کشور دانمارک

شهرداری تهران از طرح‌هایی که شرکت های دانمارکی در زمینه فناوری انرژی های تجدید پذیر ارائه می کنند استقبال می‌کند.

تین نیوز

شهرداری تهران از طرح‌هایی که شرکت های دانمارکی در زمینه فناوری انرژی های تجدید پذیر ارائه می کنند استقبال می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «جسپر وار» سفیر دانمارک در ایران روز سه شنبه با حضور در دفتر پیروز حناچی با شهردار تهران دیدار کرد.

پیروز حناچی در این دیدار گفت:فعالیت‌های دانمارک در حوزه‌های شهری برای ما قابل استفاده است و شهرداری تهران از همکاری با کپنهاگ درباره مسائل شهری استقبال می‌کند.

پیروز حناچی با اشاره به بحران کرونا گفت: اخیراً در شهر تهران و کشورمان با ویروس جهش یافته کرونا رو به رو هستیم که ۹ برابر قویتر از پیش است و امیدوارم با اقدامات انجام شده شرایط در تهران حادتر نشود البته یک نگرانی وجود دارد و آن احتمال شلوغ شدن فروشگاه ها، مراکز خرید با توجه به نزدیکی نوروز است که امیدوارم مشکلی ایجاد نشود.

همچنین به پیشنهاد سفیر دانمارک در زمینه کاهش مصرف سوخت و انرژی در ساختمانهای تهران اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های جدی شهرداری تهران استفاده از انرژی های تجدید پذیر است. استفاده از موتور های برقی، اتوبوس ها و تاکسی ها نیز در دستور کار قرار دارد. در همین زمینه ساختمان های شهرداری در برخی موارد به سلولهای خورشیدی مجهز شده اند.

حناچی با بیان این که شهرداری از طرح‌هایی که شرکت های دانمارکی در این زمینه ارائه می کنند استقبال می کند، گفت: علاقه داریم جزئیات بیشتری از طرح های که دانمارک در این زمینه دارند بدانیم و در صورتی که این طرح ها موفق ارزیابی شوند بخش های دیگری مانند سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت در ایران نیز حاضر به همکاری با شرکت های دانمارکی در این زمینه هستند.

وی به ایده های شهرداری درباره خیابان ولیعصر و کاهش ترافیک در شهر اشاره کرد و گفت: خیابان ولیعصر(عج) یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران است که مسافتی در حدود ۲۰ کیلومتر دارد و مردم شهر تهران نسبت به آن حساسیت خاصی دارند شهرداری تهران هم به دنبال ثبت جهانی این خیابان است که بیش از ۱۸ هزار درخت چنار را در خود جای داده است و یکی از ایده هایی که درباره خیابان ولیعصر (عج) مطرح است پیاده راه سازی خیابان در ساعت‌هایی از روز است که در صورت استقبال مردم آن را تداوم خواهیم داد.

شهردار تهران ادامه داد: یکی دیگر از ایده ها ایجاد خط ال آر تی در تهران است که اگر شرکت های دانمارکی حاضر باشند حاضریم در باره آن مذاکره کنیم.

وی تاکید کرد: مترو اصلی‌ترین پروژه مدیریت شهری در تهران است بر اساس برنامه ریزی انجام شده تهران ۱۰ خط مترو خواهد داشت که تاکنون  هفت خط آن به بهره برداری رسیده است و ۲۵۰ کیلومتر در تهران مترو ساخته شده است که همین مقدار هم باید به آن اضافه شود.

در این دیدار سفیر دانمارک در تهران با ابراز خوشحالی نسبت به ملاقات با شهردار تهران گفت : من پیشتر به تهران سفر کرده بودم و تغییراتی که در این سال ها در شهر تهران انجام شده بسیار زیاد است.

جسپر وار افزود : دانمارک از تحریم های حداکثری دولت امریکا هیچ وقت حمایت نکرد و امروز هم آمده ام اینجا که بگویم شرکت های دانمارکی در حوزه‌های مختلف حاضر به همکاری با تهران هستند. از جمله در بخش کاهش مصرف انرژی، ایده‌های جدید و نوآورانه ای را برای ایران در نظر دارند که در صورت تمایل تهران حاضرند آن را پیاده سازی کنند. شرکت های دانمارکی حاضرند در ازای دریافت مابه التفاوت مصرف انرژی ساختمانهای تهران را  نیزمجهز به دستگاههای کاهش مصرف سوخت و انرژی کنند.

وی خاطرنشان کرد : من خود اهل ورزش هستم و یک بار خیابان ولیعصر را تا انتها طی کردم، برای من این خیابان خیلی جالب بود و می خواهم بدانم.

سفیر دانمارک همچنین به دوچرخه سواری شهردار اشاره کرد و گفت: من از این بابت از شهردار تهران تشکر می کنم که دوچرخه سوار است خود من هم در تهران گاهی دوچرخه سواری می کنم در دانمارک فرهنگ دوچرخه سواری وجود دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.